;
coinex

ادغام سامانه پرداخت روسیه با ایران ؛ همکاری مالی همه جانبه!

همکاری مشترک ایران و روسیه با جدیت تمام ادامه دارد و حالا ادغام سامانه پرداخت روسیه با ایران توسط بانک‌های مرکزی این دو کشور دنبال می‌شود.

وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف در روز چهارشنبه گفت: «سیستم پرداخت اعتباری و بدهی داخلی روسیه میر به زودی با سامانه ایرانی شتاب به منظور تسهیل مبادلات متقابل یکپارچه خواهد شد.» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران نیز ادعا دارد، زیرساخت‌های پیوستن ایران به سامانه میر تا چندین ماه آینده آماده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:‌ تقلید روسیه از ایران در زمینه واردات با رمزارزها

ادغام سامانه پرداخت روسیه با ایران

ایران و روسیه قصد یکپارچه کردن سامانه‌های پرداخت شتاب و میر را دارند. بانک‌های مرکزی این دو کشور، برای اجرای این موضوع در حال کار هستند.

ادغام سامانه پرداخت روسیه با ایران

سرگئی لاوروف در راستای ادغام سامانه پرداخت روسیه با ایران بیان کرد:

در مورد ادغام و استفاده متقابل از سامانه‌های میر روسیه و شتاب ایران، مذاکرات اساسی در سطح بانک‌های مرکزی در حال انجام است. آن‌ها در ماه ژوئیه ارتباط برقرار کردند و روی یک نوع نقشه راهی توافق کردند که ما را به این نتیجه برساند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی با حسین امیرعبداللهیان گفتگو کرد و گفت: «من مطمئن هستم که این امر به زودی انجام خواهد شد.» امیرعبداللهیان هم در مورد حل شدن مشکل ادعام این دو سیستم، امیدواری خود را اعلام کرد.

بنابر گزارش راشاتودی، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران، مهدی صفری، چندی پیش گفته بود که تا چند ماه آینده زیرساخت‌های فنی، اجازه اتصال به سامانه میر را خواهد داد. قربان اسکندری، مدیر کل امور بانکی و بیمه‌ای وزارت اقتصاد نیز گفته:

ایران می‌تواند در مراحل اولیه همکاری از میر برای مبادلات مالی با روسیه استفاده کند و سپس استفاده از آن را به تسویه حساب با سایر شرکای بین المللی گسترش دهد.

اوایل شهریور ماه، خبری مبنی بر پذیرش کارت‌های میر روسی توسط هند منتشر شد. این در حالی است که روسیه هم احتمالا راه را برای پذیرش کارت‌های RuPay در هند، هموار کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ادغام سامانه پرداخت روسیه با ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر