;
coinex

خودروهای وارداتی سایپا مشخص شد؛ همکاری با فرانسوی نام‌آشنا و بدعهد!

با توجه به شرایطی که در آیین نامه واردات آمده،‌ خودروسازان از معدود شرکت‌های واجد شرایط واردات خودرو هستند. حال خودروهای وارداتی سایپا مشخص شده است.

با محدودیت‌ها و شروطی که برای واردات خودرو در آیین‌نامه واردات خودرو در نظر گرفته شده است، به نظر می‌رسد شرکت‌های معدودی امکان واردات خودرو را داشته باشند و در این میان خودروسازان بزرگ داخلی یعنی ایران‌خودرو و سایپا از مهمترین مدعیان هستند. با این اوصاف؛ هر خودروساز چه خودروهایی وارد می‌کند؟

بیشتر بخوانید: تغییر مالیات خودرو از شهریور 1401 ؛ خودروهای بالاتر از 1 میلیارد مشمول می‌شوند

خودروهای وارداتی سایپا

مدیرعامل سایپا اخیرا در ارتباط با شرایط واردات خودرو و خودروهای احتمالی که سایپا برای واردات آن‌ها اقدام می‌کند گفته که وظیفه واردات از برند رنو و محصولاتی چون مگان 2022 و ساندرو بر عهده سایپا قرار گرفته است. محمدعلی تیموری گفته:

شرایط سایپا خوب است و دلیلش آن است که سیتروئن را ۵۰ و ۵۰ با سایپا کاشان مشترک هستیم.

خودروهای وارداتی سایپا مشخص شد؛ همکاری با فرانسوی نام‌آشنا و بدعهد!

به گفته مدیرعامل سایپا، زیرساخت‌های تولید C۳HR تا 70 درصد در ایران فراهم شده و سایپا در حال مذاکره است تا این خودروها راوارد کشور کند. تیموری می‌گوید:

درباره برند رنو باید گفت که رنوپارس برای سایپا بوده و مشارکت آن به صورت ۵۱ درصد رنو و ۴۹ درصد سایپا بوده است. وظیفه واردات از این برند بر عهده سایپاست مانند خودروی مگان ۲۰۲۲، ساندرو و؛ که از جمله این موارد هستند.

در حال حاضر به گفته تیموری، مذاکرات برای واردات خودروهای اقتصادی در برند رنو رو به پایان است. ۶ روز پیش معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت درباره شرایط ثبت سفارش، تامین ارز و واردات خودروی سواری کامل در سال ۱۴۰۱ را امضا و برای اجرا ابلاغ کرد.

به موجب مصوبه واردات خودرو، تخلیه خودرو بدون ثبت سفارش و تخصص ارز کاملا ممنوع است و ارزش گمرکی بر اساس ماده (۱۴) قانون امور گمرکی (سیف) محاسبه خواهد شد و خودروهای وارداتی تنها در بورس کالا عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خودروهای وارداتی سایپا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر