;
coinex

بررسی گلکسی M21s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

با بررسی گلکسی M21s سامسونگ همراه ما باشید. این محصول که از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ است اجزایی تقریبا شبیه به گوشی گلکسی M21 دارد.

کمپانی سامسونگ که تولید کننده گوشی‌های هوشمند حرفه‌ای و باکیفیت با قیمت بالاست، چندی است در زمینه تولید گوشی‌های اقتصادی نیز خوش درخشیده است. این کمپانی در سری‌های مختلف خود اقدام به تولید محصولات اقتصادی کرده است.

لازم به ذکر است که سامسونگ کیفیت را فدای قیمت و اقتصادی بودن نکرده و سعی کرده محصولات اقتصادی خود را نیز با کیفیت مناسبی در بازار عرضه کند.

گوشی M21s سامسونگ که ماه نوامبر 2020 معرفی شد به عنوان یک جایگزین بهبود یافته از گوشی سامسونگ M21 شناخته شده است. با بررسی گوشی گلکسی M21s این محصول محبوب و اقتصادی سامسونگ همراه تکراتو باشید تا با اجزای مختلف آن و قابلیت‌هایش بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M21s سامسونگ

سامسونگ از یکی دیگر از مدل‌های اقتصادی خود یعنی گلکسی M21s پرده برداشت. این مدل عضوی از خانواده سری ام محسوب می‌شود. به جرأت می‌توان گفت که هدف کره‌ای‌ها از ساخت این مدل تنها ارتقاء دوربین بوده است، زیرا این گوشی جدید از بسیاری از جهات با گلکسی ام 21 تفاوتی ندارد.

اگر مایل هستید با گوشی Galaxy M21s ، این مدل اقتصادی سامسونگ نیز آشنا شده و از جهات مختلف نظیر طراحی، نمایشگر، دوربین، سخت‌افزار، نرم‌افزار و باتری آن را بررسی کنید، همراه ما باشید.

بررسی گوشی گلکسی M21s از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در ابتدای بررسی گلکسی M21s سامسونگ به بررسی این محصول از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری آن می‌پردازیم. اگر قصد خرید این گوشی سامسونگ را داشته باشید، انتخاب شما به 2 رنگ آبی و مشکی محدود است.

در همان نگاه اول متوجه خواهید شد که از نظر شکل ظاهری تفاوت زیادی بین این مدل جدید و مدل‌های قدیمی‌تری وجود ندارد، اما خوشبختانه این کمپانی پنل پشتی را ساده طراحی نکرده و با سایه روشن‌های زیبایی آن را زینت بخشیده است.

بررسی گلکسی M21s سامسونگ

ابعادی برابر با 8.9 × 75.1× 159.2 میلی متر و وزنی معادل 191 گرم برای گلکسی ام 21 اس در نظر گرفته شده و آن را به یک گوشی استاندارد و خوش دست تبدیل کرده است. در مورد مواد ساخت آن نیز باید گفت که پنل جلو از شیشه گوریلاگلس 3 ساخته شده و پنل پشتی و فریم نیز از جنس پلی‌کربنات مقام است.

سنسور اثر انگشت در این مدل وجود دارد و در قسمت پشتی تعبیه شده است و دسترسی راحتی برای کاربران ایجاد می‌کند، این سنسور بسیار قابل اعتماد بوده و به سرعت قفل نمایشگر را باز می‌کند.

جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم خوشبخانه وجود دارد و درگاه شارژ از نوع Type-C است و بد نیست بدانید این مدل NFC و پورت مادون قرمز ندارد.

ماژول دوربین سه گانه این گوشی در پشت و سمت چپ قرار دارد، دوربین سلفی نیز به صورت قطره‌ای، در صفحه نمایش کار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی Galaxy M21s از نظر صفحه نمایش

کافیست سری به دنیای گوشی‌های اقتصادی بزنید تا خیلی زود متوجه شوید اکثر مدل‌های میان‌رده از برند‌های دیگر فقط و فقط از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کنند، اما سامسونگ از این قاعده مستثنی بوده و نمایشگر بیشتر مدل‌های خود را از جنس سوپرآمولد می‌سازد.

صفحه نمایش گوشی از نوع لمسی خازنی، سوپر AMOLED با 16 میلیون رنگ و فول اچ دی است و این برای یک گوشی میان رده خیلی خوب به نظر می‌رسد. ابعاد آن نیز 6.4 اینچ یا 100.5 سانتی متر مربع است.

در واقع نسبت صفحه به بدنه 84.1 درصد است. یعنی 84 درصد جلوی گوشی را صفحه نمایش تشکیل داده و 16 درصد باقی مانده مربوط به فریم آن است که می‌توان گفت در مقایسه با گوشی‌های دیگر موجود در بازار این موضوع طبیعی است. در حال حاضر تقریبا بیشتر گوشی‌ها همین نسبت بدنه به صفحه را دارند.

اما در مورد رزولوشن یا همان کیفیت صفحه نمایش که 1080*2340 پیکسل بوده (نسبت 19:5:9) می‌توان گفت صفحه نمایش این گوشی میان رده از کیفیت بالایی برخوردار است. ضمن اینکه با یک کورنینگ گوریلا گلس 3 هم محافظت می‌شود تا از خط و خش در امان بماند.

میزان روشنایی این نمایشگر 420 نیت اندازه گیری شده و نمی‌توان عنوان نمایشگر روشن را به آن داد، با این حال این میزان روشنایی برای بسیاری از کاربران کافی به نظر می‌رسد.

بررسی گلکسی M21s سامسونگ از نظر دوربین

بررسی گلکسی M21s سامسونگ

از اجزای مهم دیگری که در این گوشی اقتصادی سامسونگ در نظر گرفته، دوربین است. دوربین این محصول کیفیت مناسبی دارد و شما می‌توانید عکس‌هایی زبیا و مناسب را از سوژه‌های خود ثبت کنید.

قاب پشت موبایل M21s پذیرای یک حسگر اثر انگشت و یک قاب مستطیلی شکل است. درون این قاب سه دوربین اصلی گوشی قرار دارد.

گوشی گلکسی M21s سامسونگ نسبت به نسل قبلی خود از نظر دوربین ارتقاء یافته است. دروبین نیز 3 گانه در نظر گرفته شده و لنزها درون یک ماژول جمع‌وجور مستطیلی شکل قرار گرفته‌اند، اطلاعات لنزها نیز به شرح زیر است:

  • دوربین اصلی: 64 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 1.8
  • لنز اولتراواید: 8 مگاپیکسل
  • سنسور تشخیص عمق: 5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

لنز اصلی 64 مگاپیکسلی در صورت وجود نور کافی تصاویر خوبی ثبت می‌کند و برای عکاسی با موبایل به نیازهای شما به خوبی پاسخ می‌دهد. دوربین این مدل به یک فلش LED هم مجهز است و از قابلیت‌های HDR و پاناروما نیز پشتیبانی می‌کند.

سنسور تشخیص عمق هم کمک می‌کند تا تصاویری با سبک پرتره خلق کنید و لنز اولتراواید فضای بیشتری از محیط را در عکس شما جای می‌دهد. از طرفی فیلم برداری با کیفیت 4K با 30 فریم در ثانیه نیز امکان‌پذیر است که آپشن جذابی در این محدوده‌ی قیمتی محسوب می‌شود.

بررسی گلکسی M21s سامسونگ

این دوربین‌ها می‌توانند فیلم‌هایی با کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 fps ضبط کنند. از ویژگی‌های این دوربین‌ها به فلش LED، پانوراما و قابلیت HDR می‌توان اشاره کرد.

دوربین سلفی گوشی M21s درون یک حفره U شکل وسط صفحه نمایش قرار گرفته است. این دوربین عریض و 32 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 2.0 است. این دوربین می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل نیز ثبت کند. از ویژگی‌های دوربین سلفی موبایل M21s می‌توان به قابلیت HDR آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت ؛ پرچمدارانی اقتصادی

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ نزاع پرچمداران

بررسی گلکسی M21s سامسونگ از نظر باتری

در این بخش به بررسی گلکسی M21s سامسونگ از نظر باتری می‌پردازیم. باتری یکی از اجزای مهم گوشی‌های هوشمند است و تمام کاربران هنگام خرید گوشی هوشمند به آن اهمیت بسیاری می‌دهند.

این میان رده جدید سامسونگ یعنی گلکسی M21s از یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد، این باتری با کمک آداپتور شارژر فست 15 واتی می‌تواند شارژ خود را در مدت زمان تقریبی 2 ساعت کامل کند.

بررسی گلکسی M21s سامسونگ

در بررسی گلکسی M21s از نظر عمر باتری باید گفت، این گوشی با یکبار شارژ در استفاده‌های معمولی می‌تواند تا دو روز روشن بماند، بدون اینکه نیازی به شارژ دوباره داشته باشد. اما اگر از گوشی بیشتر از حد معمول استفاده شود، مدت زمان نگهداری به یک روز و حتی کمتر از یک روز می‌رسد. شارژر این گوشی نیز همچون گوشی‌های جدید سامسونگ از نوع C است.

بررسی گلکسی M21s سامسونگ از نظر نرم افزاری

گلکسی ام 21 اس سامسونگ با رابط کاربری جذاب One UI 2.5 منطبق بر اندروید 10 اجرا می‌شود. محیط کاربری سامسونگ یکی از محبوب‌ترین و بهترین رابط‌های کاربری است و امکانات زیادی را در اختیار شما می‌گذارد و اجازه می‌دهد موبایل را تا حد زیادی به دلخواه خود سفارشی کنید.

بررسی گوشی گلکسی M21s از نظر سخت افزاری

چیپستی که برای گوشی گلکسی M21s سامسونگ در نظر گرفته شده مدل Exynos 9611 بوده که با یک پردازنده 8 هسته‌ای تکمیل شده است. استفاده از اگزینوس 9611 در مدل‌های موفقی مانند گلکسی A51 نیز دیده شده بود.

این تراشه که با معماری 10 نانومتری ساخته شده، هشت هسته‌ای بوده و پردازنده‌ی گرافیکی آن Mali-G72 MP3 است. با اطمینان می‌توان گفت که پردازنده، قدرت کافی برای موبایل را تأمین می‌کند و می‌تواند یک گزینه ایده‌ال برای استفاده‌های عادی از موبایل باشد.

بررسی گلکسی M21s سامسونگ

در مورد عملکردهای سنگین هم بدانید که شاید بهترین مدل نباشد، اما می‌تواند بازی‌های متنوع و حتی گیم‌های سنگین را در حد قابل قبولی اجرا کند. این تراشه با یک حافظه 4 یا 6 گیگابایتی همراه بوده که به نظر می‌رسد سامسونگ یک گوشی میان رده مناسب را معرفی کرده است.

حافظه داخلی برای رم‌ 4 گیگابایتی 64 گیکابایت در نظر گرفته شده و برای گوشی 6 گیگابایتی حافظه 128 گیگابایتی به کار رفته است. البته این گوشی از یک اسلات کارت هم برای حافظه جانبی برخوردار بوده که در صورت نیاز، می‌توانید یک کارت حافظه میکرو SD درون آن قرار دهید و حافظه را تا 1 ترابایت ارتقا دهید.

بررسی گلکسی M21s سامسونگ

گوشی ام 21 اس همچون گوشی‌های دیگر سامسونگ مجهز به یک جک 3.5 میلی متری است. از قابلیت‌ها و ویژگی‌های دیگر سامسونگ M21s می‌توان به حسگر اثر انگشت، بلوتوث 5.0، اینترنت 5G و جای دو سیم کارت آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

بررسی گلکسی M21s سامسونگ از نظر کیفیت صدا

بحث اسپیکر و کیفیت صدا نیز از موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود. در این مورد باید گفت گفت که گلکسی M21s سامسونگ از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است و اسپیکری که برای آن در نظر گرفته شده، در قسمت پایین آن قرار دارد. در مورد اسپیکر این گوشی نیازی به نگرانی نیست و می‌توان روی آن به خوبی حساب کرد.

گوشی گلکسی M21s سامسونگ در یک نگاه

گوشی Galaxy M21s یکی از میان رده‌های سری M سامسونگ بوده که رونمایی شده است. این گوشی از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی SUPER AMOLED بهره می‌برد و رزولوشن این صفحه نمایش برابر با 1080*2340 پیکسل است.

کیفیت صفحه نمایش این گوشی، با توجه به قیمت، بسیار مناسب است و کیفیت بسیار بالایی دارد. محافظ صفحه نمایش شیشه بوده، فریم اطراف و پشت نیز از پلی کربنات ساخته شده است. دوربین عقب این گوشی سه‌گانه بوده و رزولوشن دوربین اصلی برابر با 64 مگاپیکسل است.

بررسی گلکسی M21s سامسونگ

دوربین سلفی نیز در صفحه نمایش به صورت قطره‌ای کار گذاشته شده و رزولوشن آن برابر با 20 مگاپیکسل است. دوربین‌ها می‌توانند تصاویر با کیفیتی ثبت کنند. سامسونگ در این گوشی خود از پردازنده Exynos 9611 استفاده کرده است، متاسفانه این پردازنده از فناوری ارتباطی 5G پشتیبانی نمی‌کند.

پردازنده گرافیکی این گوشی نیز همانند پردازنده گرافیکی گلکسی A51 مدل Mali-G72 MP3 GPU است و می‌تواند در بازی و کارهای نیمه سنگین کارآمد باشد. این گوشی در رنگ‌های زیبا و جذابی تولید و به بازار عرضه شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

در این مطلب به معرفی و بررسی گوشی گلکسی M21s پرداختیم؛ یک محصول اقتصادی و باکیفیت که قیمتی مناسب دارد و برای ساخت آن سامسونگ کیفیت را فدای قیمت نکرده است. این گوشی برای بسیاری از افراد که تنها کارهای ساده روزمره را با آن انجام می‌دهند مناسب است و می‌توانند روی آن حساب کنند. اگر تمایلی ندارید تا قیمت بالایی برای خرید گوشی هوشمند بپردازید، این مدل مخصوص شماست.

سوالات متداول

آیا گوشی Galaxy M21s ارزش خرید دارد؟

گوشی Galaxy M21s یک محصول اقتصادی است اما با کیفیتی مناسب. اجزای سخت افزاری و نرم افزاری این محصول همان گونه که در این مطلب که بررسی گوشی گلکسی M21s بود، بیان شد، همگی مناسب یک گوشی اقتصادی هستند. نمایشگر با کیفیت، دوربین خوب و باتری بزرگ از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول هستند که توانسته آن را در نظر کاربران محبوب کند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گلکسی M21s سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر