;
coinex

تاثیر مثبت تماس تلفنی بر سلامت روان افراد ؛ بیشتر به دوستان خود زنگ بزنید!

نتیجه یک مطالعه علمی تاثیر مثبت تماس تلفنی بر سلامت روان افراد را نشان می‌دهد؛ با توجه به این مطالعه، تماس ما می‌تواند از آنچه تصور می‌کنیم ارزشمندتر باشد.

طبق نتایج مطالعه‌ای که در «مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی» منتشر شده، انسان‌ها از اینکه دیگران چقدر به صحبت کردن با آنها علاقه دارند، غافلند.

یک تماس یا پیام ناگهانی می‌تواند تأثیر زیادی بر روحیه مخاطب ما داشته باشد و هر چقدر این پیام‌ها غافلگیرکننده‌تر باشند، بهتر است. این مطالعه از آزمایشات مختلفی تشکیل شده اما در همه آنها محققان دریافتند فردی که مکالمه را شروع می‌کند، ارزش این اقدام را از نظر طرف مقابل دست کم می‌گیرد.

با این حال تماس با فردی که مدتهاست با او تماسی نداشته‌ایم و درخواست از یک دوست برای تماس و ارتباط بیشتر می‌تواند کار اضطراب‌آوری باشد.

یبشتر بخوانید: حلقه Happy Ring با هدف کنترل سلامت روان معرفی شد؛ شادی در دستان شما!

تاثیر مثبت تماس تلفنی بر سلامت روان افراد از دید روانشناسان

برایان تایگر، درمانگر مرکز روانپزشکی ویلیامزبرگ می‌گوید: «خیلی از افراد نگران هستند که طرف مقابل برخورد سردی با آنها داشته باشد یا اینکه آنطور که انتظار دارند برای طرف مقابل ارزشمند نباشند».

در بعضی از روابط درخواست ارتباط بیشتر یا واضح‌تر عادی است اما همه دوستی‌ها این شرایط را ندارند. به گفته تایگر:

وضعیت جوامع انسانی به گونه‌ای است که ما برای تأمین نیازهای عاطفی بیشتر به شریک زندگی خودمان وابسته هستیم تا دوستانمان بنابراین کمتر به دنبال روابط دوستانه هستیم.

تاثیر مثبت تماس تلفنی بر سلامت روان افراد

به گفته تایگر ضربه روحی از دست دادن یک دوست اگر بدتر از از دست دادن شریک زندگی نباشد کمتر از آن نیست به خصوص اگر این دوستی طولانی مدت باشد. با این حال معمولاً ما برای دوستی نسبت به روابط عاشقانه وقت و انرژی کمتری صرف می‌کنیم. او می‌گوید

ما انسان‌ها به شدت به عادت‌های خودمان وابسته هستیم و تغییر رفتار می‌تواند برای ما سخت باشد. انجام چنین کارهایی نیاز به تلاش زیادی دارد و خیلی از ما عزم و اراده لازم را برای حفظ رابطه یا برقراری روابطی نزدیک با دیگران نداریم.

با توجه به تاثیر مثبت تماس تلفنی بر سلامت روان افراد برای برقراری ارتباط با دیگران تنها یک راه دارید یعنی اینکه از آنها بخواهید بیشتر با شما تماس داشته باشند. تایگر می‌گوید

به نظر من گفتگوی رودررو یا حتی تماس تلفنی بهتر است. فکر نمی‌کنم مطرح کردن چنین درخواست‌هایی از طریق پیامک چندان مؤثر باشد.

اگر نسبت به این تماس‌ها احساس خوبی ندارید، فراموش نکنید که با تماس شما، شخص مقابل از آنچه تصور می‌کنید خوشحال‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاثیر مثبت تماس تلفنی بر سلامت روان افراد چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر