;
coinex

باگ دوربین آیفون 14 پرو برای اپل دردسرساز شد؛ راهکار رفع باگ در راه است

در پی گزارش‌های منتشر شده درباره باگ دوربین آیفون 14 پرو ، الکس کرشنر، سخنگوی اپل با ارسال یک ایمیل به The Verge اعلام کرد که شرکت اپل از این مشکل آگاه است و هفته آینده راه‌حلی برای آن منتشر خواهد کرد.

مدتی پیش، کمپانی اپل به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود را برای آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس منتشر کرد. حال مشخص شده است که دوربین این گوشی‌ها در برنامه‌هایی مانند اسنپ چت، اینستاگرام یا تیک‌تاک، دارای لرزش تصویر و صداهای خراش یا وزوز ناشی از ضربه دوربین است.

بیشتر بخوانید:

اپل، باگ دوربین آیفون 14 پرو را تایید کرد

هنگامی که گزارش‌های مربوط به باگ دوربین آیفون 14 پرو منتشر شد، مشخص نبود که مشکل مربوط به خود برنامه‌های شخص ثالث است یا از سیستم عامل iOS 16، در حالی‌که دوربین‌ها در برنامه خود اپل به خوبی کار می‌کردند. البته با توجه به اینکه اپل قصد دارد یک به‌روزرسانی جدید برای رفع مشکل دوربین‌ها، منتشر کند، به نظر می‌رسد که مشکل مربوط به نرم‌افزار و API های آیفون باشد تا برنامه‌های دیگر همچون اسنپ چت، اینستاگرام و تیک‌تاک.

باگ دوربین آیفون 14

بیانیه اپل دقیقاً نمی‌گوید چه چیزی باعث این مشکل شده است. گمانه زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه باگ دوربین آیفون 14 پرو به سیستم تثبیت کننده تصویر اپتیکال گوشی مربوط می‌شود. باید بگوییم با توجه به اینکه وظیفه این سیستم حرکت دادن بخش‌هایی از دوربین به اطراف است، به نظر می‌رسد که این فرضیه تا حدودی درست باشد. طبق بخش دیگری از گزارش‌های وب سایت اپل، تنها آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به دلیل داشتن نسخه نسل دوم سیستم تثبیت کننده تصویر اپتیکال، از این مشکل بهره می‌برند و در آیفون‌ 14 نسخه استاندارد، این مشکل یافت نمی‌شود.

در آخر باید بگوییم که پس از منتشر شدن iOS 16.0.1 در هفته گذشته برای برطرف کردن تغییر حالت عکس در هنگام بزرگنمایی، حال این دومین به‌روز‌رسانی است که برای رفع باگ دوربین آیفون 14 پرو منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما این آخرین باگ دوربین نسخه پرو آیفون 14 خواهد بود؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر