;
coinex

خودکشی معامله‌گران کریپتو : چرا تریدرها دست به خودکشی می‌زنند؟

سالانه صدها هزار معامله‌گر ارزهای دیجیتال دست به خودکشی می‌زنند. افزایش دانش مالی، بهترین روش جلوگیری از خودکشی معامله‌گران کریپتو به شمار می‌رود.

سالانه بیش از 700 هزار نفر در سراسر دنیا دست به خودکشی می‌زنند. همچنان مشخص نیست که چه تعداد از کل 700 هزار خودکشی ثبت شده به معامله‌گران ارزهای دیجیتال تعلق دارد. در سرویس خبری گوگل نیوز بیش از 120 هزار مطلب مرتبط با خودکشی افراد فعال در بازارهای مالی (به خصوص حوزه ارزهای دیجیتال) ثبت شده است. 39700 مورد از این مطالب مربوط به 12 ماه گذشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2022

خودکشی معامله‌گران کریپتو

طبق گزارش CryptoSlate، خودکشی عامل اصلی مرگ افراد زیر 35 سال در بریتانیاست. طبق آمارهای منتشر شده توسط Forbes، ارزهای دیجیتال بیشترین محبوبیت را از نظر رده سنی، بین افراد زیر 49 سال دارند. این موضوع هم‌پوشانی سنی میان کاربران ارزهای دیجیتال و افرادی که به خاطر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند را نشان می‌دهد.

دانشگاه اوپن انگلستان (The Open University Of UK) در سال 2020 تحقیقی درباره ارتباط میان نوسانات بازار سهام و آمار خودکشی انجام داد. نتیجه این تحقیق همبستگی میان نوسانات و خودکشی ساکنان بریتانیا را نشان می‌دهد. خودکشی رفتاری مختص به انسان‌هاست که جامعه نیز در آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

خودکشی معامله‌گران کریپتو : چرا تریدرها دست به خودکشی می‌زنند؟

ماهیت میم استاک‌ها (مشابه میم کوین‌های بازار کریپتوکارنسی) قبل از انتشار تحقیق سال 2020 وجود خارجی نداشت. انجمن وال استریت بتز (WallStreetBets) در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) در سال 2019 حدود یک میلیون عضو داشت. هم اکنون تعداد اعضای این انجمن به بیش از 12 میلیون کاربر می‌رسد.

نمونه خودکشی‌های معامله‌گران کریپتو

در ژانویه سال 2020، یک معامله‌گر جوان و 20 ساله به نام الکس کرنز (Alex Kearns)، حین چک کردن حساب کاربری خود در کارگزاری رابین هود (Robinhood)، متوجه تراز منفی 730 هزار دلاری شد. او در ابتدا تصور می‌کرد که این 730 هزار دلار بدهی او به کارگزاری را نشان می‌دهد. مفهوم واقعی تراز منفی، قدرت خرید کاربر است. این موضوع هیچ ارتباطی با موجودی حساب یا بدهی اشخاص ندارد.

اشتباه الکس و همچنین شیوه بد نمایش رقم قدرت خرید در پلتفرم رابین هود منجر به خودکشی این معامله‌گر جوان شد. بسیاری از کاربران عدم پاسخ به موقع پشتیبانی رابین هود را علت اصلی خودکشی الکس کرنز می‌دانند. رابین هود در ادامه متعهد شد که شیوه نمایش اطلاعات حساب‌های کاربری را تغییر دهد. این کارگزاری از طرف خانواده کرنز به یک مؤسسه خیریه فعال در زمینه پیشگری از خودکشی مبلغ 250 هزار دلار کمک هزینه اعطا نمود.

از دیگر موارد خودکشی معامله‌گران کریپتو می‌توان به یک مرد هندی اشاره کرد. وی در اکتبر 2020 پس از ضرر سنگین در معامله بیت کوین، دست به خودکشی کرد. طبق گفته‌ها، معامله‌گر هندی مقدار زیادی پول از افراد مختلف قرض گرفته بود تا با آن به معامله ارزهای دیجیتال بپردازد.

تأثیر فروپاشی ترا بر خودکشی معامله‌گران

فروپاشی اکوسیستم ترا و نابودی رمزارز لونا (LUNA) در ماه می و همچنین ورشکستگی پلتفرم وام‌دهی سلسیوس (Celsius)، منجر به خودکشی بسیاری از فعالان بازارهای مالی شد. شمار زیادی از معامله‌گران در جریان اتفاقات ذکر شده، پس‌انداز زندگی خود را از دست دادند.

مطالعات جدید مجموعه سیف ترید (Safe Trade) نشان می‌دهد که کشورهای کره جنوبی، چین، هند و ترکیه بیشترین آمار خودکشی‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را به نام خود ثبت کرده‌اند.

خودکشی معامله‌گران کریپتو : چرا تریدرها دست به خودکشی می‌زنند؟

پس از سقوط تاریخی قیمت بیت کوین در سال 2018، خط تلفن ویژه پیشگیری از خودکشی بالای صفحه انجمن “r/cryptocurrency” سایت ردیت درج شد. بسیاری از کاربران معتقدند این شماره تلفن نشان‌دهنده وضعیت لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال است. معامله‌گران اعتقاد دارند تا زمانی که شماره تلفن پیشگیری از خودکشی معامله‌گران کریپتو بالای صفحه ردیت قرار داشته باشد، روند نزولی به پایان نرسیده است.

روش‌های پیشگیری از خودکشی معامله‌گران کریپتو

بهترین اقدام برای جلوگیری از خودکشی معامله‌گران کریپتو و بهبود وضعیت روانی آن‌ها، افزایش آگاهی درباره امور مالی است. افراد می‌بایست قبل از فعالیت در بازارهای ریسکی و استفاده از ابزارهایی نظیر معاملات فیوچرز (Futures)، آپشن‌ها (Options) و هرگونه فعالیت ریسکی دانش کافی را به دست آورند.

یادگیری نحوه تشخیص طرح‌های پامپ و دامپ، رعایت نکات امنیتی کار با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، جلوگیری از درگیری با کلاهبرداری‌های فیشینگ، حفظ امنیت کیف پول‌های ارز دیجیتال و سایر موارد نیز قبل از شروع فعالیت در بازارهای مالی ضروری است.

طبق گزارش اخیر بلک راک (BlackRock)، کمتر از 50 درصد مردم درباره‌ تصمیم‌گیری‌های مالی خود احساس اطمینان کامل می‌کنند. سرمایه‌گذاران تمایل دارند از گوشی‌های تلفن همراه خود برای شرکت در بازار سهام آمریکا استفاده کنند. جمعیت کاربران برنامه‌های معامله‌گری از 35.6 میلیون نفر در سال 2017 به 150 میلیون نفر در سال 2021 افزایش یافته است.

معامله‌گران در صورتی که آموزش کافی را دریافت کرده باشند، مطلع خواهند بود که هرگز نبایست بیشتر از توان خود سرمایه‌شان را در بازارهای مالی به خطر بیاندازند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خودکشی معامله‌گران کریپتو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptoslate

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر