;
coinex

قابلیت نمایش 360 درجه خیابان‌های ایران به مسیریاب نشان اضافه شد

قابلیت «نشان ۳۶۰ درجه» به نقشه و مسیریاب نشان افزوده شده است. با افزوده شدن این قابلیت، می‌توان خیابان‌های ۱۴ شهر ایران را با نمای ۳۶۰ درجه مشاهده کرد.

با توجه به اظهارات مدیر عامل نشان، برای افزوده شدن این قابلیت و تصویر برداری از خیابان‌های این شهرها در حدود ۲ هزار و ۷۰۰ ساعت رانندگی شده است. اکنون اپلیکیشن نشان، اولین مسیریاب ایرانی به شمار می‌آید که کاربران با استفاده از آن، می‌توانند نمای خیابان‌های مختلف را ببینند.

اضافه شدن ویژگی جدید به مسیریاب نشان

ویژگی اصلی نمای ۳۶۰ درجه این است که کاربران می‌توانند به سادگی قبل از حرکت به سمت مقصد، محیط خیابان مورد نظر را مشاهده کنند. از طرفی هم می‌توانند بررسی‌های لازم را در مورد مکان مورد نظر خود انجام دهند. همچنین برخی از مکان‌های خاص که در نقشه به ثبت نرسیده‌اند و نمایش داده نمی‌شوند، از طریق نمای ۳۶۰ درجه قابل نمایش هستند.

اضافه شدن ویژگی جدید به مسیریاب نشان

ویژگی مشاهده منظره موجب می‌شود که کاربران قبل از مسافرت، به طور کامل مکان مورد نظر خود را مشاهده کرده و حتی مناطق مخصوص برای گردش را انتخاب کنند.

از ویژگی بسیار مهم این اپلیکیشن می‌توان به تماشای مکان‌هایی اشاره کرد که تا به حال کاربران از نزدیک مشاهده نکرده‌اند. مثلا کاربران با وجود این اپلیکیشن می‌توانند جاده اسالم به سمت خلخال و یا میدان نقش جهان اصفهان و حتی طبیعت زیبای قشم را مشاهده کنند.

با توجه به گزارش‌ها، این اپلیکیشن در ۱۴ شهر کشور از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرج، اهواز، قشم، ارومیه، قزوین، اردبیل، تبریز، رشت، یاسوج و شهرکرد فعالیت دارد. سایر شهرهای ایران نیز به مرور زمان به اپلیکیشن نشان اضافه خواهند شد.

کاربران می‌توانند مناطق تصویربرداری شده در نقشه را با فعال سازی لایه نشان ۳۶۰ درجه مشاهده نمایند. علاوه بر افزوده شدن شهرها، تصاویر هم به مرور بیشتر می‌شوند و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

مدیر عامل اپلیکیشن نشان، «جواد عامل» اشاره کرد که تصویربرداری‌ انجام شده، نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ ساعت در ۱۴ شهر کشور بوده که این رقم برابر با ۳۸۶ روز کاری است. ایشان همچنین اشاره کردند، در حدود ۲۰ هزار کیلومتر این تصویربرداری مربوط به معابر اصلی و کوچه‌های ایران است.

مسیریاب نشان

جواد عامل در مورد چالش و سختی‌های این طرح گفت:

«ویژگی نشان 360 با یک سال تاخیر در دسترس کاربران‌مان قرار گرفت. ​​در این پروژه باید حجم بزرگی از تصاویر خام را طی چند مرحله پردازش می‌کردیم. در ابتدا این مراحل روشن و ساده به نظر می‌رسید اما در میانه راه برخی پیچیدگی‌های پیش‌بینی نشده ایجاد شد که در چند مورد ناچار به بازبینی کل فرآیند و پردازش مجدد تصاویر شدیم. با این حال تیم فنی نشان موفق شد این ویژگی را با همه چالش‌هایی که داشت برای اولین بار در ایران به محصولی عملیاتی تبدیل کند. همچنین در تمام تصاویری که اکنون روی ویژگی نمای 360 درجه نشان قرار گرفته‌اند، حریم خصوصی کاملا رعایت شده است. به این معنا که پلاک خودروها و چهره افراد به شکل کامل محو شده‌اند.»

علاوه بر آن «عاملی» قول داد که در آینده نزدیک، مسیریاب نشان تصویربرداری‌های زیادی از شهرها و کشورهای مختلف را در خود جای دهد و همچنین افزود:

«این سرویس در آینده می‌تواند به صورت بالقوه ابزاری باشد که در برخی زمان‌ها و بعضی مواقع توسط آن بتوانیم کاربر را به شکل بهتری در مسیریابی همراهی کنیم و نوعی واقعیت تقویت‌ شده‌ را در اختیارش قرار دهیم.»

کاربران توجه داشته باشند که این قابلیت، اکنون در نسخه جدید اپلیکیشن قابل استفاده است. کاربران می‌توانند با فعال سازی قسمت لایه ۳۶۰ درجه، تمام مناطق عکس برداری شده را مشاهده کنند. سپس با کلیک بر روی عکس و انتخاب یک نقطه، تصویر ۳۶۰ درجه از آن محل را در اختیار خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اضافه شدن نمای 360 درجه به مسیریاب نشان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر