;
coinex

قابلیت ادیت توییت بالاخره به توییتر اضافه شد؛ اما در ازای پرداخت هزینه!

مدت‌ها است که با توجه به وجود قابلیت ادیت پیام در پلتفرم‌های رقیب، بسیاری انتظار امکان ادیت توییت در توییتر را دارند و حال به نظر توییتر رسما دست به کار شده تا قابلیت ادیت توییت را عرضه کند.

بعد از سا‌ل‌ها انتظار و بحث‌های متناقض، بالاخره توییتر به طور آزمایشی، امکان ادیت توییت را آزمایش کرد. درواقع و از زمانی که بحث چنین قابلیتی برای توییتر به میان آمد،‌ واکنش‌ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شد.

طرفداران این قابلیت که از امکان اصلاح ایرادات نگارشی و تایپی عاجز بودند بسیار خوشحال شدند اما برخی از کاربران معتقد بودند که چنین قابلیتی، ماهیت عملکردی توییتر را به عنوان پلتفرمی عموما متن‌محور به چالش می‌کشد.

بیشتر بخوانید: احضار افشاگر توییتر توسط ایلان ماسک به دادگاه ؛ جدیدترین تاکتیک مالک تسلا برای خروج از معامله!

قابلیت ادیت توییت

توییتر چندی پیش اعلام کرد که حدود 1 سال است که در حال بررسی قابلیت ادیت توییت است، اما از آنجایی که این قابلیت به نظر قابلیتی بحث‌برانگیز برای کاربران توییتر به نظر می‌رسد، این شرکت زمان زیادی را صرف این کار کرد تا احتمالا همه جوانب امر را بسنجد.

قابلیت ادیت توییت بالاخره به توییتر اضافه شد؛ اما در ازای پرداخت هزینه!

حال این انتظار به پایان رسیده و امکان ادیت توییت با استفاده از یک دکمه برای کاربران منتخب در برخی مناطق فعال شده است. انتظار می‌رود این روند طی هفته‌های آتی سرعت بیشتری به خود بگیرد و برای سایر کاربران نیز عرضه شود. البته باید همین‌جا به این نکته اشاره کنیم که قابلیت جدید بخشی از قابلیت‌های رایگان توییتر نیست و به عنوان یک قابلیت از مجموعه امکانات توییتر آبی (Twitter Blue) تعریف شده است.

در مرحله آزمایشی نحوه کار کردن این قابلیت بدین شکل است که توییت‌ها تا  حداکثر 30 دقیقه بعد از انتشار امکان ویرایش را دارند. توییت‌هایی که ویرایش بشوند با نماد،‌ مهر زمانی و برچسب ظاهر می‌شوند که دیگر کاربران با بررسی آن‌ها می‌توانند به تاریخچه ویرایش توییت، از جمله نسخه‌های اصلی دسترسی داشته باشند.

قابلیت ادیت توییت بالاخره به توییتر اضافه شد؛ اما در ازای پرداخت هزینه!

تاریخچه ویرایش توییت برای همه کسانی که به یک توییت ادیت شده دسترسی داشته باشند، در دسترس خواهد بود و به این ترتیب کار برای شایعه‌پراکنی یا ادعای ضد و نقیض کمی دشوار می‌شود.

گفتنی است که در حال حاضر قابلیت اصلاح توییت منحصر به کاربران توییتر آبی شده و در نتیجه کسانی که بخواهند از این قابلیت استفاده کنند بایستی هزینه اشتراک ماهانه 4.99 دلاری را بپردازند. البته این قابلیت در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا است و حتی همه کاربران توییتر آبی نیز به آن دسترسی ندارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احضار افشاگر توییتر توسط ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:‌ xda-developers

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر