;
coinex

تعداد دامنه‌های ENS در سه ماهه دوم 2022 به 2 میلیون واحد رسید

فرصت زیادی تا بروزرسانی بزرگ اتریوم باقی نمانده است. فرآیند Merge اتریوم باعث رشد شدید تعداد دامنه‌های ENS در سه ماهه دوم سال 2022 شد.

حدود 3.5 ماه طول کشید تا تعداد دامنه‌های ENS به 2 میلیون واحد برسد. در ماه جولای 2022، 379 هزار دامنه جدید .eth ثبت شده و حداقل سه باشگاه مجزا برای هولدرهای اسامی دامنه‌ها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با صرافی بای بیت Bybit 

افزایش تعداد دامنه‌های ENS

با نزدیک شدن به تاریخ ادغام اتریوم، تعداد دامنه‌های ENS به 2 میلیون واحد رسید. نیک جانسون (Nick Johnson)، توسعه‌دهنده ENS، برای جلب توجه بیشتر اقدام به مقایسه پیشرفت‌های اخیر ENS نمود. طبق گزارش جانسون، حدود 5 سال طول کشید تا یک میلیون نام دامنه ENS جمع‌‌آوری شود. جهش تعداد دامنه‌های ENS از یک میلیون به دو میلیون واحد تنها 3.5 به طول انجامیده است.

جانسون در ماه می 2022 اشاره کرد که معیارهای کلیدی ENS نظیر تعداد ثبت نام، تمدید و درآمدها در بالاترین حد خود قرار دارد. اسامی دامنه ENS به عنوان NFT، آدرس وب سایت یا هش رمزنگاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تعداد دامنه‌های ENS در سه ماهه دوم 2022 به 2 میلیون واحد رسید

کاربران می‌توانند جهت انتقال دارایی به جای تایپ آدرس کیف پول رمزنگاری مورد نظر، از آدرس ENS استفاده کنند. اسامی دامنه‌های ENS به .eth ختم می‌شود. این دامنه‌ها می‌بایست به صورت NFT بر روی بلاک چین اتریوم افزوده شوند. دامنه‌ها در بازارهای ثانویه NFT قابل معامله هستند. کاربران جهت دسترسی به دامنه‌های .eth به یک مرورگر کریپتو بومی نظیر Brave احتیاج خواهند داشت.

داده‌های Dune Analytics نشان می‌دهد که در ماه جولای 2022 حدود 379 هزار آدرس .eth جدید ثبت شده است. رکورد قبلی ثبت نامی‌ها به ماه می 2022 بازمی‌گردد. در آن زمان حدود 365 هزار آدرس جدید ENS ثبت شده بود.

در 19 آگوست 2022، ENS DAO، جامعه‌ای که مسئولیت نگه‌داری و پشتیبانی از دامنه‌های ENS را بر عهده دارد علاقه خود به استخدام یک مدیر DAO را اعلام کرد. این کار به هدف اطمینان از پایداری جامعه صورت گرفت.

گران‌ قیمت‌ترین دامنه حال حاضر ENS، paradigm.eth نام دارد. مالک دامنه در اکتبر 2021، 420 اتریوم برای خرید این آدرس هزینه کرده بود. اتریوم در 10 نوامبر 2021 به بالاترین قیمت خود یعنی 4800 دلار رسید. ENS به کاربران اجازه می‌دهد که یک NFT با دامنه .eth خریداری کنند. تعداد کاربرانی که از NFTها به عنوان عکس پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند در آگوست 2022 به حدود 12 هزار نفر رسید. این تعداد در ماه می 2022 برابر با 10700 نفر بود.

افزایش پذیرش دامنه‌های ENS

جانسون به این نکته اشاره کرد که پذیرش دامنه‌های ENS به بالاترین حد تاریخی خود رسیده و اکثر کیف پول‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. جانسون علت محبوبیت ENSها را راه‌اندازی باشگاه‌های اختصاصی نظیر 10k Club عنوان کرد. این باشگاه شامل تمامی آدرس‌های دامنه میان 0000 تا 9999 می‌شود.

از جمله افراد مشهوری که اقدام به خرید دامنه‌های ENS نموده‌اند می‌توان به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار اتریوم، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل Coinbase و Deepak Thapliyal، مدیرعامل Chain اشاره کرد. تمامی این افراد پروفایل‌های توییتر خود را به نام‌های ENS متصل کرده‌اند.

همانند اسامی دامنه در وب 2، کاربران برای حفظ مالکیت دامنه ENS می‌بایست به طور منظم پرداخت‌هایی به خزانه‌داری ENS DAO‌ انجام دهند. مینت کردن آدرس‌های ENS نیز نیازمند پرداخت هزینه تراکنش (gas fee) خواهد بود. ویتالیک بوترین در آگوست 2022 به این نکته اشاره کرد که نام‌های ENS سه و چهار حرفی منابع ثابتی دارند و کاربرد آن‌ها نیز به طرز قابل توجهی بالاست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره  رشد تعداد دامنه‌های ENS چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: beincrypto

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر