;
coinex

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

شرکت موتورولا به‌تازگی از گوشی اقتصادی جدید خود با نام موتو E22s رونمایی کرده است. در این مقاله می‌توانید بررسی گوشی موتو E22s موتورولا را مطالعه کنید.

به نقل از Techtrends.news، گوشی موتورولا موتو E22s یکی از جدیدترین گوشی‌های این شرکت به شمار می‌رود که به‌تازگی معرفی شده است. به عقیده بسیاری، موتو E22s یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های این شرکت بوده و به همین دلیل هم افراد با بودجه‌های کم نیز می‌توانند آن را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا

شرکت موتورولا در یک سکوت خبری از گوشی هوشمند خود با نام موتو E22s رونمایی کرد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این تلفن همراه نسخه کوچک‌شده گوشی موتو G22 از همین برند است که در ماه اوت از آن رونمایی شد.

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا

در ادامه می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره مشخصات موتو E22s موتورولا دریافت کنید. این گوشی که یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های 5G دنیا به شمار می‌رود، قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

مشخصات موتورولا موتو E22s
معرفی، عرضه و قیمت
  • معرفی در تاریخ 24 اوت 2022
  • عرضه در آینده نزدیک (احتمالاً سپتامبر 2022)
  • قیمت نزدیک به 160 یورو
طراحی و ابعاد
  • 164×75×8.5 میلی‌متر
  • وزن 185 گرم
  • جلو شیشه‌ای، پشت پلاستیکی و فریم پلاستیکی
  • پوشش ضدآب
  • دو سیم‌کارته (نانوسیم)
  • در رنگ‌های آبی و مشکی
نمایشگر
  • 6.5 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز
  • نسبت نمایشگر به بدنه 82.9 درصد
  • تراکم پیکسلی 270 پیکسل در اینچ
پردازنده
  • مدیاتک MT6765V/CB هلیو G37 (12 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (4 هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A53 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53)
  • پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
نرم‌افزار اندروید 12
رم و حافظه
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
  • نوع حافظه eMMC 5.1
دوربین
  • دوگانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 16 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2
  • دوربین تشخیص عمق با سنسور 2 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.4
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • قابلیت فیلم‌برداری 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی با سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • پشتیبانی از HDR
  • قابلیت فیلم‌برداری 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 15 وات
صدا
  • دارای اسپیکر مونو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
اتصالات
  • وای‌فای a/b/g/n/ac 802.11، دو بانده و هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0 با A2DP, LE
  • دارای GPS با A-GPS, GLONASS, BDS
  • عدم پشتیبانی از NFC
  • رادیو FM
  • USB Type-C 2.0 با پشتیبانی از OTG
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج و سنسور مجازی مجاورت

قیمت موتو E22s موتورولا

همان طور که می‌دانید، مهم‌ترین موضوع تعیین‌کننده قیمت یک گوشی هوشمند، قابلیت‌های آن است. در بررسی گوشی موتو E22s موتورولا متوجه می‌شویم که این تلفن همراه تنها با یک نسخه رم و حافظه داخلی عرضه و قیمت موتو E22s موتورولا حدود 160 یورو برآورد شده است.

بررسی مشخصات فنی Motorola Moto E22s از نظر کیفیت ساخت و طراحی

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا
بررسی گوشی موتو E22s موتورولا

هرکسی می‌خواهد یک گوشی زیبا و جذاب داشته باشد و با موتورولا می‌توانید از این نظر عملکرد خوبی داشته باشد. این گوشی هوشمند با طراحی جذابی که دارد، می‌تواند توجه هرکسی را به سمت خود جلب کند. روی پنل پشتی این گوشی خطوط براق زیبایی دیده می‌شود که آن را از یکنواختی خارج کرده‌است.

این گوشی هوشمند با ابعاد 164×75×8.5 میلی‌متر و وزن بسیار سبک 185 گرم در اختیار شما قرار می‌گیرد و این موضوع باعث می‌شود که در استفاده طولانی مدت دست شما خسته نشود. همان طور که انتظار می‌رود، تنها جلوی این گوشی شیشه‌ای است و سایر قسمت‌های آن من‌جمله فریم و پنل موتورولا موتو E22s کاملاً پلاستیکی هستند. بااین‌حال، طراحی جذاب پنل پشتی باعث می‌شود که پلاستیکی بودن آن چندان به چشم نیاید.

البته نکته منفی دیگری که درباره طراحی این گوشی هوشمند وجود دارد این است که حاشیه‌های بسیار زیادی در پایین و بالای نمایشگر آن دیده می‌شود. بررسی گوشی موتو E22s موتورولا نشان می‌دهد که نسبت نمایشگر به بدنه در این تلفن همراه به‌اندازه 82.9 درصد است و تا حدودی حاشیه مشکی اطراف نمایشگر توی ذوق می‌زند.

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا

موتورولا موتو E22s دارای پوشش ضدآب است که می‌تواند تا حدودی خیال شما را از این بابت راحت کند. شما می‌توانید این گوشی هوشمند را در رنگ‌های آبی و مشکی خریداری کنید. درباره طراحی ظاهری این تلفن همراه باید بدانید این دستگاه تنها با 2 دوربین عرضه می‌شود که در زیر یکدیگر و در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته‌اند. یک فلاش LED کوچک هم در کنار این دوربین‌ها دیده می‌شود. خطوط براق پنل پشتی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که انگار از دوربین ساطع می‌شوند.

لوگوی موتورولا را نیز می‌توانید در وسط پنل پشتی با رنگ سفید مشاهده کنید و همچنین نام این شرکت هم در وسط و پایین پنل حکاکی شده است. دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور نیز در لبه سمت راستی قرار دارد و حسگر اثر انگشت هم روی این دکمه پاور تعبیه شده است. در وسط و بالای نمایشگر این گوشی هوشمند هم یک دوربین سلفی در یک هول پانچ قرار گرفته است.

این گوشی هوشمند از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. به‌طورکلی، طراحی گوشی موتورولا موتو E22s راضی‌کننده است و می‌تواند برای کارهای عادی و روزمره پاسخگوی نیازهای شما باشد.

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا از لحاظ نمایشگر

نکته دیگری که در بررسی مشخصات موتورولا موتو E22s مشاهده می‌کنیم، نمایشگر این گوشی هوشمند است که کیفیت نسبتاً خوبی دارد. نمایشگر 6.5 اینچی این گوشی با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل عرضه می‌شود.

موتورولا در ساخت این تلفن همراه از نمایشگر اقتصادی نوع IPS LCD استفاده کرده است که با نرخ نوسازی 90 هرتز، سرعت نسبتاً خوبی دارد. تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی هوشمند به‌اندازه 270 پیکسل در اینچ است و نمی‌تواند تمام جزئیات را به شما نشان دهد. بااین‌حال، نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، کیفیت خوبی به شما عرضه می‌کند و برای کارهای عادی روزمره مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات موتورولا موتو E22s از نظر سخت‌افزار

در گوشی موتو موتو E22s خبری از پردازنده اسنپدراگون نیست و موتورولا ترجیح داده که از تراشه مدیاتک در این گوشی استفاده کند. این تلفن هوشمند با استفاده از تراشه مدیاتک هلیو G37 قدرت می‌گیرد. این تراشه 12 نانومتری می‌تواند برای کارهای عادی و روزمره پاسخگوی نیازهای شما باشد. البته توجه داشته باشید که احتمال دارد هنگام استفاده از این گوشی برای بازی‌های ویدئویی سنگین، با مشکلاتی مواجه شوید.

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا
بررسی گوشی موتو E22s موتورولا

با بررسی گوشی موتو E22s موتورولا متوجه می‌شویم که پردازنده مرکزی این تلفن همراه هشت هسته‌ای است که شامل چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود.

مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هوشمند هم برعهده PowerVR GE8320 است که عملکرد پردازشی نسبتاً خوبی دارد. سیستم‌عامل این تلفن همراه هم نسبتاً جدید بوده و با اندروید 12 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

موضوع مهم دیگری که اهمیت زیادی در عملکرد یک گوشی هوشمند دارد، رم و حافظه داخلی آن است. همان طور که در ابتدای این نوشتار هم شرح دادیم، گوشی موتورولا موتو E22s تنها با یک نسخه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود و شما توانایی انتخاب بین نسخه‌های متفاوت را نخواهید داشت.

شما فقط می‌توانید این گوشی هوشمند را با نسخه رم 4 و حافظه 64 گیگابایت خریداری کنید. اگرچه این میزان رم نمی‌تواند برای کارهای گرافیکی سنگین مناسب باشد، اما شما می‌توانید از آن برای کارهای معمولی به‌راحتی استفاده کنید و با مشکل خاصی روبرو نشوید.

از سوی دیگر، اگر از نظر رم مشکلی ندارید و فقط فکر می‌کنید برای ذخیره فایل‌های خود به فضای حافظه بیشتری نیاز دارید، اصلاً نگران نباشید. زیرا موتورولا موتو E22s از قابلیت درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه، میزان فضای ذخیره گوشی خود را تا حد زیادی ارتقا دهید. نوع حافظه داخلی این گوشی هوشمند هم eMMC 5.1 است.

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا

بررسی مشخصات فنی Motorola Moto E22s از لحاظ دوربین

این گوشی هوشمند با دوربین دوگانه عرضه می‌شود و کیفیت کاملاً متوسطی دارد. دوربین اصلی موتورولا موتو E22s دارای یک سنسور واید 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 و یک دوربین تشخیص عمق با سنسور 2 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم 2.4 است. دوربین این گوشی کیفیت چندان بالایی ندارد و تنها می‌توانید از آن برای عکاسی روزمره و ثبت خاطرات خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که در صورت شرایط نوری مناسب، کیفیت عکس‌ها نسبتاً خوب خواهد شد.

دوربین این گوشی هم مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از قابلیت فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. با استفاده از دوربین واید این گوشی، شما می‌توانید ویدئوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید.

یک سنسور واید 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2 نیز به‌عنوان دوربین سلفی این گوشی تعبیه شده است که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهای 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره نمایید.

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا از نظر باتری

مانند سایر قابلیت‌هایی که تاکنون ذکر کردیم، باتری گوشی موتورولا موتو E22s نیز کاملاً معمولی بوده و با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود. این باتری از نوع لیتیوم پلیمری و غیر قابل تعویض است.

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا نشان می‌دهد که در صورت استفاده معمولی از این گوشی همراه، شما می‌توانید تا یک روز به طور مداوم از آن استفاده کنید و نیازی به شارژ مجدد آن هم نخواهید داشت که برای یک گوشی اقتصادی، گزینه مناسبی است.

علی‌رغم ظرفیت نسبتاً خوب برای باتری، سرعت شارژ موتو E22s چندان مناسب نیست و با شارژ سریع 15 وات عرضه می‌شود. به همین خاطر برای شارژ کردن این گوشی هوشمند، نیاز به زمانی بیشتر از دو ساعت دارید که شاید برای بسیاری از افراد خسته‌کننده باشد.

بررسی مشخصات فنی Motorola Moto E22s از لحاظ صدا

با بررسی مشخصات موتو E22s موتورولا متوجه می‌شویم که این گوشی هوشمند از بلندگوهای استریو پشتیبانی نمی‌کند و با بلندگوهای مونو در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. کیفیت صدای این گوشی معمولی است که اگر صدا را تا آخر زیاد کنید، این کیفیت تا حد زیادی پایین می‌آید. نکته مثبت درباره این گوشی هوشمند این است که از جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با وصل کردن هندزفری به آن، از شنیدن موسیقی و پادکست لذت بیشتری ببرید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات موتو E22s موتورولا از لحاظ اتصالات

بررسی گوشی موتو E22s موتورولا

در گوشی موتورولا موتو E22s وای‌فای نسخه 802.11، دو بانده به همراه هات‌اسپات قرار گرفته شده است و همچنین بلوتوث این گوشی هم با نسخه 5.0 عرضه می‌شود. اگرچه این گوشی هوشمند از قابلیت‌های GPS و رادیو FM پشتیبانی می‌کند، اما ویژگی NFC در آن دیده نمی‌شود. با بررسی گوشی موتو E22s موتورولا متوجه می‌شویم که USB این گوشی هوشمند از نوع Type-C است که از قابلیت OTG نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی مشخصات فنی Motorola Moto E22s از نظر قابلیت‌ها

این گوشی هوشمند با سنسورهای مجازی مجاورت و شتاب‌سنج در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین همان طور که در بخش طراحی هم شرح دادیم، یک حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور تعبیه شده است که می‌توانید از آن برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. علاوه بر این، موتورولا گزینه تشخیص چهره را نیز در این گوشی قرار داده است که در نور مناسب، چهره شما را تشخیص داده و قفل گوشی را باز می‌کند.

سخن نهایی

گوشی موتو E22s موتورولا یکی از جدیدترین گوشی‌های این برند به شمار می‌رود که با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه روانه بازار خواهد شد. این گوشی هوشمند شباهت بسیار زیادی به تلفن همراه موتو G22 دارد که در ماه مارس معرفی شد. اگر شما هم قصد خرید این گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه را دارید، در ابتدا مقاله بالا درباره بررسی گوشی موتو E22s موتورولا را مطالعه فرمایید. ما تمام مشخصات فنی Motorola Moto E22s را برای شما ذکر کرده‌ایم.

سؤالات متداول

آیا خرید گوشی موتورولا موتو E22s ارزش دارد؟

این گوشی هوشمند با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد، تقریباً تمام افراد را قادر به خرید آن می‌سازد. بااین‌حال، این گوشی هوشمند قابلیت‌هایی مشابه با یک گوشی اقتصادی دارد و می‌تواند برای کارهای عادی و روزمره مناسب باشد. پس اگر به دنبال یک گوشی هوشمند هستید که بتوانید با پرداخت هزینه منطقی، از آن برای کارهای روزمره خود استفاده کنید، موتورولا موتو E22s می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

قیمت موتو E22s موتورولا چقدر است؟

این گوشی که تنها با یک نسخه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود، با قیمتی نزدیک به 160 یورو در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena و gizmobo

نظر شما درباره‌ی این بررسی گوشی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر