;
coinex

ممنوعیت خرید تراشه از چین در آمریکا ؛ تهدید صریح اپل توسط کنگره آمریکا!

کمتر کسی این روزها در جریان جنگ اقتصادی و فناوری آمریکا و چین نیست و حالا سناتورهای آمریکایی بحث ممنوعیت خرید تراشه از چین در آمریکا را مطرح کرده‌اند.

این روزها چین و آمریکا درگیر یک جنگ اقتصادی بزرگ هستند و حتی گفته می‌شود تحریک‌های نظامی آمریکا می‌تواند سبب شود تا این نزاع‌ها منجر به یک جنگ نظامی تمام عیار شود. اکنون در اقدامی جدید، قانونگذاران آمریکایی در تلاش برای ایجاد محدودیت در خرید تراشه و قطعات نیمه‌هادی توسط غول‌های فناوری آمریکایی از چین هستند.

بیشتر بخوانید: جزئیات جدیدی از لایحه CHIPS منتشر شد

ممنوعیت خرید تراشه از چین در آمریکا

اخیرا برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه هشدارهای تهدید‌آمیز و شدیدالحنی به اپل داده‌اند که در صورتی که این شرکت اقدام به تهیه تراشه‌های حافظه Flash NAND (که اطلاعات آیفون‌ها را در شرکت Technologies Memory Yangtze در چین ذخیره کرده است) کند، با اقدامات قانونی کنگره مواجه خواهد شد. اپل هم در واکنش به فایننشال تایمز گفته که در هیچ یک از محصولات خود از تراشه‌های YMTC استفاده نکرده است.

اما بعدها و با بررسی منابع اطلاعاتی YMTC فاش شد که تراشه‌های حافظه فلش NAND در برخی از آیفون‌های فروخته شده در چین به کار رفته‌اند.

ممنوعیت خرید تراشه از چین در آمریکا ؛ تهدید صریح اپل توسط کنگره آمریکا!

قانونگذاران آمریکایی نگران این هستند که اپل در حال حاضر از محصولات این شرکت چینی استفاده کرده باشد. سناتور مارکو روبیو، نایب رئیس کمیته اطلاعات سنا و مایکل مک کول، رئیس ارشد کمیته امور خارجه مجلس گفته‌اند که بعد از بررسی گزارشی که در آن تایید شده اپل برای تهیه حافظه فلش آیفون، به سراغ YMTC رفته، شدیدا نگران شده‌اند.

اپل اما تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای فروش آیفون‌هایی با تراشه YMTC حداقل در خارج از چین ندرد و تمام داده‌های کاربری ذخیره‌ شده در تراشه‌های فلش NAND در دستگاه‌های اپل رمزنگاری شده و محفوظ هستند.

سناتور روبیو اما با لحنی تردید‌آمیز به فایننشال تایمز گفته که اپل با این کار خود با آتش بازی می‌کند. او معتقد است که کوپرتینویی‌ها به خوبی به عواقب و خطرات امنیتی ناشی از همکاری با YMTC آگاه هستند و در صورتی که به این روند ادامه دهند، با واکنش سخت دولت فدرال مواجه خواهند بود. روبیو می‌گوید:

ما نمی‌توانیم اجازه دهیم شرکت‌های چینی مرتبط با حزب کمونیست به شبکه‌های ارتباطاتی ما و میلیون‌ها آیفون آمریکایی دسترسی داشته باشند.

مک کول نیز در ارتباط با این موضوع گفته که YMTC به طور مستقیم با حزب کمونیست و ارتش این کشور مراودات گسترده دارد و شواهد بسیاری حاکی از این است که این شرکت با فروش کالا به هواوی، قوانین کنترل صادرات را دور زده و قابلیت‌های خود را به طور گسترده‌ای افزایش می‌دهد.

ممنوعیت خرید تراشه از چین در آمریکا ؛ تهدید صریح اپل توسط کنگره آمریکا!

با این اوصاف، YMTC مصداق بارز تهدید علیه امنیت ملی آمریکا قلمداد شده و در ژوئیه امسال، سناتور چاک شومر از حزب دموکرات با همراهی سناتور مارک وارنر رئیس کمیته اطلاعات سنا به نمایندگی گروه متحدی از سناتورهای دو حزب از دولت بایدن خواستند تا YMTC را در لیست نهادهای تحریمی قرار دهد.

این گروه از رئیس جمهور جو بایدن خواسته که همچون تحریم فروش تراشه‌های حافظه به هواوی، YMTC را نیز در این لیست سیاه قرار دهد؛ زیرا اقدامات این شرکت، نقض قوانین کنترل صادرات ایالات متحده است که در سال ۲۰۲۰ تغییر یافت تا از خرید تراشه‌های تولید شده با استفاده از فناوری آمریکایی توسط شرکت‌های چینی جلوگیری کند.

قانونگذاران آمریکایی همچنین YMTC را به ارتباط و دریافت کمک از دولت پکن برای فروش تراشه‌هایش متهم کرده‌اند. گروهی از هر دو حزب به وزارت بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرده‌اند که YMTC یک تهدید فوری است و باید علیه آن اقدامی فوری ترتیب داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ممنوعیت خرید تراشه از چین در آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر