;
coinex

تاریخ رونمایی آیفون 14 همزمان با انتشار رندرهایی بسیار باکیفیت فاش شد

به تازگی تاریخ رونمایی آیفون 14 ، رندرها و برخی از مشخصات نسخه‌های مختلف این سری از گوشی‌های آیفون، توسط منابع خبری موثق منتشر شده است.

اگر اطلاعاتی که از منبع خبری MacRumors به ​​دست آمده است درست و دقیق باشد، نسل بعدی آیفون به زودی و در تاریخ 7 سپتامبر (16 شهریور) به بازار عرضه خواهد شد. البته طبق اطلاعات موجود، مدل‌های جدید در مقایسه با آیفون 13 تغییرات زیادی نخواهند داشت. بنابراین شاید بهتر باشد این گوشی‌های جدید به جای آیفون 14،  آیفون 13 اس نامیده شوند.

مشخصات و تاریخ رونمایی آیفون 14

بر اساس آنچه می‌دانیم، نسخه استاندارد و پایه آیفون 14 دارای یک صفحه نمایش 6.1 اینچی خواهد بود و مانند آیفون 13 در بالای این صفحه نمایش یک بریدگی برای قرار گیری دوربین سلفی وجود خواهد داشت. این گوشی که در رنگ‌های بنفش، مشکی، سفید، قرمز و آبی عرضه خواهد شد از قابلیت Face ID (بازگشایی قفل با چهره) نیز پشتیبانی خواهد کرد .

این گوشی مانند سری آیفون 13 به تراشه A15، رم 6 گیگابایتی و پردازنده بیس باند اسنپدراگون X65 5G مجهز شده و همچنین از اتصال وای فای 6E نیز پشتیبانی خواهد کرد.

تاریخ رونمایی آیفون 14
مشخصات و تاریخ رونمایی آیفون 14

اگرچه بیشتر مشخصات آیفون 14 با سری آیفون 13 یکسان است، اما تغییراتی نیز در این سری از گوشی‌های آیفون به وجود آمده است. برای مثال دوربین فوق عریض و سلفی آیفون 14 کمی بهبود یافته و با دیافراگم f/1.9 و عملکرد فوکوس خودکار عرضه خواهد شد. همچنین طبق اطلاعات منتشر شده، قیمت اولیه این گوشی 799 دلار خواهد بود.

همان طور که می‌دانید شرکت اپل علاوه بر نسخه پایه آیفون 14، قصد دارد سه نسخه دیگر نیز با نام‌های آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را عرضه کند. بنابراین برخلاف سری گوشی‌های آیفون قبلی، این بار آیفون 14 مینی وجود نخواهد داشت. همچنین گفته می‌شود که آیفون 14 مکس در بیشتر مشخصات با نسخه پایه یکسان بوده و تنها صفحه نمایشی بزرگتر با اندازه 6.7 اینچی خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بیشترین تغییرات در نسخه پرو این سری از گوشی‌های آیفون ایجاد شده است. آیفون 14 پرو با یک صفحه نمایش ProMotion که در بالای آن دو بریدگی به شکل علامت تعجب وجود دارد، عرضه خواهد شد. این صفحه نمایش از حداقل نرخ نو سازی 1 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. همچنین احتمالا این گوشی به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و تراشه جدید A16 مجهز شده است. رندرهای نسخه پرو نیز به تازگی توسط یک طراح گرافیک، AR7، منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تاریخ رونمایی آیفون 14 چیست؟ دیگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر