;
coinex

واکسن مخصوص امیکرون تا اکتبر از راه می‌رسد

به گزارش رویترز، شرکت آلمانی بیون‌تک به همراه فایزر در حال آماده‌سازی مقدماتی برای ساخت واکسن مخصوص امیکرون تا ماه اکتبر هستند.

در سرتاسر جهان 3/6 میلیارد دوز واکسن فایزر پخش شده و تب و تاب برای واکسن (پیشین) رو به کاهش است. چرا که غربی‌ها پیش‌تر حدود 3 یا چهار دوز از این واکسن را دریافت کرده‌اند.

نسبت به سال پیش، افت در آمد سه‌ماهه‌ی دوم و سود خالص بیونتک به حدود 40٪ رسیده هم‌چنین این شرکت، دوباره دستورکار درآمد واکسن‌های سال 2022 خود را از 13 تا 17 میلیارد یورو تأیید کرد که نسبت به سال گذشته 19 میلیارد کاهش یافته است.

ماه پیش، شرکت همکار، فایزر نیز فروش واکسن کووید-19 را در تمام سال حدود 32 میلیارد یورو پیش‌بینی کرد. انتظار می‌رود کارزار‌های دوز افزایشی با هدف غلبه بر گونه‌ی اُمیکرون تقاضا را در حوالی پاییز افزایش دهند. بیون‌تک در همین خصوص گفته است که انتظار دارد تایید‌یه نهادهای نظارتی برای واکسن‌های منطبق بر اُمیکرون تا زمان مقرر آغاز کارزارهای واکسیناسیون از راه برسند.

بیشتر بخوانید:‌ تولید نسل جدید و مقاوم تر واکسن کرونا در دستور کار کاخ سفید

واکسن مخصوص امیکرون در راه است

واکسن مخصوص اُمیکرون

ینس‌هولشتاین مدیر ارشد مالی بیونتک گفته است:

با عملکرد چشم‌گیر ما تا به امروز، باور داریم که به درستی در مسیر رسیدن به اهداف مالی خود برای سال جاری هستیم.

شرکت به بعضی از موقعیت‌های دشوار نظیر کمبود شدید گاز طبیعی آگاه است که در تولید تجاری واکسن‌ کووید-19 استفاده می‌شود. به معنی این‌که انتظار نداریم چنین کمبودی بر عملکرد کلی شرکت تاثیری سوء بگذارد و هم‌اکنون به دنبال سلسله اقدامتی برای تعدیل ریسک‌های آن است.

ماه پیش، بیون‌تک و فایزر یکی از واکسن‌های منطبق بر گونه‌ی فرعی اُمیکرون ، BA.1 را به سازمان تنظیم داروی اروپا فرستادند و هم‌چنان در انتظار تاییدیه‌ٔ آن هستند. کار آزمایی بالینی دیگر واکسن‌ها نیز به توصیه‌ی سازمان غذا و داروی امریکا با هدف‌گذاری بر گونه‌های فرعی BA.4 و  BA.5 در همین ماه آغاز خواهد شد، که انتظار داریم دوزهای اولیه‌یِ آن حوالی ماه اکتبر ارسال شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما دربارهٔ واکسن مخصوص امیکرون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: Reuters

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر