;
coinex

راه اندازی اولین صرافی غیرمتمرکز بیت کوین

Blockstream با همکاری Poseidon Group اقدام به راه‌اندازی اولین صرافی غیرمتمرکز بیت کوین خواهد کرد. این صرافی در سه ماهه چهارم 2022 آغاز به کار خواهد کرد.

صرافی XDEX، بر اساس پروتکل متن باز TDEX ساخته شده و به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته مشغول به فعالیت است. انتظار می‌رود اولین صرافی غیرمتمرکز بیت کوین در سه ماهه چهارم سال 2022 برای iOS و اندروید راه‌اندازی شود.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با صرافی یونی سواپ (UniSwap) 

اولین صرافی غیرمتمرکز بیت کوین راه‌اندازی می‌شود

BlockStream و Sevenlabs، ارائه دهندگان خدمات زیرساخت بیت کوین، بر اساس بیانیه مطبوعاتی ارسال شده به مجله بیت کوین، با Poseidon Gropu برای راه‌اندازی اولین صرافی توکن امنیتی غیرمتمرکز بیت کوین در سوئیس همکاری کردند.

صرافی XDEX، از دارایی‌های موجود در اکوسیستم بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این صرافی امکان معامله همتا به همتا (peer-to-peer) را فراهم کرده و به طور مؤثر واسطه‌ها را از تراکنش حذف می‌کند. لارس شلیتینگ (Lars Schlichting)، مشاور عمومی XDEX گفت:

استفاده از زیرساخت‌های P2P توسط بازارهای مالی فعلی اجتناب ناپذیر است. راه‌اندازی XDEX نقطه عطف انتقال به یک سیستم مالی غیرمتمرکز به شمار می‌رود. این سیستم مالی توسط بیت کوین میسر شده و راه را برای سایر مؤسسات مالی و مکان‌های تجاری هموار می‌کند.

راه اندازی اولین صرافی غیرمتمرکز بیت کوین

Blockstream دسترسی به شبکه Liquid را فراهم می‌کند. Liquid یک برنامه لایه دوم است که برای مقیاس بیت کوین استفاده شده و امکان تجارت دارایی‌هایی نظیر بیت کوین، استیبل کوین‌های یورو و فرانک سوئیس و سایر دارایی‌های مبتنی بر Liquid را میسر می‌کند.

با ایجاد اولین صرافی غیرمتمرکز بیت کوین که انتظار می‌رود در سه ماهه چهارم 2022 راه‌اندازی شود، کاربران می‌توانند توکن سهام Infinite Fleet را معامله کنند. Blockstream‌ همچنین دسترسی به Blockstream AMP را نیز فراهم می‌کند. Blockstream AMP امکان مدیریت دارایی‌های قابل برنامه‌ریزی در شبکه Liquid را میسر خواهد کرد.

کاربران قادر خواهند بود در تمام ساعات شبانه روز به XDEX دسترسی داشته باشند؛ زیرا این سرمایه‌گذاری مشترک از پروتکل اوپن سورس TDEX استفاده می‌کند. Sevenlabs مسئولیت مدیریت پروتکل TDEX را بر عهده دارد.

XDEX با استفاده از پلتفرم مدیریت دارایی Blockstream، پروتکل غیرمتمرکز TDEX و تراکنش‌های محرمانه Liquid، مجموعه کاملی از فناوری بیت کوین را تشکیل می‌دهد. این فناوری طرحی برای مبادلات اوراق بهادار آینده بوده و منجر به اصلاح بیشتر بازارهای سرمایه سنتی و بی‌واسطه می‌شود.

XDEX، ابتدا به عنوان یک اپلیکیشن در اندروید و iOS راه‌اندازی می‌شود. تیم XDEX قصد دارد در آینده یک پلتفرم مبتنی بر وب ایجاد کند. این پلتفرم به مرور از دارایی‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه اندازی اولین صرافی غیرمتمرکز بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoinmagazine

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر