;
coinex

هک وینترمیوت ؛ 160 میلیون دلار سرمایه به سرقت رفت!

کیف پول‌های مارکت میکر الگوریتمی بازار ارزهای دیجیتال به سرقت رفت. هک وینترمیوت منجر به از دست رفتن 160 میلیون دلار سرمایه کاربران شد.

به گفته Evgeny Gaevoy، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Wintermute، این شرکت قربانی حملات هکری حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) شده و به طور تقریبی 160 میلیون دلار از دارایی های خود را از دست داده است. مدیرعامل وینترمیوت اعلام کرد که سرقت صورت گرفته یک هک کلاه سفید است و این شرکت قصد دارد با هکر پروژه به گفتگو بپردازد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات هک وینترمیوت

وینترمیوت یک بازارساز الگوریتمی است که با دارایی‌های دیجیتال نظیر کریپتوکارنسی‌ها کار می‌کند. این شرکت در Cheshire بریتانیا واقع‌شده و قوانین آن توسط اداره رفتار مالی تنظیم می‌شود. طبق داده‌های منتشر شده، Evgeny Gaevoy بیش از 25 درصد از سهام Wintermute را در اختیار دارد.

هک وینترمیوت ؛ 160 میلیون دلار سرمایه به سرقت رفت!

بر اساس داده‌های Ehterscan، در حال حاضر بیش از 70 توکن مختلف به Wintermute Exploiter منتقل شده است. از جمله این توکن‌ها می‌توان به 61350986 دلار USDC، حدود 671 توکن Wbtc با ارزش 13030061 دلار و 29461533 دلار تتر اشاره کرد. بزرگترین توکن منتقل شده USDC به شمار می‌رود.

عملیات مالی خارج از بورس وینترمیوت تحت تأثیر حمله هکری قرار نگرفت. هکرها موفق شدند برخی از وجوه را از طریق DeFi تخلیه کنند. Gaevory با تأکید بر اینکه وجوه کاربران امن است، اظهار کرد که مارکت میکر وینترمیوت دو برابر مقدار سرقت شده بدهکاری دارد.

هک کلاه سفید در بازار رمزارزها

به گفته Ajay Dhingra، رئیس تحقیقات صرافی هوشمند Unizen، ماهیت هک وینترمیوت نشان‌دهنده به خطر افتادن کیف پول کاربران این بازارساز است. Dhingra به کوین تلگراف گفت که هکر موفق به دستکاری هوشمندانه باگ موجود در قرارداد هوشمند Wintermute شده است.

امنیت قراردادهای هوشمند امری مهم تلقی می‌شود. هک وینترمیوت نشان داد که در حال حاضر امنیت اسمارت کانترکت‌ها در وضعیت نامشخصی قرار دارد. Gaevoy در یک رشته توییت کوتاه اظهار کرد که هک وینترمیوت به احتمال زیاد یک هک کلاه سفید تلقی‌ می‌شود. هکر ممکن است جهت جلوگیری از حفره امنیتی در اسمارت کانترکت‌ها با وینترمیوت تماس بگیرد.

هک کلاه سفید در بازار ارزهای دیجیتال بسیار راجع است. صرافی‌ها و شرکت‌های مختلف حوزه رمزنگاری گاهی اوقات جوایزی نفیس در قالب پول نقد یا موقعیت‌های شغلی به هکرهای کلاه سفید هدیه می‌دهند. آدرس اتریوم برای هکر Wintermute عمومی است. این آدرس توسط علاقه‌مندان به کریپتو اسم شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هک وینترمیوت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر