;
coinex

فناوری پیشرفته خودرو خودران شیائومی معرفی شد

شیائومی که روزهای پرخبری را پشت سر می‌گذارد بار دیگر خبرساز شد. اینبار اما نه گوشی یا تبلت، بلکه فناوری پیشرفته خودرو خودران شیائومی به نمایش درآمده است.

شیائومی اخیرا با انتشار ویدیویی، فناوری خودرو خودران را معرفی کرده است که پیشرفت‌های چشمگیر چینی‌ها در این زمینه را نشان می‌دهد. خودرو شیائومی در این ویدیو و در شرایط مختلفی بدون هیچ مشکلی رانندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: خودروهای خودران بایدو ، محصولات تسلا را به چالش می‌کشند!

فناوری پیشرفته خودرو خودران شیائومی

فناوری پیشرفته خودرو خودران شیائومی معرفی شد

شیائومی پیش از این نیز اعلام کرده بود که اولین خود خود را در فصل اول 2024 عرضه می‌کند و به تولید انبوه می‌رساند. حال و ساعاتی پیش نیز ویدیو جدیدی از سیستم خودران شیائومی منتشر شده است که در آن خودرو چینی بدون هیچ مشکلی در خیابان رانندگی می‌کند.

آنطور که به نظر می‌رسد، شیائومی در حال کار روی یک خودرو برقی با امکانات رفاهی جامع اس که آن را به رقیبی برای خودروهای پیشرفته تسلا بدل می‌کند.

در اواسط تیر ماه امسال،‌ تصاویر منتسب به خودرو برقی شیائومی نیز منتشر شد که ظاهرا حاکی از گذراندن مراحل آزمایشی این محصول در خیابان بود. در این تصاویر خودرویی مشابه با محصولات BYD به چشم می‌خورد که روی سقف آن از حسگر لایدار استفاده شده بود. البته در حال حاضر طراحی نهایی خود برقی شیائومی هنوز رونمایی نشده است، پس امکان بروز تغییرات وجود دارد.

فناوری پیشرفته خودرو خودران شیائومی معرفی شد

در ویدیو جدید مربوط به فناوری خودران شیائومی،‌ مشخص می‌شود که با سیستمی پیشرفته طرف هستیم،‌ کارشناسان می‌گویند بعید است شرکت چینی بتواند تا دو سال دیگر خودرویی کاملا خودران بسازد. حسگر لایدار که روی سقف می‌بینیم برای دستیابی به فناوری خودران ضروری است. خودرو به‌لطف حسگر لایدار به‌طور دقیق محیط اطراف را اسکن می‌کند تا بدون نیاز به دخالت انسان به حرکت دربیاید.

شیائومی البته میلیاردها دلار بودجه برای پروژه خودران خود در نظر گرفته است. شایعات حاکی از این است که تیم شیائومی هم اکنون صدها کارمند فعال در این حوزه دارد و در آینده‌ای نه چندان دور، کارخانه‌ای با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار خودرو توسط شیائومی احداث خواهد شد. در ادامه ویدیو عملکرد خودرو خودران شیائومی را ببینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فناوری پیشرفته خودرو خودران شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر