;
coinex

افت شدید شاخص کل ؛ سقوط بورس نزدیک است؟

افت شدید شاخص کل بورس و ادامه روند نزولی، نگرانی‌ها از بابت محتمل بودن سقوط شدید بازار سهام را تشدید کرده است. اما آیا بورس سقوط می‌کند؟

بورس تهران امروز 28 شهریور 1401 با افتی بالغ بر چهار هزار واحد به کار خود پایان داد و این افت منجر به تثبیت شاخص کل در محدود 1 میلیون و 373 هزار واحدی شد.

روندی که در حال حاضر بورس در پیش گرفته، منجر شده تا سهامداران هر روز شاهد رکوردشکنی شاخص کل باشند. شاخص هم وزن نیز با افتی یکهزار و 683 هزار واحدی به کانال 400 هزار واحدی بازگشت. با این شرایط شاخص هم وزن هم بار دیگر خطر سقوط به محدود 300 هزار واحدی را شدیدا حس می‌کند.

بیشتر بخوانید: عرضه املاک شهرداری تهران در بورس

افت شدید شاخص کل بورس

وضعیت این روزهای بورس اصلا خوب نیست و ارزش معاملات در روزها و هفته‌های گذشته حاکی از وجود بحرانی عمیق و جدی در بازار سرمایه است. بحرانی که سهامداران را نگران احتمال سقوط بازار در کوتاه مدت کرده است. البته که کارشناسان معتقدند این شرایط نمی‌تواند دوام داشته باشد اما اساسا این پرسش وجود دارد که آیا دولت قصد تغییر در سیاست‌های بورسی خود را دارد یا نه!

در حال حاضر ریسک‌های متعدد منجر به رقم خوردن وضعیت فعلی بورس شده، اما به طور کل، اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان بورس متعقدند که دولت مقصر اصلی وضعیت کنونی بازار سهام است. وضعیتی که تا حد زیادی از سیاست‌های اقتصادی عجیب و غریب دولت سیزدهم تاثیر پذیرفته و همواره انتقاد کارشناسان را نیز به همراه داشته است.

افت شدید شاخص کل ؛ سقوط بورس نزدیک است؟

در این شرایط بسیاری از تجلیلگران بر این باورند که در صورتی که دولت سیزدهم تغییری در روش سیاستگذاری و اجرایی خود در بورس نداشته باشد، احتمال خطرناک شدن اوضاع برای اهالی بورس وجود دارد. همین دسته از متخصصان معتقدند که دولت سیزدهم نهایتا ناگزیر است که برای احیای برجام گام بردارد و در صورت تحقق این امر، طبیعتا بایستی انتظار تغییراتی در سیاستگذاری اقتصادی کشور را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افت شدید شاخص کل چیست؟لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر