;
coinex

تکاپوی پلیس راه برای افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی ؛ نرخ‌های فعلی بازدارندگی ندارد!

زمزمه‌هایی از افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی شنیده می‌شود چراکه پلیس راه با انتقاد از نرخ فعلی جریمه‌ها اعلام کرده که نرخ‌های فعلی بازدارندگی لازم را ندارد.

با توجه به میزان تخلفاتی که در سطح شهر صورت می‌پذیرد، به نظر می‌رسد نرخ جرایم رانندگی به مانند گذشته نیست و بازدارندگی‌اش را از دست داده، به همین دلیل تخلفات در سطح شهر افزایش پیدا کرده است. اگر بخواهیم جرایم رانندگی در ایران را با دیگر کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم، متوجه این نقص می‌شویم.

بیشتر بخوانید: رکورد حیرت‌انگیز خسارت پراید به صنعت بیمه!

آیا افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی بازدارنده خواهد بود؟

چیزی که در کشورهای توسعه یافته اتفاق می‌افتد، برخورد جدی و شدیدتر نسبت به تخلفات رانندگی است و آنها برای جان و وقت افراد ارزش بیشتری قائلند. به همین دلیل شاید افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی بتواند کمکی در این زمینه کند.

سرهنگ همه خانی درباره مبلغ جرایم رانندگی می گوید: «زمانی که راننده 40 هزار تومان جریمه می‌شود برایش مهم نیست؛ میزان جریمه باید به صورتی باشد که راننده به خودش اجازه انجام تخلف ندهد. بی توجهی رانندگان به چنین موضوعاتی دست به دست هم می‌دهند تا ترافیک افزایش پیدا کند، متاسفانه پلیس راهور بار‌ها اعلام کرده که مبلغ جریمه باید بازدازنده باشد به طوری که یک اعمال قانون در کاهش جریان ترافیک اثرگذار باشد. برای مثال، گاها، اعمال قانون اصلا برای مالک وسیله اهمیتی ندارد برای مثال زمانی که 40 هزار تومان جریمه می‌شود برای فرد مهم نیست به همین دلیل باید میزان جریمه به صورتی باشد که راننده به خودش اجازه انجام تخلف ندهد.»

با توجه به شرایط اقتصادی در کشور حاکم است، به نظر می رسد افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی ، راه حلی پیشگیرانه به جهت کاهش تخلفات رانندگی باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ احتمال افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر