;
coinex

ابتلای سگ ‌ها به زوال عقل تایید شد

جدیدترین تحقیقاتی که بر روی سگ‌هایی با سن بالای ده سال صورت گرفته، نشان می‌دهد که ابتلای سگ ‌ها به زوال عقل بسیار رایج است و سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها به زوال عقل دچار می‌شوند.

زوال عقل در سگ‌ها بسیار شبیه به بیماری آلزایمر در انسان‌هاست. ابتلای سگ‌ ها به زوال عقل که یک بیماری پیش رونده مغزی است باعث اختلال در عملکرد آنها مانند تغییرات رفتاری و شناختی می‌شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر درآمد پایین در ابتلا به زوال عقل ثابت شد!

ابتلای سگ ‌ها به زوال عقل چه علائمی دارد؟

تحقیقات نشان می‌دهد که این بیماری در سگ‌های بالای هشت سال شایع است اما ممکن است در بعضی موارد از سن شش سالگی نیز آغاز شود.

تغییرات رفتاری که پس از ابتلای سگ‌ ها به زوال عقل در آنها می‌بینیم می‌تواند گم شدن در حیاط یا داخل خانه باشد. یا در مکان هایی که قبلا بازی می‌کردند مانند پشت مبل یا گوشه‌های اتاق، گیر می‌کنند و فراموش می‌کنند که چطور از آن خارج شده و خود را نجات دهند.

از دیگر علائمی‌ که پس از ابتلای سگ‌ ها به زوال عقل دیده می‌شود، حرکت برعکس یا به اصطلاح دنده عقب در آنهاست. سگ‌ها پس از ابتلای به این بیماری، تعاملشان با افرادی که می‌شناشند و یا حتی سایر حیوانات خانگی تغییر می‌کند. به طور مثال امکان دارد تقاضای محبت بیشتر یا کمتری از صاحب خود کنند و با دیگر حیوانات برخورد دوستانه ای نداشته باشند.

از دیگر مواردی که پس از ابتلای سگ ‌ها به زوال عقل دچار آن می‌شوند، خواب زیاد است. آنها تمایل دارند در طول روز و شب بیشتر بخوابند، بی هدف قدم بزند، ناله کنند یا بی دلیل واق بزنند.

نگهداری از سگ‌هایی که به این بیماری مبتلا شده‌اند ممکن است مانند نگهداری از توله سگ سخت باشد. آنها که دچار فراموشی شده‌اند همه جای خانه را آلوده و کثیف می‌کنند، به سختی از جای خود بلند می‌شوند.

علاوه بر این، این بیماری باعث افزایش اضطراب در سگ‌ها می‌شود به طوری که ممکن است تحمل تنهایی را نداشته از چیزهای ساده‌ای که قبلا از آنها نمی‌ترسید بترسند و بخواهند به دنبال صاحب خود از جایی به جای دیگر مدام او را تعقیب کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ابتلای سگ ‌ها به زوال عقل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر