;
coinex

آنچه تاکنون از آیفون 14 می‌دانیم؛ مشخصات، طراحی و قیمت

اپل رویداد امسال خود را در تاریخ 7 سپتامبر (16 شهریور) در سالن استیو جابز در اپل پارک برگزار خواهد کرد و در این رویداد از آیفون 14 و برخی دیگر از گجت‌های خود رونمایی خواهد کرد.

تنها 3 روز دیگر تا برگزاری رویداد سنتی اپل مانده است. اما به تازگی اخبار تکمیلی از سری گوشی‌های iPhone 14 و جزئیات آن منتشر شده که اطلاعات مربوط به طراحی، ویژگی‌ها و قیمت این گوشی را فاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: دوربین اولتراواید سری آیفون 14 بهتر از نسل قبل خواهد بود

طراحی آیفون 14

با آنکه آیفون 14 شباهت‌های بسیاری با آیفون 13 دارد، اما گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن هستند که اپل قصد دارد در سری گوشی‌های iphone 14 تفاوت‌های بین نسخه پرو و استاندارد را افزایش دهد. به احتمال زیاد این ارتقا کیفیت در نسخه پرو، در پردازنده، طراحی و همچنین دوربین اعمال می‌شود.

آیفون 14

انتظار می رود آیفون 14 استاندارد بسیار شبیه به نسل قبلی خود باشد، به احتمال زیاد بریدگی داخل صفحه‌نمایش که مختص به دوربین سلفی بوده و همچنین برآمدگی دوربین‌های پشت کاملا مشابه با نسخه قبلی است. طبق شایعات منتشر شده به نظر می‌رسد که نسخه‌های پرو آیفون 14 با طراحی کاملا متفاوت رونمایی شوند. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به طراحی متفاوت جایگاه دوربین سلفی اشاره کرد.

گفته می‌شود که مدل‌های Pro، به جای دو برش، از یک سوراخ کپسولی شکل بهره می‌برند. علاوه بر این، شکاف بین دوربین سلفی و ماژول Face ID به عنوان نشانگر حریم خصوصی برای دوربین‌ها و میکروفون استفاده خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که iphone 14 نسبت به گوشی‌های نسل قبل خود، طراحی نازک‌تری داشته باشد و دوربین‌های پشتی آن که به صورت مورب کنار هم قرار گرفته‌اند، دارای لبه‌های صاف و فریم آلومینیومی باشند.

مشخصات و ویژگی های آیفون 14

گفتنیست که آیفون 14 همان صفحه نمایش 6.1 اینچی آیفون 13 و آیفون 13 پرو مکس سال قبل را خواهد داشت. این صفحه‌نمایش OLED از True Tone، Haptic Touch و HDR نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین طبق گزارش‌ها، مدل استاندارد آیفون 14 با نرخ نوسازی 120 هرتز ProMotion اپل عرضه خواهد شد.

در رابطه با پردازنده گوشی‌های جدید آیفون باید بگوییم که آیفون 14، از همان تراشه A15 سال گذشته در نسخه استاندارد خود استفاده خواهد کرد.

با این حال، انتظار می‌رود مدل‌های Pro از تراشه جدید A16 Bionic بهره ببرند. چیپست مذکور احتمالاً با 6 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی جفت خواهد شد. با وجود اینکه آیفون 14 از یک تراشه یک ساله بهره می‌برد، اما همچنان از اکثر گوشی‌های موجود در بازار قدرتمندتر خواهد بود.

در رابطه با باتری این گوشی باید بگوییم که احتمالا تغییرات چشمگیری در این زمینه برای گوشی‌های سری آیفون 14 اعمال نشده است و مانند مدل‌های قبلی، این گوشی‌ها در طی 19 ساعت تنها یکبار نیاز به شارژ داشته باشند.

دوربین های آیفون 14

شایعات حاکی از آن هستند که دوربین iphone 14 از نظر سخت‌افزاری هیچ‌گونه تغییر عمده نخواهد داشت و از همان سنسورهای 12 مگاپیکسلی نیز در این گوشی استفاده شده است.

با این حال، اپل ممکن است دوربین و پردازش دستگاه را با کمک برخی تغییرات در نرم افزار بهبود بخشد. در واقع با بهره‌گیری از برخی قابلیت‌های خاص از IOS 16، ممکن است کیفیت دوربین‌ها افزایش یابد. گفتنی است که دوربین‌های جلو نیز برای عکس سلفی و تماس‌های ویدیوئی ارتقا می‌یابند؛ اما به طور کلی iphone 14 استاندارد در زمینه کیفیت دوربین، مشابه مدل قبلی است.

آیفون 14

با این حال، مدل‌های آیفون 14 پرو در سال جاری شاهد توسعه و بهبود چشمگیری خواهند بود. طبق گزارش‌ها، اپل در حال کار بر روی یک دوربین 48 مگاپیکسلی است که می‌تواند با کنترل بهتر نور، عکس‌هایی با جزئیات بیشتر و باکیفیت‌تر ثبت کند.

قیمت آیفون 14

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مدل‌های آیفون 14 پرو حدود 100 دلار افزایش قیمت خواهند داشت. با این حال، مشخص نیست که آیا مدل های استاندارد افزایش قیمت خواهند داشت یا خیر. آیفون 13 با قیمت 799 دلار عرضه شد و انتظار می‌رود که iphone 14 نیز همین قیمت را داشته باشد.

نسخه 256 گیگابایتی این گوشی هوشمند ممکن است تا 899 دلار افزایش یابد. با توجه به اینکه آیفون 14 نسبت به دستگاه‌های قبلی بهبود قابل توجهی نداشته، بدیهی است که قیمت نیز تغییر خاصی نکند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ویژگی‌های سری iphone 14 و تفاوت آن با نسل قبلی خود یعنی سری آیفون 13 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر