;
coinex

اپلیکیشن جدید واتساپ نسخه ویندوز رسما منتشر شد؛ نسخه macOS در راه است

طبق اخبار به دست رسیده، اپلیکیشن جدید واتساپ نسخه ویندوز رسما منتشر شده است. در ادامه جزئیات بیشتر در اختیار شما قرار می دهیم.

همان‌طور که می‌دانید واتساپ یکی از پرکاربرد‌ترین اپلیکیشن‌های این روزهاست. حال گویا واتساپ نسخه‌ی کاملاً جدیدی برای کاربران ویندوز منتشر کرده است.

جالب است بدانید که این بار فناوری مبتنی بر وب Electron را کنار گذاشته و بر اساس فناوری‌های بومی ویندوز بازسازی شده که در کل باید عملکرد بهتری ارائه دهد.

انتشار واتساپ نسخه ویندوز

نسخه آزمایشی واتساپ جدید قبلا در اختیار مخاطبان قرار گرفته بود و حالا به‌طورکامل برای همه‌ی کاربران منتشر شده است. طبق توضیحات 9to5Mac این نسخه جدید واتساپ به طور کامل جایگزین نسخه دسکتاپ قدیمی شده است.

آن‌طور که پیداست، واتساپ جدید از پایداری بیشتر و سرعت بالاتری برخوردار است. علاوه‌براین، اپلیکیشن بومی واتساپ برای ویندوز مزایای دیگری نسبت به نسخه‌ی قبلی آن دارد. برای مثال در واتساپ جدید کاربران می‌توانند حتی زمانی که تلفن همراه‌شان آفلاین است با نسخه ویندوزی آن پیام خود را ارسال و دریافت کنند. رابط کاربری این نسخه بازطراحی شده است تا با محیط ویندوز سازگاری بیشتری داشته باشد.

بد نیست بدانید که در چند روز آینده، نسخه اصلی واتساپ برای کاربران مک هم منتشر خواهد شد. اولین نسخه آزمایشی واتساپ جدید برای کاربران مک در ماه گذشته منتشر شد.

واتساپ نسخه ویندوز
اپلیکیشن جدید واتساپ نسخه ویندوز

گویا این اپلیکیشن براساس فناوری Catalyst ساخته شده است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به‌راحتی برنامه‌های iOS را به macOS بیاورند. این تکنولوژی به‌جای بهره گرفتن از فناوری‌های وب واتساپ برای iOS، از APIهای بومی سیستم استفاده می‌کند.

همان‌طور که واتساپ جدید برای کاربران ویندوز از سرعت و عملکرد بهتری برخوردار بود، انتظار می‌رود اپلیکیشن جدید واتساپ برای macOS نیز سرعت بیشتری داشته باشد و کمتر از منابع سیستم استفاده کند و به‌همین‌ دلیل در مصرف انرژی نیز بهینه‌تر است. این نسخه مثل برنامه‌ی ویندوزی بومی آن، در حالت آفلاین بودن گوشی کاربر، همچنان قابل استفاده است.

تمامی کاربران ویندوز می‌تواند از همین امروز واتساپ جدید را از طریق فروشگاه مایکروسافت دانلود و استفاده کنند. برای اجرای این نسخه باید سیستم شما مجهر به ویندوز 10 یا جدیدترین نسخه ویندوز باشد.

لازم به ذکر است درموردبرنامه‌ی macOS واتساپ نیز کاربران می‌توانند قبل از انتشار نسخه‌ی رسمی، در TestFlight ثبت‌نام کرده و نسخه‌ی بتا آن را نصب کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واتساپ و امکانات آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر