;
coinex

جایزه امی به رئیس جمهور سابق آمریکا اعطا شد

حضور رئیس جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما) به‌عنوان روایت‌گر در یک سریال مستند پنج قسمتی، برای او جایزه امی را به همراه داشت.

باراک اوباما اخیرا در یک مستند به نام پارک‌ها ملی بزرگ ما نقش راوی را برعهده گرفت که سبب شد او افتخار دریافت جایزه امی را در پرونده درخشان خود ثبت کند.

در این‌جا خالی از لطف نیست که به محتوای این مستند نگاه کوتاهی داشته باشیم. پارک‌های ملی بزرگ ما یک مستند پنج قسمتی در ارتباط با زیستگاه‌های گسترده گیاهی و جانوری در سرتاسر جهان است و شکل‌های گوناگون حیات در این مناطق را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های مستند ایرانی [15 عنوان برتر]

اهدای جایزه امی به رئیس جمهور سابق آمریکا

در ابتدا باید این موضوع را خاطر نشان کرد که این اولین جایزه با ارزشی نیست که رئیس جمهور سابق آمریکا به دست آورده است. باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ به دلیل اقدامات بشر دوستانه خود، موفق به دریافت جایزه صلح نوبل نیز شده بود.

گویندگی باراک اوباما در یک مستند تلویزیونی

اوباما برای گویندگی قسمت World of Wonder در مستند مذکور، مورد تحسین قرار گرفت که به بررسی مناطقی همچون سواحل آفریقا، جزایر ژاپن و دیواره مرجانی استرالیا می‌پردازد. در ادامه باید به این نکته اشاره کنیم که جایزه امی (Emmy Award) به‌عنوان معادل اسکار برای برنامه‌های تلوزیونی آمریکا شناخته می‌شود و بیش‌از هفتاد سال سابقه دارد.

مراسم اهدای جایزه امی با گذشت زمان گسترش پیدا کرد و شامل جوایز گوناگونی شد. برا مثال می‌توان به بخش اهدای جایزه به برنامه‌های روزانه اشاره کرد. این جایزه برای نخستین بار در سال ۱۹۷۲ اعطا شد و از سال ۱۹۷۴ مراسم آن به صورت مستقل برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره درخشش رئیس جمهور سابق آمریکا در این مستند تلویزیونی (پارک‌های ملی بزرگ ما) و کسب نخستین جایزه امی اوباما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار سینما و تلوزیون را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر