;
coinex

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT ؛ میان رده های قدرتمند

تکراتو در این نوشتار، قصد دارد به بررسی مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT بپردازد. اگر شما هم قصد خرید یکی از این گوشی‌ها را دارید، تا انتها همراه ما باشید.

گوشی‌های گلکسی A53 و پوکو X4 GT دو مورد از محبوب‌ترین و بهترین محصولات برندهای سامسونگ و شیائومی هستند که به دلیل ارائه قابلیت‌های منحصربه‌فرد، توانسته‌اند افراد زیادی را به سمت خود جذب کنند.

سامسونگ که اخیراً از محصول خود با نام گلکسی A53 رونمایی کرده است، نشان می‌دهد که می‌توان با پرداخت هزینه مقرون‌به‌صرفه هم از یک گوشی خوب استفاده کرد. این محصول طرفداران زیادی در سراسر جهان و به‌خصوص ایران دارد و افراد زیادی مایل به خرید آن هستند. از مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی می‌توان به روشنایی نمایشگر عالی، پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه و نمایشگر AMOLED اشاره کرد.

به نقل از Techtrends.news، گوشی پوکو ایکس 4 جی تی هم قابلیت‌های مخصوص به خود را دارد. با وجود این‌که برخی از نمونه‌های پوکو ایرادهایی دارند، این برند اخیراً توانسته افراد زیادی را به سمت خود جلب کند. گوشی POCO X4 GT یکی از این محصولات است که به دلیل قابلیت‌های عالی، برای گیمینگ گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه پوکو X4 پرو با پوکو X4 GT شیائومی

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

هر یک از گوشی‌های سامسونگ گلکسی A53 و شیائومی پوکو ایکس 4 جی تی قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند و می‌توان از آن‌ها برای کارهای مختلفی استفاده کرد. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره گوشی‌های گلکسی A53 سامسونگ و پوکو X4 GT در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مقایسه Galaxy A53 و POCO X4 GT از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

مقایسه Galaxy A53 و POCO X4 GT

این دو محصول از نظر طراحی ظاهری کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند و تنها پنل جلویی آن‌ها مشابه است. شما می‌توانید گوشی گلکسی A53 سامسونگ را با ابعاد 159.6 × 74.8 × 8.1 میلی‌متر خریداری نمایید. این محصول دارای دوربین ماژول چهارگانه است که در گوشی بالا و سمت چپ محصول قرار دارد. این دوربین‌ها در این کادر مشکی رنگ قرار گرفته‌اند و می‌توانید یک فلاش LED در کنار آن‌ها مشاهده کنید.

مانند سایر محصولات برند سامسونگ، لوگوی این شرکت هم در وسط و پایین پنل پشتی درج شده است. این محصول طراحی ماتی دارد و جای انگشت شما خیلی روی آن می‌ماند. این ویژگی باعث می‌شود که استفاده از گلکسی A53 کمی توی ذوق بزند.

بدنه پشتی این گوشی تا حد زیادی خش‌پذیر است و به همین دلیل هم برای مقاومت بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از یک قاب محکم استفاده کنید. سامسونگ در ساخت این گوشی از مواد کاملاً پلاستیکی استفاده کرده است. به‌جز پنل جلویی که شیشه‌ای است، فریم و پنل پشتی آن کاملاً پلاستیکی هستند.

در مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT مشاهده می‌کنیم که در لبه سمت راست هر دو محصول دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار دارند. این در حالی است که محل قرارگیری سایر درگاه‌ها در این دو دستگاه متفاوت است. خشاب سیم‌کارت، میکروفن، اسپیکر و درگاه تایپ سی در لبه پایینی محصول قرار دارند.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

هر دو گوشی‌های مذکور از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند. این در حالی است که آن‌ها جایگاهی برای کارت حافظه ندارند و در صورت نیاز، می‌توانید سیم‌کارت دوم گوشی گلکسی A53 را بیرون آورده و به‌جای آن از کارت حافظه استفاده کنید.

در لبه سمت چپ این گوشی هیچ چیزی وجود ندارد. بخش اعظمی از پنل جلویی این محصول را نمایشگر آن پوشانده است. بااین‌حال، نسبت نمایشگر به بدنه در گلکسی A53 سامسونگ تنها 85 درصد است. این موضوع نشان می‌دهد که این گوشی حاشیه‌های نسبتاً زیادی دارد.

نکته جالب‌توجه درباره طراحی این محصول این است که از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند. بر اساس این تأییدیه، شما می‌توانید گوشی خود را تا مدت‌زمان 30 دقیقه تا عمق یک متری آب قرار دهید. این در حالی است که پوکو ایکس 4 جی تی از گواهی IP53 پشتیبانی می‌کند. به لطف این گواهی، این محصول تنها در برابر گردوغبار و پاشش آب مقاوم است. حسگر اثر انگشت A53 در زیر نمایشگر تعبیه شده است.

در مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT از نظر طراحی متوجه می‌شویم که گوشی پوکو X4 GT با ابعاد 163.6 × 74.3 × 8.9 میلی‌متر روانه بازار می‌شود. درحالی‌که گوشی گلکسی A53 با وزن 189 گرم عرضه می‌شود، وزن پوکو X4 GT کمی بیشتر است و با وزن 200 گرم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

این محصول هم مانند گلکسی A53، تماماً پلاستیکی است و تنها پنل جلویی آن از شیشه ساخته شده است. پوکو ایکس 4 جی تی دارای ماژول سه‌گانه است که با کمی بیرون‌زدگی، در گوشه بالا و سمت چپ پنل پشتی قرار دارد. لوگوی POCO را هم می‌تواند در گوشه پایین و سمت چپ این محصول با رنگ سفید مشاهده کنید.

دو دوربین واید و اولترا واید در این دستگاه اندازه بزرگ‌تری دارند و لنز ماکرو هم با اندازه کوچک‌تری در کنار آن‌ها دیده می‌شود. این محصول طراحی تختی دارد و  به همین دلیل هم افراد به زیبایی ظاهری آن علاقه دارند. در لبه سمت راست این محصول، می‌توانید دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار دارند که روی دکمه پاور، حسگر اثر انگشت تعبیه شده است.

یک اسپیکر، میکروفن و جک هدفون 3.5 میلی‌متری در لبه سمت چپ قرار دارند. لبه پایینی این محصول هم مانند گلکسی A53، اسپیکر، میکروفن، درگاه تایپ سی و خشاب سیم‌کارت قرار دارند. مانند مورد قبلی، لبه سمت چپ گوشی کاملاً خالی است و هیچ چیزی در آن وجود ندارد.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT گلکسی A53 سامسونگ پوکو X4 GT
ابعاد 159.6 × 74.8 × 8.1 میلی‌متر 163.4 × 74.3 × 8.9 میلی‌متر
وزن 189 گرم 200 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی شیشه‌ای، پنل پشتی پلاستیکی پنل جلویی شیشه‌ای، پنل پشتی پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) دو سیم‌کارته (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
استاندارد IP67، مقاوم در برابر گردوغبار و عمق یک متری آب به مدت 30 دقیقه IP53، مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب
رنگ‌بندی مشکی، سفید، آبی و زرد مشکی، آبی، نقره‌ای

مقایسه Galaxy A53 و POCO X4 GT از نظر نمایشگر

این دو محصول از نظر نمایشگر هم با یکدیگر تفاوت دارند. گوشی سامسونگ گلکسی A53 با یک نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. سامسونگ در ساخت این گوشی از نمایشگر نوع Super AMOLED استفاده کرده است که کیفیت فوق‌العاده‌ای به شما عرضه می‌کند.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

این در حالی است که شیائومی در ساخت پوکو ایکس 4 جی تی از نمایشگر نوع اقتصادی IPS LCD بهره برده است. حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A53 به‌اندازه 830 نیت است. درحالی‌که میزان روشنایی پوکو ایکس 4 جی تی 650 نیت در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، نرخ نوسازی تصویر در گوشی گلکسی A53 به‌اندازه 120 هرتز است و این موضوع نشان می‌دهد که گوشی مذکور برای بازی‌های ویدئویی عملکرد بسیار خوبی دارد.

از سوی دیگر، با مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT متوجه می‌شویم که شیائومی در ساخت پوکو ایکس 4 جی تی از نمایشگری با اندازه 6.6 اینچ بهره برده است. نمایشگر این محصول با رزولوشن 1080 در 2460 پیکسل و تراکم پیکسلی آن هم 407 ppi است.

نکته جالب‌توجه درباره نمایشگر این گوشی این است که از نرخ نوسازی 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که در میان این دو محصول، سرعت نمایشگر پوکو X4 GT کمی بهتر از گلکسی A53 است اما می‌توان گفت در عملکردهای معمولی، نرخ نوسازی 120 هرتزی و 144 هرتزی چندان با یکدیگر تفاوت ندارند. نمایشگر هر دو محصول مذکور از قابلیت HDR10 پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT
مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

علاوه بر موارد ذکرشده، صفحه‌نمایش گوشی‌های پوکو ایکس 4 جی تی و گلکسی A53 سامسونگ با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که این دو گوشی در برابر خراش دیدن کاملاً مقاوم هستند. بااین‌حال، برای افزایش مقاومت گوشی بهتر است که گلس هم برای نمایشگر آن استفاده کنید. در نهایت، اگر نمایشگر برای شما اهمیت زیادی دارد، باید گفت محصول سامسونگ در این زمینه بهتر از گوشی پوکو X4 GT است.

مقایسه پوکو X4 GT با گلکسی A53 سامسونگ گلکسی A53 سامسونگ پوکو X4 GT
نوع نمایشگر Super AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز،‌ HDR10، حداکثر روشنایی 830 نیت IPS LCD، نرخ نوسازی 144 هرتز،‌ HDR10، حداکثر روشنایی 650 نیت
سایز 6.5 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.4 درصد 6.6 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.1 درصد
رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 405 ppi 1080×2460 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 407 ppi
محافظ گوریلا گلس 5 گوریلا گلس 5

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT از نظر دوربین

همان طور که در بخش طراحی هم گفتیم، گوشی سامسونگ گلکسی A53 با دوربین ماژول چهارگانه و گوشی پوکو ایکس 4 جی تی با دوربین ماژول سه‌گانه عرضه می‌شوند. دوربین اصلی (لنز واید) گوشی گلکسی A53 سامسونگ با سنسور 64 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود. این لنز 26 میلی‌متری از قابلیت‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و کیفیت نسبتاً خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

دومین لنز این محصول، اولترا واید نام دارد که با سنسور 12 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.2 روانه بازار می‌شود. لنز ماکرو هم در این گوشی با سنسور 5 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.4 در اختیار شما قرار می‌گیرد. علاوه بر موارد ذکرشده، سنسور تشخیص عمق تصویر هم در این گوشی تعبیه شده است که با کیفیت 5 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود.

دوربین این گوشی از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR استفاده می‌کند. با استفاده از این محصول، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه و یا 1080 پیکسل و سرعت 30 و یا 60 فریم در ثانیه ضبط کنید. لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر که در این گوشی وجود دارد، به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهای باکیفیتی بگیرید.

از سوی دیگر، با مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT متوجه می‌شویم که دوربین اصلی (لنز واید) گوشی پوکو ایکس 4 جی تی هم با یک سنسور 64 مگاپیکسل روانه بازار می‌شود. این لنز واید 26 میلی‌متری با دریچه دیافراگم 1.9 عرضه می‌شود و از قابلیت‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

دومین لنز این محصول هم مانند مورد قبلی، لنز اولترا واید است که با سنسور 8 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.2 در دسترس عموم قرار می‌گیرد. آخرین لنز گوشی پوکو X4 GT هم لنز ماکرو نام دارد که با یک سنسور 2 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

این محصول از قابلیت فلاش دوگانه LED، پانوراما و HDR بهره می‌برد. با استفاده از این محصول هم مانند مورد قبل، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه و یا 1080 پیکسل و سرعت 6 فریم در ثانیه ضبط کنید.

دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی A53 با یک سنسور 32 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود. این در حالی است که شیائومی در ساخت پوکو ایکس 4 جی تی از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 2.4 استفاده کرده است.

با استفاده از دوربین سلفی پوکو X4 GT، شما می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. این در حالی است که ویدئوهای ضبط شده در سامسونگ گلکسی A53 با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و یا 1080 پیکسل با همان سرعت ذخیره خواهند شد. بنابراین، در زمینه دوربین و فیلمبرداری نیز چینی‌ها قافیه را به کره‌ای‌ها می‌بازند.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT گلکسی A53 سامسونگ پوکو X4 GT
تنظیمات دوربین 64 مگاپیکسل، لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1.7/1 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.8

12 مگاپیکسل، لنز اولترا واید، 4.0/1 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2

2 مگاپیکسل ماکرو، دیافراگم f/2.4

2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق تصویر، دیافراگم f/2.4

64 مگاپیکسل، لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، 1.72/1 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/1.9

8 مگاپیکسل، لنز اولترا واید با پوشش 120 درجه،1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2

2 مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4، 1/5 اینچ سایر سنسور، 1.75 میکرومتر سایز پیکسل

قابلیت‌ها فلاش LED، پانوراما، HDR

لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر

فلاش دوگانه LED، پانوراما، HDR
ویدئو ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه
دوربین سلفی 32 مگاپیکسل، لنز واید، 1/ 2.8 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.2 16 مگاپیکسل، لنز واید، 1/2 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، دیافراگم f/2.4
ویدئو ضبط ویدئوی 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه، ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط ویدئوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه

مقایسه Galaxy A53 و POCO X4 GT از نظر باتری

با مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT از لحاظ باتری متوجه می‌شویم که ظرفیت باتری این دو دستگاه تا حد زیادی به یکدیگر نزدیک است. سامسونگ برای گوشی گلکسی A53 از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت بهره برده است.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

این در حالی است که گوشی پوکو ایکس 4 جی تی دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5080 میلی‌آمپر ساعت است که البته این تفاوت در عمل به چشم نمی‌آید. علاوه بر این، باتری هر دو دستگاه غیر قابل تعویض بوده و کاربران نمی‌توانند آن را عوض کنند.

البته توجه داشته باشید که با وجود این‌که ظرفیت باتری آن‌ها نزدیک به یکدیگر است، اما توانایی آن‌ها در نگهداری شارژ با هم تفاوت دارند مهم‌ترین دلیل این موضوع هم نمایشگر آن‌هاست. بدین ترتیب، اگر بخواهید از این دو دستگاه برای وب‌گردی استفاده کنید، گوشی پوکو X4 GT می‌تواند به مدت 15 ساعت و 37 دقیقه و گوشی گلکسی A53 سامسونگ 10 ساعت و 47 دقیقه دوام بیاورد.

این زمان برای بازی‌های ویدئویی به ترتیب به 5 ساعت و 37 دقیقه و 5 ساعت و 13 دقیقه کاهش پیدا می‌کند. هنگام تماشای ویدئو، گوشی پوکو 11 ساعت و 39 دقیقه دوام می‌آورد. این زمان برای گوشی سامسونگ گلکسی A53 به 15 ساعت و 55 دقیقه افزایش پیدا می‌کند.  گوشی پوکو ایکس 4 جی تی می‌تواند به مدت 112 ساعت در حالت استندبای دوام بیاورد. این در حالی است که گوشی گلکسی A53 توانایی نگهداری شارژ خود به مدت 120 ساعت در حالت استندبای دارد.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT
مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

با مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT متوجه می‌شویم که اگرچه ظرفیت باتری یکسانی در این دو دستگاه وجود داشت، سرعت شارژ آن‌ها کاملاً متفاوت است. سامسونگ برای گلکسی A53 از شارژ سریع 25 واتی استفاده می‌کند و در مدت‌زمان 30 دقیقه به 45 درصد و در زمان یک ساعت و 24 دقیقه به 100 درصد شارژ کامل می‌رسد.

این در حالی است که گوشی پوکو X4 GT از قابلیت شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند. به لطف این قابلیت، شما می‌توانید گوشی خود را در مدت‌زمان 20 دقیقه به 50 درصد و 57 دقیقه به 100 درصد شارژ برسانید.

مقایسه پوکو X4 GT با گلکسی A53 سامسونگ گلکسی A53 سامسونگ پوکو X4 GT
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5080 میلی‌آمپر ساعت
سیستم شارژ شارژ سریع 25 واتی، 45 درصد در 30 دقیقه و 100 درصد در یک ساعت و 24 دقیقه شارژ سریع 67 واتی، 50 درصد در 20 دقیقه و 100 درصد در 57 دقیقه

مقایسه Galaxy A53 و POCO X4 GT از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار

ازآنجاکه این دو گوشی به‌تازگی وارد بازار شده‌اند، سیستم‌عامل آن‌ها هم جدید است. این دو محصول با اندروید 12 در دسترس عموم قرار می‌گیرد. بااین‌حال، رابط کاربری گوشی پوکو ایکس 4 جی تی MIUI 13 است و سامسونگ در ساخت گلکسی A53 از پوسته One UI 4.1 استفاده کرده است. رابط کاربری هر دو دستگاه عملکرد بسیار خوبی دارد و انتخاب گزینه بهتر به سلیقه شما بستگی دارد.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

با مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT مشاهده می‌کنیم که سخت‌افزار گوشی گلکسی A53 سامسونگ اگزینوس 1280 است. پردازنده مرکزی این دستگاه هشت هسته‌ای بوده و این هسته‌ها شامل شش هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز و 2 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز است. Mali-G68 هم مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی را بر عهده دارد.

از سوی دیگر، پوکو ایکس 4 جی تی از یک پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 8100 بهره می‌برد. پردازنده مرکزی این گوشی شامل چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز می‌شود. پردازندش گرافیکی این گوشی هم بر عهده Mali-G610 MC6 است.

علاوه بر این، گوشی سامسونگ گلکسی A53 با دو نوع حافظه داخلی و رم در دسترس شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این محصول را با نسخه‌های رم 6 و 8 گیگابایتی خریداری نمایید. این محصول با دو نوع حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت روانه بازار می‌شود.

اگر می‌خواهید استفاده بهینه‌تری از گوشی خود کنید، پیشنهاد ما خرید این محصول با رم 8 و حافظه 256 گیگابایت است. اگر می‌خواهید فضای ذخیره بیشتری در اختیار داشته باشید، می‌توانید سیم‌کارت دوم خود را خارج کرده و به‌جای آن، کارت حافظه قرار دهید. بدین ترتیب، این امکان را دارید که حافظه گوشی را تا یک ترابایت افزایش دهید.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT
مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

با مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT مشاهده می‌کنیم که گوشی POCO تنها با یک نسخه رم 8 گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. ازآنجاکه این محصول از قابلیت درگاه حافظه پشتیبانی نمی‌کند، بهتر است حافظه 256 گیگابایتی را انتخاب نمایید. نوع حافظه گلکسی A53 سامسونگ UFS 2.2 است. این در حالی است که گوشی پوکو X4 GT با حافظه UFS 3.1، عملکرد و سرعت خیلی بهتری دارد.

مقایسه پوکو X4 GT با گلکسی A53 سامسونگ گلکسی A53 سامسونگ پوکو X4 GT
سیستم‌عامل اندروید 12

One UI 4.1

اندروید 12

MIUI 13

تراشه اگزینوس 1280 (5 نانومتری) مدیاتک دایمنسیتی 8100 (5 نانومتری)
CPU هشت هسته‌ای

6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55

2 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78

هشت هسته‌ای

4 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 Cortex-A55

4 هسته 2.85 گیگاهرتزی Cortex-A78

GPU Mali-G68 Mali-G610 MC6
درگاه حافظه microSDXC (شیار دوم سیم‌کارت) ندارد
حافظه داخلی رم 6 با حافظه 128 گیگابایتی

رم 8 با حافظه 128 گیگابایتی

رم 8 با حافظه 256 گیگابایتی

نوع حافظه UFS 2.2

رم 8 با حافظه 128 گیگابایتی

رم 8 با حافظه 256 گیگابایتی

نوع حافظه UFS 3.1

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو

مقایسه Galaxy A53 و POCO X4 GT از نظر کیفیت صدا

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT
مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

هر دو گوشی‌های مذکور از اسپیکرهای استریو بهره می‌برند. این ویژگی باعث می‌شود که کیفیت صدای هر دو دستکاه به‌اندازه قابل‌قبولی باشد. بااین‌حال، سامسونگ گلکسی A53 از جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند. این در حالی است که ویژگی مذکور در گوشی پوکو ایکس 4 جی تی وجود دارد و شما می‌توانید با استفاده از هندزفری، کیفیت صدا را افزایش دهید.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT گلکسی A53 سامسونگ پوکو X4 GT
اسپیکر اسپیکر استریو اسپیکر استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد دارد
ویژگی‌ها صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز

مقایسه پوکو X4 GT با گلکسی A53 سامسونگ از لحاظ شبکه و قابلیت‌های اتصال

این دو محصول از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال شباهت زیادی با یکدیگر دارند. هر دو از اینترنت سریع 5G پشتیبانی می‌کنند. قابلیت‌هایی مانند وای‌فای، GPS و NFC در هر دو گوشی یافت می‌شود. بااین‌حال، سامسونگ گلکسی A53 بلوتوث جدیدتری دارد و با نسخه 5.3 عرضه می‌شود. این در حالی است که بلوتوث پوکو ایکس 4 جی تی 5.2 است. هر دو دستگاه‌های مذکور دارای USB Type-C هستند که از قابلیت OTG هم پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه پوکو X4 GT با گلکسی A53 سامسونگ گلکسی A53 سامسونگ پوکو X4 GT
تکنولوژی شبکه GSM ،HSPA ،LTE ، 5G GSM ،HSPA ،LTE ، 5G
سنسورها اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما اسکنر اثر انگشت در لبه گوشی، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما، طیف رنگ
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث نسخه 5.2 A2DP، LE نسخه 5.3 A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFC دارد (بسته بازار عرضه) دارد (بسته بازار عرضه)
رادیو نامشخص ندارد
USB USB Type-C 2.0

پشتیبانی از OTG

USB Type-C 2.0

پشتیبانی از OTG

اینفرارد ندارد دارد

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT از نظر قیمت و تاریخ عرضه

هر دو گوشی‌های مذکور در سال 2022 معرفی و روانه بازار شدند. گوشی گلکسی A53 سامسونگ در تاریخ 17 مارس 2022 معرفی و در اوایل ماه بعد، یعنی آوریل 2022 در اختیار کاربران قرار گرفت. این محصول در زمان عرضه، نزدیک به 300 یورو قیمت داشت.

مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT
مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT

از سوی دیگر، گوشی پوکو ایکس 4 جی تی هم در تاریخ 23 ژوئن 2022 معرفی شد و در 27 همان ماه عرضه شد. این محصول هم که یک گوشی میان‌رده خوب به شمار می‌رود، در آن زمان با قیمت تقریبی 300 یورو به فروش می‌رسید.

مقایسه Galaxy A53 و POCO X4 GT گلکسی A53 سامسونگ پوکو X4 GT
تاریخ معرفی 17 مارس 2022 23 ژوئن 2022
تاریخ عرضه آوریل 2022 27 ژوئن 2022
قیمت جهانی حدود 300 یورو حدود 300 یورو

کلام آخر

گوشی‌های گلکسی A53 سامسونگ و پوکو ایکس 4 جی تی دو مورد از محصولات برتر این دو برند هستند که طرفداران زیادی دارند. اگر شما هم قصد خرید یکی از این دو محصول را دارید، در ابتدا نوشتار مقایسه گلکسی A53 سامسونگ 5G با پوکو X4 GT را بادقت مطالعه فرمایید. سپس باتوجه‌به نیازهای خوب، بهترین مورد را برای خرید انتخاب کنید.

سؤالات متداول

گوشی گلکسی A53 سامسونگ بهتر است یا پوکو X4 GT؟

هر یک از گوشی‌های مذکور قابلیت‌های مخصوص به خود را دارد و برای کار خاصی مناسب است. همه چیز بستگی به نیاز شما دارد. برای مثال، پوکو X4 GT در عملکرد بهتر از گلکسی A53 سامسونگ عمل می‌کند. این در حالی است که این موضوع درباره دوربین آن‌ها برعکس است. علاوه بر این، سرعت شارژ پوکو ایکس 4 جی تی بیشتر از گلکسی A53 سامسونگ است.

بیشتر بخوانید:

منبع: nanoreview

دیدگاه شما درباره‌ی این مقایسه چیست؟ شما فکر می‌کنید کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر