;
coinex

افت چشمگیر قیمت زمین در متاورس ‌؛‌ بازار کساد شد!

ریزش سنگین بازار کریپتوکارنسی باعث افت چشمگیر قیمت زمین در متاورس شد. اما علی‌رغم ریزش‌های سنگین، شرکت‌های بزرگ به خرید زمین‌های متاورسی ادامه می‌دهند.

طبق گزارش‌ها، افت قیمت رمزارزها باعث کاهش قیمت زمین در متاورس شده است. البته افت چشمگیر قیمت زمین در متاورس از ماه‌ها پیش آغاز شده است و برخی از کارشناسان معتقدند اکنون زمانی مناسب برای خرید زمین در متاورس به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: زمین مجازی چیست و سرمایه گذاری در متاورس چگونه است؟

افت چشمگیر قیمت زمین در متاورس

افت چشمگیر قیمت زمین در متاورس ‌؛‌ بازار کساد شد!

قیمت زمین پروژه محبوب آدرساید (Otherside)، در چند وقت اخیر شاهد افت محسوسی بوده است. این موضوع برای زمین‌های سایر پروژه‌های متاورسی نظیر Sandbox، Decentraland و Axie Infinity نیز صدق می‌کند.

با آغاز روند نزولی قیمت زمین در متاورس، ارزش بسیاری از رمزارزها کاهش یافته است. به عنوان مثال، اتریوم در اواخر سال 2021 به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی 4800 دلار رسید. این رمزارز در حال حاضر با افت 65 درصدی در محدوده 1700 دلار معامله می‌شود.

در نیمه اول سال 2022، شماری از پروژه‌های مبتنی بر NFT عملکرد موفقیت‌آمیزی از خود نشان دادند. در آن زمان مجموعه‌های NFT شبکه اتریوم بیشترین سود را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته و برخی از پروژه‌های اکوسیستم سولانا و سایر شبکه‌ها نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

در پایان سال 2021، شرکت فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد. مارک زاکربرگ با ارائه پروژه جدید تلاش نمود تا از کاهش درآمد فیسبوک جلوگیری کند. تغییر نام فیسبوک در ابتدا باعث رشد قیمت سکه‌های دیجیتالی شد. به عنوان مثال قیمت پروژه‌های Blok، CEEK، Enjin، Decentraland، Sandbox و Pavia با تغییر نام فیسبوک به شدت افزایش یافت.

پس از اعلام خبر ضرر سه میلیارد دلاری پروژه متا اما قیمت زمین‌های مجازی روند نزولی گرفت. متا در ماه‌های بعدی نیز نتوانست عملکرد مناسبی در پروژه‌های متاورسی داشته باشد.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند کاهش عمومی ارزش بازار دلیل اصلی افت چشمگیر قیمت زمین در متاورس به شمار می‌رود. این موضوع تا حدی نادرست است؛ زیرا قیمت زمین‌های مجازی چندین پروژه معروف قبل از آغاز کاهش عمومی ارزش بازار متاورس نیز با ریزش سنگین مواجه شده بود.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در ابتدای سال 2022 بهترین عملکرد را به خود اختصاص داد. پس از حمله سایبری عظیم، بسیاری از کاربران این پروژه را ترک کردند. توسعه‌دهندگان Axie Infinity برای جبران خسارات وارد شده حدود 650 میلیون دلار غرامت پرداخت کردند، اما این اتفاق نتوانست اعتماد گیمرها را به پروژه جلب نماید.

بازار رمزارزها نیز در سال 2022 عملکرد چندان مناسبی نداشت. بزرگترین رمزارز بازار در اواخر سال 2021 به قیمت 68 هزار دلار رسیده بود. BTC هم اکنون با قیمت 23155 دلار معامله می‌شود. ریزش شدید بیت کوین منجر به افت چشگیر قیمت زمین در متاورس شد. آلت کوین‌هایی نظیر SAND، MANA و AXS بخش مهمی از ارزش خود را از دست داده‌اند.

افت چشمگیر قیمت زمین در متاورس ‌؛‌ بازار کساد شد!

قیمت زمین‌های پروژه آدرساید پس از ثبت رکورد جدید 7 اترومی با ریزش سنگینی مواجه شد. در حال حاضر پلات‌های این پروژه با قیمت 4 اتریوم معامله می‌شوند. قیمت پلات‌های SAND در بازارهای NFT نظیر OpenSea و LooksRare به کمتر از نیم اتریوم رسیده است. حجم معاملات زمین‌های متاورسی در 6 پلتفرم اصلی بازار در مقایسه با سال 2021 نزدیک به 97 درصد کاهش یافته است. بیشتر حجم معاملات زمین‌های متاورسی 229 میلیون دلار بود. در حال حاضر این میزان به 8 میلیون دلار رسیده است.

میانگین قیمت زمین‌های متاورسی نیز 80 درصد کاهش یافته است. در اواخر سال 2021، هر زمین متاورسی به طور میانگین 16300 دلار قیمت داشت؛ اما در حال حاضر این میزان برابر با 3300 دلار است.

علی‌رغم ریزش سنگین بازارهای مالی و افت چشمگیر قیمت زمین در متاورس، شرکت‌های مالی بزرگ نظیر آرک و مورگان استنلی اعتقاد دارند صنعت بلاک چین و بازی‌های بلاک چینی در دهه پیش رو رشد سریعی را تجربه خواهند کرد. شرکت‌های بزرگ همچنان به خرید زمین‌های مجازی ادامه می‌دهند. افت قیمت زمین در متاورس تأثیر چندانی بر برندسازی و فروش کالا در این فضا نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افت چشمگیر قیمت زمین در متاورس چیست؟ آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید زمین‌های متاورسی است؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر