;
coinex

کشف حیات بیگانه تا 25 سال آینده ؛‌ ادعای محققان سوئیسی!

طبق ادعای اخیر محققان و دانشمندان سوئیسی، بزرگ‌ترین هدف علم نجوم و ستاره‌شناسی یعنی کشف حیات بیگانه تا 25 سال آینده محقق می‌شود.

همانطور که می‌دانید همواره ستاره‌شناسان و اخترفیزیک‌دان‌های بسیاری در تلاش هستند تا نشانه‌ای از حیات فرازمینی کشف کنند‌. اکنون دانشمندان موسسه فناوری فدرال زوریخ، مدعی شده‌اند که طی 25 سال آینده نشانه‌هایی از حیات در خارج از منظومه شمسی کشف خواهد شد‌.

باید گفت که این ادعا آنچنان بی‌اساس نیست و باتوجه به ابزار جدیدی که در سراسر منظومه شمسی و حتی خارج از این منظومه به‌کار گرفته شده است، احتمال می‌رود که به‌زودی نشانه‌هایی از حیات خارج از کره زمین پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: مرکز یوفوها در وزارت دفاع آمریکا آغاز به کار کرد

آیا کشف حیات بیگانه تا 25 سال آینده امکان پذیر است؟

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که شاید کشف حیات بیگانه در 25 سال آینده حتی با تکنولوژی حال‌حاضر نیز امری غیر ممکن باشد؛ چراکه از آغاز جهان هستی حدود ۱۳.۸ میلیارد سال می‌گذرد و باتوجه به مدت زمانی که پیدایش و پیشرفت حیات روی کره زمین به طول انجامید، ۱۳ میلیارد سال زمان کافی برای شکل‌گیری حیات در سایر نقاط کهکشان است. با این حساب هنوز هیچ ردی از موجودات بیگانه در هیچ نقطه‌ای از کهکشان مشاهده نشده است.

وجود اتمسفر شرط اصلی شکل گیری حیات در سیارت مختلف است

با این وجود و به‌تازگی اخترفیزیک‌دان موسسه فناوری سوئیس «ساشا کوانز» درباره حیات در سیاره های خارج از منظومه شمسی اظهار کرده که پروژه‌های گسترده و گوناگونی در دست اجرا قرار دارند که می‌توانند منجر به کشف حیات بیگانه تا 25 سال آینده شوند.

کوانز در ادامه افزود که در سال ۱۹۹5 همکارم جایزه نوبل را برای کشف نخستین سیاره خارج از منظومه شمسی کسب کرد. به لطف پیشرفت علم در چند دهه اخیر، کشف سیارات خارج از منظومه شمسی به امری معمول مبدل شده و در حال‌حاضر بیش از ۵۰۰۰ سیاره خارج از منظومه خورشیدی کشف شده است. کوانز در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که مهم‌ترین اصل در کشف سیاره جدید که برای سکونت بشر مناسب باشد، وجود اتمسفر و مناسب بودن ترکیبات آن است.

اختر شناسان معتقدند که بیش از ۱۰۰ میلیارد ستاره در کهکشان راه‌شیری وجود دارد و هر کدام از ستاره‌ها، حداقل میزبان یک سیاره هستند؛ به همین جهت احتمال می‌رود که سیاره‌هایی وجود داشته باشند که همچون کره زمین از شرایط مناسب برای حیات برخوردار باشند و در آینده، به سیاره جدیدی برای بقای نسل انسان‌ها مبدل شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشف حیات بیگانه در 25 سال آینده چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر