;
coinex

افشای موقعیت مکانی توسط اینستاگرام اعتراضات شدید کاربران را برانگیخته است

بعضی از کاربران iOS، ادعای افشای موقعیت مکانی توسط اینستاگرام را دارند و پست‌هایی در این رابطه منتشر کرده‌اند، اما اینستاگرام این ادعا را رد می‌کند.

در شبکه اجتماعی اینستاگرام، چندین پست منتشر شده که نشان دهنده به اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران در نسخه iOS اینستاگرام است. بنابر ادعای این کاربران، در صورت داشتنِ گوشی آیفون، زمانی که پست یا استوری، موقعیت مکانی خود را تگ می‌کنید، در واقع موقعیت دقیق مکانی که در آن حاضر هستید، را به اشتراک می‌گذارید.

بیشتر بخوانید: محدودیت های محتوایی اینستاگرام برای نوجوانان به زودی اعمال می‌شود!

افشای موقعیت مکانی توسط اینستاگرام

با افزایش لایک و کامنت پست‌های افرادی که ادعا می‌کنند که در نسخه ios اینستاگرام، موقعیت مکانی دقیق کاربران نمایش داده می‎شود، اینستاگرام دست به کار شد و توضیحاتی در رابطه با این موضوع بیان کرد. در حساب رسمی اینستاگرام نوشته شده است که نسخه iOS، حافظ اطلاعات کاربران است و این ادعا صحت ندارد.

انتشار اطلاعات موقعیت مکانی توسط اینستاگرام

ادعا می‎شود که مشکل به اشتراک‌گذاری دقیق موقعیت مکانی توسط اینستاگرام، به دلیل مشکلات ایجاد شده در به روزرسانی اخیر نسخه آیفون بوده و اینستاگرام هیچ تغییری در روند خود اعمال نکرده است. در پست‌های به اشتراک گذاشته شده پیرامون این موضوع، بیان می‌‎شود که ممکن است از این ویژگی اینستاگرام، برای یافتن کاربران و سرقت استفاده شود. اینستاگرام در پاسخ به این شبهات، در صفحه رسمی خود نوشته است:

ما موقعیت مکانی شما را با افراد دیگر به اشتراک نمی‌گذاریم. ما از این داده‌ها برای تعیین برچسب مکان در پست یا استوری‌ها استفاده می‌کنیم و مکان دقیق شما را به صورت عمومی فاش نمی‌کنیم. اگر می‌خواهید تنظیمات موقعیت مکانی خود را تغییر دهید، تنظیمات کلی دستگاه خود را بررسی کنید.

رئیس اینستاگرام آدام موسری، در توییتر خود در راستای این ادعاها، توییتی منتشر کرد و نوشت:

خدمات موقعیت مکانی یک تنظیم مربوط به گوشی شماست و ویژگی جدید اینستاگرام محسوب نمی‌شود و استفاده از چیزهایی مانند برچسب موقعیت مکانی را امکان‌پذیر می‌کند. ما مکان شما را با افراد دیگر به اشتراک نمی‌گذاریم.

در حالت کلی ما نمی‌توانیم فقط به پست‌هایی که چنین ادعایی دارند، اعتماد کنیم. اگر همچنان از این موضوع نگران هستید، می‌توانید دسترسی اینستاگرام به موقعیت مکانی را از قسمت تنظیمات غیر فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افشای موقعیت مکانی توسط اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر