;
coinex

ترتیب تماشای سریال های مارول ؛ بهترین سریال های مبتنی بر کمیک های مارول

سریال‌ها مارول از پر طرفدار‌ترین سریال‌های شناخته شده در جهان‌اند. در ادامه این نوشتار قصد داریم به ترتیب تماشای سریال های مارول بپردازیم. با تکراتو همراه باشید.

در چند سال اخیر ژانر ابرقهرمانی پیشرفت چشم گیری نسبت به قبل داشته است و  توانسته است آثار بسیار جذاب و جالبی را به بازار عرضه کند. هزینه خوب و تیم های ساخت و تولید قوی سبب شده تا اتفاقا این آثار با موفقیت های اقتصادی قابل توجهی نیز همراه شوند تا راه برای جا افتادن این دسته آثار در سینمای مدرن بیش از پیش باز شود. اگر از علاقمندان ژانر ابرقهرمانی یا سریال‌های مارول هستید، در اداما با تکراتو همراه باشید.

ترتیب تماشای سریال های مارول


فاز چهارم فیلم‌های دنیای سینمایی مارول تمام فیلم‌هایی که از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ اکران می‌شوند را شامل می‌شود. این اولین فاز از دنیای سینمایی مارول است که سریال‌ها در کنار فیلم‌های سینمایی، داستان را به صورت موازی روایت خواهند کرد.

مارول و نتفلیکس پیش از این، همکاری به نسبت خوبی را برای تولید و پخش سریال‌های مختلف با یکدیگر داشتند. این همکاری با لغو شدن تمام سریال‌های مشترک این دو شبکه یعنی Daredevil، Jessica Jones، Iron Fist، Luke Cage و Punisher به پایان رسید.

حال وضعیت برخی از فیلم های 2020 و سریال‌های آینده نامعلوم است و چگونگی آن‌ها مشخص نیست. دیزنی به عنوان صاحب مارول، شبکه‌ی استریمینگ خودش به نام دیزنی پلاس را راه‌اندازی کرده و این اتفاق باعث شده تا امید بسیاری از هواداران به بازگرداندن سریال‌های کنسل‌شده‌ی نتفلیکس و مارول بالا باشد.

در حال حاضر حق ساخت بسیاری از این سریال‌ها تا پایان امسال و سال آینده‌ی میلادی در اختیار نتفلیکس باشد. در ادامه با ماشید تا لیستی از بهترین‌ سریال‌های مارول را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مارول 2021

قویترین های مارول 

The Falcon and the Winter Soldier

ترتیب تماشای سریال های مارول
ترتیب سریال های مارول
  • بازیگران: Daniel Brühl ، Desmond Chiam ، John Gettier ، Miki Ishikawa
  • کارگردان: Malcolm Spellman

در ترتیب تماشای سریال های مارول ، سریال The Falcon and the Winter Soldier جایگاه اول را دارد. این سریال یکی از بهترین و محبوب‌ترین سریال‌های اکشن است که طرفداران بسیار زیادی دارد.

در همان لحظات اولیه سریال شما شاهد صحنه‌های اکشی هستید که مجذوب آن می‌شوید. در واقع سازندگان سریال از فرصت فرمت تلویزیون استفاده کرده و تصمیم گرفتند تا به بررسی زندگی عادی سم ویلسون و باکی بارنز بپردازند و نشان دهند که زندگی یک ابرقهرمان در زمانی‌ که در حال نجات دادن دنیا نیست، چگونه است.

سریال فالکون و وینتر سولجر ادامه‌ی دهنده‌ی خط داستانی سم ویلسون و باکی بارنز یا همان فالکون و وینتر سولجر، دوستان قدیمی کاپیتان آمریکا است. این سریال پیش از هر چیزی به خاطر فرمت سریالی‌اش حائز اهمیت است.

فالکون و وینتر سولجر اولین سریالی است که مسیر جدید دنیای سینمایی مارول را با سریال‌هایی از این دست ادامه می‌دهد و ارتباط مستقیمش را با فیلم‌های اصلی حفظ می‌کند. این سریال یکی از پرفروش ترین سریال های مارول است. اگر علاقمند به سبک ابرقهرمانی هستید این فیلم را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس

فصل دوم سریال See ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

WandaVision

ترتیب تماشای سریال های مارول
ترتیب سریال های مارول
  • بازیگران: Paul Bettany, Elizabeth Olsen, Kat Dennings
  • کارگردان: Jac Schaeffer

یکی از بهترین سریال های مارول سریال WandaVision است که طرفدارن بسیار زیادی دارد. در ابتدای داستان شما صحنه‌های خنده‌داری روبه‌رو می‌شوید که از شدت خنده اشکتان در میاید.

این سریال فانتزی و علمی تخیلی محصول کشور آمریکا است که جک شفر برای دیزنی پلاس ساخته و بر اساس شخصیت‌های مارول کامیکس واندا ماکسیموف و اسکارلت ویچ و ویژن ساخته شده‌است.

این مجموعه در دنیای سینمایی مارول (MCU) تنظیم شده و داستانش را با فیلم‌های فرانچایز به اشتراک می‌گذارد، وقایع این سریال پس از فیلم انتقام‌جویان پایان بازی ۲۰۱۹ رخ می‌دهد و اسپین آف از دنیای سینمائی مارول محسوب می‌شود.

این سریال فانتزی و علمی تخیلی محصول کشور آمریکا است که جک شفر برای دیزنی پلاس ساخته و بر اساس شخصیت‌های مارول کامیکس واندا ماکسیموف و اسکارلت ویچ و ویژن ساخته شده‌است.

این مجموعه در دنیای سینمایی مارول (MCU) تنظیم شده و داستانش را با فیلم‌های فرانچایز به اشتراک می‌گذارد، وقایع این سریال پس از فیلم انتقام‌جویان پایان بازی ۲۰۱۹ رخ می‌دهد و اسپین آف از دنیای سینمائی مارول محسوب می‌شود.

عشق، عنصر کم‌رنگ سری فیلم‌های ابرقهرمانی است که صرفا منحصر به آثار دنیای مارول نیست. همین عنصر در سریال وانداویژن تبدیل می‌شود به برجسته‌ترین و بارزترین عنصر. اتفاقی که کسی فکرش را نمی‌کرد در این سریال ببیند.

از طرفی دیگر اگر شما سری کمیک‌های واندا را مطالعه نکرده باشید، پس از تماشای کل سریال، درباره‌ی واندا اطلاعات به مراتب بیشتری را کسب کرده‌اید.

این سریال بیشتر برای افرادی کمیک باز مورد پسند است و برای افرادی که هیچ چیزی از واندا نمی‌دانند. البته کمیک‌بازها منتظر ورود یک آنتاگونیست دیگر به اسم مگنتو به داستان بودند چون ارجاعات زیادی به این شخصیت داده شد اما خبری از این ویلن تا انتهای سریال نشد.

در انتها نیز متوجه می‌شویم که چرا به واندا، اسکارلت ویچ نیز می‌گویند. اگر از طرفداران ژانر ابرقهرمانی هستید این سریال دیدنی و جذاب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

فصل دوم سریال سندیتون (Sanditon) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

فصل دوم سریال قورباغه ؛ تاریخ پخش، بازیگران و آخرین شایعات

Loki

ترتیب تماشای سریال های مارول
ترتیب سریال های مارول
  • بازیگران: Gugu Mbatha-Raw, Owen Wilson, Sophia Di Martino, Tom Hiddleston
  • کارگردان: Michael Waldron

سریال لوکی از جمله پرفروش ترین سریال های مارول است که در ترتیب سریال های مارول جایگاه سوم را دارد. این مجموعه جذاب، ماجراجویی فانتزی و علمی تخیلی یکی از جدیدترین سریال‌های مارول است که توسط کشور آمریکا ساخته شده است.

در این مجموعه بازگیرانی همچون تام هیدلستون، اوون ویلسون، سوفیا دی مارتینو، ریچارد ای گرانت، گوگو امبتا-را، وونمی موساکو، اریکا کولمن، جان لوین و ساشا لین ایفای نقش کرده‌اند.

سریال لوکی توسط کمپانی مارول تولید شده است و ساخته مایکل والدران است که در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۱ از سرویس دیزنی پلاس پخش شد، سریال لوکی بر اساس شخصیت خیالی شرور و بزرگ به نام لوکی در کتاب‌ های مصور مارول به قلم استن لی، لری لیبر و جک کربی و به کارگردانی کیت هرون ساخته شده است.

در سال ۲۰۰۹، بر اساس رده ‌بندی سایت کتاب ‌های مصور آی ‌جی‌ ان، رتبه هشتم متعلق به لوکی است. این مجموعه در دنیای سینمایی مارول (MCU) تنظیم شده‌است و استمرار آن را با فیلم‌های فرنچایز به اشتراک می‌گذارد و عوامل آن در حال آماده‌سازی برای ساخت فصل دوم هستند.

بیشتر بخوانید:

زمان پخش فصل دوم سریال سیاوش [+داستان و بازیگران]

سریال How I Met Your Father ؛ تاریخ پخش، تریلر، بازیگران و داستان آشنایی با پدر

Ms. Marvel

ترتیب تماشای سریال های مارول
ترتیب تماشای سریال های مارول
  • بازیگران: Matt Lintz, Laurel Marsden, Rish Shah
  • کارگردان: Bisha K. Ali

یکی دیگر از بهترین سریال های مارول که در ترتیب سریال های مارول آماده است سریال Ms. Marvel است. در این مجوعه دیدنی بازیگرانی همچون مت لینتز ، لورل مارسدن ، ریش شاه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال همانند دیگر سریال‌های مارول ماجرای یک ابرقهرمان را روایت می‌کند که مشکلات بسیار زیادی را پست سر می‌گذارد. این مجموعه به کارگردانی بیشا کی علی ساخته شده است و توانسته است در ترتیب تماشای سریال های مارول جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.

داستان سریال میس مارول حول کامالا خان یک نوجوان شانزده ساله آمریکایی-پاکستانی شکل می‌گیرد که در نیوجرسی زندگی می‌کند. او یک دانش آموز عالی است که به بازی و نوشتن داستان‌ های فن فیکشن علاقه‌ دارد. او شیفته ابرقهرمانان و داستان‌های آن‌ها است و در این بین به طور ویژه طرفدار کاپیتان مارول است.

بیشتر بخوانید:

سریال The Last of Us ؛ تاریخ پخش، تریلر، بازیگران و داستان آخرین بازمانده از ما

فصل دوم سریال بریجرتون (Bridgerton) ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

What If

ترتیب تماشای سریال های مارول
ترتیب تماشای سریال های مارول
  • بازیگران: Jeffrey Wright , Chadwick Boseman, Hayley Atwell, Josh Keaton
  • کارگردان: Bryan Andrews

در ترتیب تماشای سریال های مارول سریال What If جایگاه پنجم را دارد. این مجموعه دیدنی یکی از بهترین سریال های مارول است که مخاطبان را به خود جذب کرده است.

سریال What If دنیای سینمایی مارول را از جنبه دیگر به نمایش گذاشته و مخاطبین خود را به سمت قلمرو ناشناخته‌ای می‌برد که کمی گیج‌ کننده بوده و لحظاتی محوری و بسیار مهم را در مورد شخصیت‌های مارول فاش خواهد کرد.

گویا همه قهرمانان دنیای مارول دور هم جمع شده‌اند تا در برابر تهدید بسیار بزرگی متحد شده و تفاوت‌ها را برقرار کنند. هر دنیای موجود در این سری انیمیشنی، ویژگی‌های خاص خودش را دارد و قهرمانان ما، با حضور در آن‌ها باید این تفاوت‌ها را درک کرده و بتوانند بهترین هنرنمایی خود را داشته باشند.

شخصیت‌های شرور بیشتری هم از همین دنیاها در برابر قهرمانان ما قرار گرفته و نبردهای جانانه‌ای را شاهد خواهیم بود. علاقه‌مندان دنیای سینمایی مارول، با این سری همراه شده و ماجراهای قهرمانان موردعلاقه خود را دنبال کنند.

طراحی انیمیشن‌ها و شخصیت‌ها در این انیمیشن سریالی، تشابه بسیار زیادی با فیلم‌ها دارد و چادویک بوزمن فقید هم به‌عنوان صدا پیشه شخصیت بلک پنتر در آن ایفای نقش کرده است.

در هر قسمت ماجرای جدیدی در یکی از دنیاهای جهان قهرمانان مارول جریان دارد و می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید. انیمیشن What If 2021 در چند قسمت حاضر شده و منتقدان، نظر مثبتی نسبت به آن داشته‌اند.

فضای کمدی دنیای سینمایی مارول همچنان در این انیمیشن هم برقرار است و نبردها شدت بیشتری به خود گرفته‌اند. شخصیت‌ها کم کم همدیگر را شناخته و به اتحاد همدیگر در می‌آیند.

قرار است که با پورتال به دنیاهای مختلفی سفر کرده و گروهی از قهرمانان فیلم‌های مختلف را دور هم جمع کنید.منحصربه‌فرد بودن هرکدام از این جهان‌ها، دنبال کردن ماجراهای آن‌ها را برای مخاطب بیشتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

سریال The Irregulars ؛ بازیگران، تاریخ پخش و نقد سریال غیرعادی ها

سریال ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

Hawkeye

ترتیب تماشای سریال های مارول
ترتیب تماشای سریال های مارول / پرفروش ترین سریال های مارول
  • بازیگران: Alaqua Cox, Brian d’Arcy James, Tony Dalton
  • کارگردان: N/A

یکی دیگر از سریال‌هایی که در ترتیب تماشای سریال های مارول نباید تماشای آن را از دست داد سریال هاکای است. این مجموعه به کارگردانی مشترک ریث توماس و برت و برتی ساخته شده است.

فصل اول این مجموعه 8 قسمت در سال 2021 میلادی توسط سه کمپانی Disney Plus و Marvel Studios و Walt Disney Pictures تولید و منتشر شد و  نویسندگی این سریال را نیز جاناتان ایگلا برعهده داشته و هنرمندانی چون جرمی رنر، هیلی استاینفلد، فلورنس پیو، ورا فارمیگا، زان مک کلارنون، برایان دارسی جیمز، تونی دالتون، فرا فی، کن پریش و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین پخش این سریال اولین بار در تاریخ 24 نوامبر سال 2021 میلادی توسط Walt Disney Studios Motion Pictures در آمریکا و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی آغاز شده است.

جالب است بدانید سریال هاکای، براساس دو شخصیت مارول کامیکس یعنی کلینت بارتون و کیت بیشاپ ساخت شده است. این سریال پنجمین مجموعه تلویزیونی تولید شده توسط Marvel Studios است که پس از وقایع فیلم Avengers: Endgame محصول سال 2019 اتفاق می‌افتد.

جرمی رنر بار دیگر نقش خود را به عنوان شخصیت کلینت بارتون از سری فیلم‌ها بازی می‌کند و هیلی استاینفلد نیز به عنوان کیت بیشاپ به او ملحق می‌شود. سریال هاکای به عنوان بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به نمایش در خواهد آمد و سریالی دیگر نیز با تمرکز بر شخصیت مایا لوپز (اکو) با بازی الاکوآ کاکس به عنوان اسپین‌آف این سریال در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه HBO در سال 2020

بهترین سریال های ترکی 2021

Moon Knight

ترتیب تماشای سریال های مارول
ترتیب تماشای سریال های مارول / بهترین سریال های مارول
  • بازیگران: May Calamawy Ethan Hawke Oscar Isaac
  • کارگردان: Doug Moench

در جریان نمایشگاه D23 امسال، مارول از سریال جدیدی به نام Moon Knight که بر اساس شخصیتی به همین نام است رونمایی کرد. در حال حاضر هیچ اطلاعات دیگری از این سریال در دسترس نیست ولی می‌توان این سریال را بهترین سریال های مارول معرفی کرد.

در این مجموعه جذاب مون یاب با نام اصلی مارک اسپکتور، یکی از قهرمان‌های دنیای کمیک‌های مارول است که بارها در بازی‌ها و کمیک‌های مختلف مارول در کنار شخصیت‌های دیگر مثل اسپایدرمن و دردویل شده است.

مارک مون حرکت‌های بسیار خاصی در هنرهای رزمی‌اش دارد که او را نسبت به دیگر مزدورهای سریال‌های مارول متفاوت ساخته است. او شنل و لباس‌های سفید رنگ می‌پوشد و فلسفه‌ی پشت آن هم این است که می‌خواهد دشمنانش از حضور او در صحنه مطلع شوند.

در یک برهه‌ی زمانی، مون نایت از خدای ماه (کانشو) قدرت می‌گرفت و قدرت‌های فرازمینی داشت، اما به طور کلی مهارت‌های بوکس، کونگ فو و پرتاب اسلحه‌ی او زبان‌زد است. این شخصیت یکی از بهترین‌های مارول است و صد در صد طرفدارن بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص ترتیب تماشای سریال های مارول چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر