;
coinex

تاثیر برجام بر قیمت طلا و ارز ؛ بازتابی از عدم قطعیت مذاکرات

در شرایطی که مذاکرات برجام در وین در حالتی از ابهام ادامه دارد، سوال اساسی افراد این است که تاثیر برجام بر قیمت طلا و ارز چیست؟ این بازارا چه تاثیری از برجام می‌گیرند؟

چند سالی می‌شود که موضوع برجام و عایدی که از توافق مذاکرات برجام نصیب مردم خواهد شد، نقل هر مجلسی است. این در حالی است که فشار ناشی از عدم توافق در مذاکرت برجام، کشور را با تحریم‌های کمر شکن و تورم سرسام‌آور مواجه کرده است. اما تاثیر مذاکرات برجام بر بازارهای مالی چیست؟

بیشتر بخوانید: برجام و فساد در فولاد مبارکه، چه تاثیری بر معاملات بورسی داشتند؟

تاثیر برجام بر قیمت طلا و ارز

پس از خروج آمریکا از برجام، این اولین باری نیست که تاثیر برجام بر قیمت طلا و ارز را می‌بینیم. مشخص نبودن و ابهاماتی که در فضای مذاکرات وجود دارد، دیروز تاثیر خود را نشان داد و قیمت دلار در صرافی ملی 28140 تومان اعلام شد.

علاوه بر این تاثیر برجام بر طلا و ارز در بازار آزاد نیز قابل مشاهده است. دیروز در بازار آزاد قیمت دلار بین 29200 تا 29600 در نوسان بود و خرید و فروش‌ها با احتیاط بیشتری دنبال می‌شد.

طبق گزارش‌هایی که از برخی کانال‌های تلگرامی جمع‌آوری شده، به نظر می‌رسد معاملات ارز در روز گذشته بین 28.850 تا 29.400 انجام می‌شد و در طول روز با کاهش قیمت نیز همراه بود. اما عصر دیروز روند افزایشی داشت و در کانال 29 هزار تومان تثبیت شد. امروز نیز قیمت‌ها از همین کانال آغاز شد و قیمت در طول روز افزایش داشت. اینطور که از شواهد پیداست، قیمت فردا نیز صعودی خواهد بود.

تاثیر برجام بر قیمت طلا و ارز ؛ بازتابی از عدم قطعیت مذاکرات

علاوه بر این دلار توافقی است که در کانال 28 هزار تومان قرار دارد و می‌توان رود آن را نیز صعودی پیش‌بینی کرد. از دیگر دلارهایی که روند افزایشی داشته، دلار هراتی است که در کانال 29 هزار تومان قرار دارد. همچنین قیمت دلار نیمایی با 0/1 افزایش نسبت به روز قبل و با قیمت 26361 خرید و فروش می‌شود. قیمت ارز آمریکایی نیز در سامانه متشکل ارز با0/53 درصد افزایش به قیمت 27702 تومان رسید.

اما این پایان تاثیر مذاکرات برجام نبود. بلکه تاثیر برجام بر قیمت طلا و ارز به طور همزمان اتفاق افتاد و طلا نیز با نوساناتی همراه بود. بنابر اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران روند قیمت طلا افزایشی است و هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 278 هزار و 908 تومان قیمت‌گذاری و خرید و فروش می‌شود که 35 هزار تومان از قیمت دیروز بیشتر است.

با توجه به کند بودن روند مذاکرات و ابهاماتی که در آن وجود دارد به نظر می‌رسد این روند ادامه‌دار خواهد بود و با افزایش قیمت بیشتری در بازارهای طلا و ارز مواجهیم.

بیشتربخوانید:

نظر شما درباره تاثیر برجام بر قیمت طلا و ارز چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر