;
coinex

حمایت سلبریتی‌ها از رمزارزها : کدام افراد مشهور بر روی کریپتوها سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

گسترش صنعت کریپتوکارنسی در سال‌های اخیر منجر به حمایت سلبریتی‌ها از رمزارزها شده و بسیاری از هنرمندان معروف در پروژه‌های کریپتویی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

علی‌رغم طولانی شدن روند نزولی بازارهای مالی و همچنین کاهش آشکار قیمت کریپتوکارنسی‌ها، سلبریتی‌ها همچنان به حمایت خود از بازار کریپتو ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

حمایت سلبریتی‌ها از رمزارزها

اکوسیستم رمزنگاری شده در سال‌های گذشته به خانه بسیاری از اشخاص معروف تبدیل شده است. این افراد عمدتاً به تبلیغ توکن‌های غیرمثلی (NFT) می‌پردازند. در طول سال گذشته، سلبریتی‌ها علاوه بر حوزه NFT در حوزه‌هایی دیگر نیز فعالیت کردند. این افراد تلاش می‌کنند تا در صنعت بازی، تجارت و سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری حضور پیدا کنند. در این مقاله به مرور فعالیت‌های برخی از تأثیرگذارترین‌ سلبریتی‌هایی که در طول سال گذشته وارد حوزه رمزنگاری شده‌اند می‌پردازیم.

همکاری کانر مک گرگور با Tiger Trade

کانر مک گرگور (Connor McGregor)، فوق ستاره مسابقات UFC و یکی از پردرآمدترین ورزشکاران دنیا، اخیراً با Tiger Trade، پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال قرارداد همکاری امضا کرده است.

حمایت سلبریتی‌ها از رمزارزها : کدام افراد مشهور بر روی کریپتوها سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

بخشی از این معامله شامل حضور مک گرگور به عنوان شخصیت اصلی در بازی Tiger Trade است. گیمرها می‌توانند با کاراکتر مک گرگور مراحل مختف بازی را سپری کرده و جوایز انحصاری دریافت کنند. البته اکثر بازیکنان تایگر ترید از تنوع کم داستانی این بازی ابراز ناراحتی کردند.

این اولین فعالیت مگ گرگور در فضای ارزهای دیجیتال نیست. او به طور غیرمستقیم از طریق مشارکت UFC با Crypto.com پاداش‌هایی کریپتویی دریافت می‌کند. مک گرگور تاکنون در پروژه‌های NFT فعالیتی انجام نداده است. او همچنان به رازداری در مورد انتخاب‌های سرمایه‌گذاری خود در ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد.

خرید Bored Ape NFT توسط امینم

سرمایه‌گذاری امینم (Eminem)، رپر مشهور آمریکایی بر روی کلکسیون Bored Ape یک مثال دیگر از حمایت سلبریتی‌ها از رمزارزها به شمار می‌رود. امینم یک توکن غیرمثلی Bored Ape را به قیمت 460 هزار دلار خریداری کرد.

Marshall Mathers که بیشتر آن را با نام امینم می‌شناسیم، یکی از معدود هنرمندانی است که به جای تلاش برای تبلیغ آثار NFT اقدام به خریداری آن‌ می‌کند. برنده پانزده جایزه رمی، اثر EminApe را به قیمت 460 هزار دلار خریداری نمود. در این اثر شاهد میمون معروف Bored Ape به همراه گردنبند و زنجیر طلا و همچنین کلاه خاکی ارتشی امینم هستیم.

ارتباط امینم با کریپتو به سال 2018 باز می‌گردد. در آن زمان امینم در آلبوم Kamikaze از بیت کوین (BTC) نام برد. وی همچنین در ژوئن 2022 نیز با همراهی اسنوپ داگ (Snoop Dogg)، اسطوره رپ آمریکایی، یک موزیک ویدیو مرتبط با توکن‌های غیرمثلی منتشر کرد.

سرمایه‌گذاری ماریا شاراپوا در MoonPay

ماریا شاراپوا (Maria Sharapova)، اسطوره روسی تنیس جهان، همراه با شخصیت‌های مطرحی نظیر Gal Gadot، Bruce Willis و Justin Bieber، بر روی پروژه MoonPay سرمایه‌گذاری کردند.

حمایت سلبریتی‌ها از رمزارزها : کدام افراد مشهور بر روی کریپتوها سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

طبق اظهارات مون پی، از نوامبر 2021 تاکنون بیش از 60 سلبریتی در حوزه‌های موسیقی، ورزش، رسانه و سرگرمی، حدود 87 میلیون دلار در پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این سرمایه‌گذاری نشانه ورود شاراپوا به دنیای رمزنگاری بود؛‌ البته این سوپراستار تنیس دنیا تاکنون برنامه خود برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو را افشا نکرده است.

اسنوپ داگ : چهره محبوب Web3 و NFT

اسنوپ داگ به دلیل فعالیت‌های گسترده خود در حوزه ارزهای دیجیتال به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های مشهور دنیای کریپتوکارنسی تبدیل شده است. اولین فعالیت اسنوپ، هشدار به کاربران درباره پروژه‌های NFT جعلی با برند و نام اسنوپ داگ بود.

رپر محبوب آمریکایی پس از کسب دانش کافی از صنعت کریپتو، با پروژه‌های رمزنگاری متعددی در حوزه‌های وب 3، گیمینگ و NFT همکاری کرد. اسنوپ داگ اخیراً از راه‌اندازی یک رستوران جدید در لس آنجلس با الهام از NFTهای BAYC خبر داد.  اسنوپ نام این رستوران را Bored And Hungry گذاشته است.

بازگشت فلوید می‌ودر به ارزهای دیجیتال

فلوید می‌ودر (Floyd Mayweather)، قهرمان افسانه‌ای بوکس یکی دیگر از نمونه‌های بارز حمایت سلبریتی‌ها از رمزارزها به شمار می‌رود. می‌ودر اولین بار در سال 2018 با تبلیغ پروژه کلاهبرداری Centra Tech وارد فضای کریپتوکارنسی شد.

می‌ودر و دیجی خالد (Dj Khaled) به دلیل تبلیغ این پروژه به پرداخت جریمه 600 هزار دلاری و 150 هزار دلاری محکوم شدند. Mayweather از اشتباهات گذشته خود درس گرفت.

او اخیراً اقدام به راه‌اندازی یک مارکت پلیس NFT با نام Mayweverse نموده است. این مارکت پلیس شامل 5000 اثر NFT می‌شود. سابقه منفی می‌ودر در تبلیغ پروژه‌های راگ پول منجر به واکنش‌های متفاوت از سوی جامعه شده است. بسیاری از کاربران به پروژه Mayweverse علاقه‌مندند، اما برخی دیگر نیز چندان به آن خوشبین نیستند.

فعالیت‌های بشر دوستانه مت دیمون

مت دیمون (Matt Damon)، فوق ستاره هالیوود، از طریق صرافی Crypto.com موفق به جمع‌آوری کمک هزینه یک میلیون دلاری برای کمپین Water.org شد. طرح پاکسازی آب Water.org در سال 2009 توسط دیمون و گری وایت آغاز شد.

حمایت سلبریتی‌ها از رمزارزها : کدام افراد مشهور بر روی کریپتوها سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

مت دیمون تاکنون اطلاعاتی درباره سرمایه‌گذاری‌هایش در کریپتوکارنسی‌ها افشا نکرده است. وی اخیراً در آگهی تجاری Crypto.com حضور پیدا کرد. این موضوع مورد انتقاد اکثریت جامعه کریپتوکارنسی قرار گرفت.

حمایت سلبریتی‌ها از رمزارزها منجر به واکنش گروه نظارتی Truth In Advertising شد. این گروه 19 نفر از اشخاص معروف را به دلیل تبلیغ بی اساس پروژه‌های کریپتویی فراخوانده است. این شرکت غیر انتفاعی قصد خود برای تحقیق در مورد افراد مشهوری که پروژه‌های فریبنده ارزهای دیجیتال را تبلیغ می‌کنند نیز فاش کرده است. تیم حقوقی جاستین بیبر در پاسخ به نامه‌های TINA.org، بروز هرگونه تخلف توسط این هنرمند معروف کانادایی را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حمایت سلبریتی‌ها از رمزارزها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر