;
coinex

ساخت هدست متاورسی توسط متا و کوالکام ؛ نسل جدید MetaQuest در راه است

شرکت متا قصد دارد با همکاری کوالکام اقدام به تولید هدست متاورسی نماید. به عقیده مدیرعامل کوالکام، صنعت متاورس یک فرصت و بازار بزرگ به شمار می‌رود.

متا اخیراً با همکاری شرکت تراشه‌‌ساز کوالکام اقدام به ساخت هدست متاورسی نموده است. این قرارداد به متا اجازه می‌دهد تا از فناوری XR شرکت کوالکام برای طراحی و تولید سیلیکون استفاده کند. فناوری XR کوالکام به منظور انجام کارهای توسعه یافته و واقعیت مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ارتش آمریکا به هدست واقعیت افزوده مایکروسافت هولولنز مجهز می‌شود!

هدست متاورسی متا در راه است

شرکت متا (فیسبوک سابق) بیشتر بر بخش نرم‌افزاری معادله متمرکز شده است. این شرکت قصد دارد در آینده تراشه‌های کارآمدتر و قدرتمندتر را وارد بازار کند. متا هم اکنون با کوالکام، یکی از بزرگترین شرکت‌های تراشه‌های موبایلی در دنیا برای ساخت سیلیکون متاورسی قرارداد امضا کرده است.

تراشه‌های سفارشی از فناوری XR کوالکام استفاده می‌کنند. این فناوری شامل واقعیت مجازی و توابع واقعیت توسعه‌یافته است. کریستیانو آمون (Cristiano Amon)، مدیرعامل کوالکام، درباره اهمیت این همکاری اظهار کرد:

با ایجاد رهبری مشترک در XR، این توافق به شرکت ما اجازه می‌دهد تا بهترین دستگاه‌ها و تجربیات خود را ارائه دهیم. به لطف این دستگاه‌ها نحوه کار، بازی و یادگیری ما در یک متاورس تحقق یافته تغییر خواهد کرد.

ساخت هدست متاورسی توسط متا و کوالکام ؛ نسل جدید MetaQuest در راه است

همچنان رقم قرارداد چند ساله متا و کوالکام برای تولید هدست متاورسی فاش نشده است. بیانیه‌های مطبوعاتی نشان می‌دهند که تیم مهندسی شرکت‌ها همکاری را برای دستیابی به اهداف مشترک VR تعمیق خواهد داد.

ویژگی‌های هدست متاورسی متا و کوالکام

نسل فعلی هدست‌‌های Meta Quest 2 از تراشه‌های Qualcomm XR و با فناوری مشتق شده از کوالکام اسنپدراگون 865 استفاده می‌کند. تراشه Snapdragon 865 در سال 2019 معرفی شد. این مشارکت جدید به دنبال تولید تراشه‌هایی با طرح‌های پیشرفته‌تر برای تسهیل پیشرفت‌های متاورس است. این پیشرفت‌ها ماهیت متفاوتی در مقایسه با تراشه‌های طراحی شده برای کارهای سنتی موبایل دارند. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، مدیرعامل متا، درباره این توسعه اظهار نمود:

ما به ساختن قابلیت‌ها و تجربیات پیشرفته‌تر برای واقعیت مجازی و واقعیت اقزوده ادامه می‌دهیم. ساخت فناوری‌های تخصصی برای تأمین انرژی هدست‌های واقعیت مجازی آینده و سایر دستگاه‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بر خلاف تلفن‌های همراه، ساخت واقعیت مجازی چالش‌های جدید و چندبعدی را در محاسبات فضایی، هزینه و فاکتورها به همراه دارد.

زاکربرگ تأکید نمود که نسل جدید هدست‌های متا کوئست از تراشه‌های تولید شده از طریق این مشارکت استفاده خواهند کرد. علاقه کوالکام به متاورس جدید نیست، این شرکت در ماه مارس یک صندوق متاورس 100 میلیون دلاری برای استقرار سرمایه در واقعیت مجازی و فضای متاورس راه‌اندازی نمود. مدیرعامل کوالکام اعلام کرده است که صنعت متاورس یک فرصت “بسیار بزرگ” خواهد بود و بازار جدیدی را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت هدست متاورسی توسط متا و کوالکام چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر