;
coinex

نخستین موتورسیکلت پرنده جهان توسط ژاپنی‌ها معرفی شد [+ویدیو]

نخستین موتورسیکلت پرنده جهان توسط ژاپنی‌ها رونمایی شده است. این موتور با نام XTurismo ساختهشده توسط استارتاپ ژاپنی AERWINS Technologies است.

یک استارتاپ ژاپنی در نمایشگاه خودروی دیترویت 2022 که در آمریکا در حال برگزاری است از اولین موتورسیکلت پرنده دنیا با نامXTurismo رونمایی کرد. محصولی با جذابیت زیاد اما قیمتی گزاف!

این موتور سیکلت پرنده وزنی 300 کیلوگرمی دارد و می‌تواند تا 40 دقیقه پرواز کرده سرعتی تا 100 کیلومتر بر ساعت پیدا کند. البته این نخستین بازی نیست که خبر از این هاوربایک منتشر می‌شود، اما حال مردم امکان آزمایش آن را دارند.

بیشتر بخوانید: پهپاد مفهومی جدید ارتش بریتانیا با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت معرفی شد [+فیلم]

نخستین موتورسیکلت پرنده جهان

افرادی که در جریان این نمایشگاه توانسته‌اند موتورسیکلت پرنده را امتحان کننده از تجربه لذت‌بخش خود گفته‌اند. البته که حتی اگر این محصول به بازار عرضه شود، هرکسی نمی‌تواند آن را تهیه کند و برای خرید آن بایستی جیبی پر از پول داشته باشید.

این هاوربایک هم اکنون در ژاپن به فروش می‌رسد و نسخه کوچکتر آن سال آینده قرار است با قیمت 777 هزار دلاری در ایالات متحده عرضه شود. البته استارتاپ ژاپنی روی یک مدل کوچک و الکتریکی نیز کار می‌کند که تا سال 2025 با قیمت 50 هزار دلار عرضه خواهد شد و می‌تواند طرفداران زیادی داشته باشد.

نخستین موتورسیکلت پرنده جهان توسط ژاپنی‌ها معرفی شد [+ویدیو]

XTurismo از دو روتور مرکزی بزرگ برخوردار است که قدرت هر یک توسط موتور بنزینی 228 اسب بخاری کاوازاکی تامین می‌شود. جهت حفظ تعادل این موتور سیکلت پرنده نیز از چهار روتور الکتریکی کوچک در طرفین آن استفاده می‌شود.

این محصول 299 کیلوگرمی تقریبا 3.65 متر درازا دارد و برای امنیت بیشتر، از یک واحد کنترل خودکار هم برخوردار است. سازنده ژاپنی اعلام کرده که تنها قصد دارد 200 نمونه ازاین محصول تولید کند که با توجه به محدودیت‌های استفاده از چنین ابزاری در کشورهای مختلف، به نظر بسیار منطقی می رسد.

به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد معرفی حصولات مشابه از سوی شرکت های دیگر و کسب مجوز برای استفاده شهری در کشورهای مختلف نیز خواهیم بود. ویدیو این موتور پرنده را در ادامه ببینید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نخستین موتورسیکلت پرنده جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر