;
coinex

اعلام زمان حذف یارانه نقدی توسط وزیر اقتصاد ؛ کالابرگ از چه زمانی عرضه می‌شود؟

همزمان با نزدیک شدن به چهارمین مرحله پرداخت یارانه نقدی، وزیر اقتصاد صحبت‌هایی درباره زمان حذف یارانه نقدی و پرداخت کالابرگ داشته است.

از اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با پرداخت یارانه نقدی، همواره شایعات و زمزمه‌هایی مبنی بر توزیع کالابرگ به جای یارانه و جایگزینی یارانه با کالابرگ در میان بوده است. حال وزیر اقتصاد گفته که تا اوایل شهریور ماه تصمیم نهایی درباره کالابرگ اتخاذ خواهد شد.

اما آیا واقعا دولت برخلاف نظرات کارشناسی و تمایل مردم، بالاخره طرح جایگزینی کالابرگ با یارانه را اجرایی می‌کند؟ در پاسخ باید گفت که اساسا دولت بر اساس قانون بودجه 1401 موظف است که با حذف ارز 4200 تومانی، اقدام به پرداخت کالابرگ کند، اما با توجه به اینکه تا به حال مقدمات و زیرساخت‌های این کار فراهم نبوده است، یارانه جدید هم در قالب یارانه نقدی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: یارانه معوقه اردیبهشت و خرداد ممکن است هر لحظه واریز شود!

اعلام زمان حذف یارانه نقدی توسط وزیر اقتصاد

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اخیرا در گفتگویی مدعی شده که ارائه کالابرگ در درجه اول منوط به ارائه گزارش استقرار زیرساخت‌های فنی لازم به رئیس جمهور است. خاندوزی ادامه داده که قرار است این گزارش تا آخر مرداد نهایی و ارائه شود و در نتیجه انتظار می‌رود نهایتا تا اوایل شهریور تصمیم قطعی در خصوص طرح جایگزینی یارانه با کالابرگ اتخاذ شود.

وزیر اقتصاد همچنین اعلام کرده که بعد از تصمیم نهایی ستاد اقتصاد دولت درباره شیوه پرداخت کالابرگ، نحوه دریافت و استفاده از آن عمومی می‌شود. این اظهارات خاندوزی به این معناست که از شهریورماه به بعد یارانه نقدی حذف می‌شود و جای آن را کالابرگ می‌گیرد. چراکه پرداخت آن را مشروط نکرده و تنها گفته پرداخت کالابرگ منتظر تصمیم ستاد اقتصادی دولت است تا شیوه پرداخت را مشخص کند.

از سوی دیگر اما و برخلاف این اظهارات،‌ از مجلس خبر رسیده که دولت اراده‌ای برای پرداخت کوپن الکترونیکی ندارد و قصد دارد به روند پرداخت پول ادامه دهد.

اعلام زمان حذف یارانه نقدی توسط وزیر اقتصاد ؛ کالابرگ از چه زمانی عرضه می‌شود؟

مردم در این میان اعتقاد دارند که پرداخت یارانه نقدی بهتر از توزیع کالابرگ است چراکه به خانواده‌ها درباره نوع استفاده یارانه‌شان اختیار تام می‌دهد نه اینطور که دولت مشخص کند یارانه دقیقا صرف چه کالایی شود!

در حال حاضر از دولت اما اخبار موثقی در دست نیست و باید دید ایا به بهای حذف یارانه،‌ حاضر است به نارضایتی جدیدی در جامعه دامن بزند یا خیر؟ البته حداقل برای فعلا پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که یارانه مرداد و شهریورماه هم نقدی باشد. این را درباره مرداد اگر با قطعیت بگوییم درباره شهریور با کمی تردید از ما بپذیرید.

با تکیه به اینکه گفته شده گزارش وضعیت زیرساخت‌ها تا شهریور اعلام می‌شود، بعید است که دولت بتواند در مدت دو هفته یارانه نقدی را حذف و کوپن الکتریکی را جانشین آن کند. برای همین پیش‌بینی می‌شود تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها از مهرماه کلید بخورد. البته اگر وقعا دولت قصد تغییر شیوه پرداخت را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما پیرامون اعلام زمان حذف یارانه نقدی چیست؟ آیا شما با جایگزینی کالابرگ با یارانه موافق هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر