;
coinex

انتقال بلاک چین هلیوم به سولانا ؛ بلندپروازی‌های هلیوم ادامه خواهد داشت

شبکه هلیوم قصد حذف بلاک چین خود و انتقال به شبکه سولانا را دارد. انتقال بلاک چین هلیوم به سولانا منجر به افزایش سرعت و مقیاس‌پذیری Helium می‌شود.

هلیوم یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که پروتکل‌های ارتباط بی‌سیم را توسط هزاران کاربر مجزا تأمین می‌کند. این بلاک چین لایه 1 قصد دارد به شبکه سولانا منتقل شود.

بیشتر بخوانید:

انتقال بلاک چین هلیوم به سولانا

شبکه هلیوم ابتدا بر روی تأمین انرژی دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) مانند حسگرها و ردیاب‌ها متمرکز بود. در حال حاضر بیش از 950 هزار نود به شبکه هلیوم متصل هستند. بنیاد هلیوم قبل از انتقال بلاک چین خود به شبکه سولانا اقدام به برگزاری رأی‌گیری نمود. حدود 81.41 درصد از کل 7447 رأی از پیشنهاد انتقال بلاک چین هلیوم به سولانا حمایت کردند.

سولانا که در حال حاضر از برنامه‌های غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر dApps پشتیبانی می‌کند، نهمین شبکه بزرگ بلاک چین به شمار می‌رود. طبق داده‌های CoinGecko، ارزش بازار سولانا 11.3 میلیارد دلار است.

انتقال بلاک چین هلیوم به سولانا ؛ بلندپروازی‌های هلیوم ادامه خواهد داشت
انتقال بلاک چین هلیوم به سولانا

Nova Labs، خالق شبکه هلیوم با غول مخابراتی آلمانی T-Mobile جهت راه‌اندازی سرویس Helium Mobile همکاری می‌کند. هلیوم موبایل یک سرویس بی‌سیم 5G برای تلفن‌های هوشمند همراه است.

اهداف بلندپروازانه هلیوم

به گفته اسکات سیگل (Scott Sigel)، مدیرعامل بنیاد هلیوم، انتقال به سولانا به پروژه هلیوم اجازه می‌دهد تا مأموریت بلندپروازانه خود را اجرا کند. هدف اصلی هلیوم، استقرار و مدیریت شبکه‌های بی‌سیم در مقیاس بزرگ است. سیگل در ادامه افزود:

سولانا سوابق درخشانی دارد. این شبکه برخی از مهم‌ترین ابتکارات غیرمتمرکز جهان را تقویت کرده است؛ به همین دلیل این شبکه انتخاب واضحی برای ما بود. انتقال بلاک چین هلیوم به سولانا این امکان را به ما می‌دهد که فعالیت‌های خود را بر روی مقایس‌سازی شبکه متمرکز کنیم.

بنیاد هلیوم که برای اولین بار در ماه آگوست از احتمال انتقال به سولانا خبر داده بود، اعلام کرد که توسعه‌دهندگان پس از تجزیه و تحلیل چندین بلاک چین مختلف، سولانا را انتخاب کردند. انتقال بلاک چین هلیوم به سولانا منجر به دسترسی بهتر کاربران به کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، DeFi، بازارهای NFT و سایر موارد کاربردی اکوسیستم سولانا می‌شود.

مزایای شبکه سولانا

انتقال به سولانا سرعت انتقال داده‌ها را افزایش خواهد داد. افزایش اعتماد و ایمنی و همچنین مقیاس‌پذیری بیشتر از دیگر مزیت‌های شبکه سولانا به شمار می‌رود. توکن بومی هلیوم با اکوسیستم سولانا و پروژه‌های مرتبط با آن سازگار خواهد شد.

آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، مدیرعامل Solana Labs گفت:” سولانا منجر به مقیاس‌پذیری، هزینه کم و بهره‌وری بالاتر شبکه‌ها خواهد شد. این شبکه برای ایده‌آل‌های هلیوم بهترین انتخاب ممکن است.

انتقال بلاک چین هلیوم به سولانا به احتمال زیاد در سه ماهه چهارم سال جاری صورت خواهد گرفت. پس از انتقال موفقیت‌ آمیز، نسخه جدیدی از کیف پول هلیوم منتشر می‌شود. این مهاجرت تأثیری بر توکن‌های اکوسیستم هلیوم نظیر HNT، MOBILE و IOT نخواهد داشت. این توکن‌ها در شبکه سولانا منتشر می‌شوند. هولدرهای HNT می‌توانند از سایر کیف پول‌های سولانا نظیر Phantom و Solflare نیز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره انتقال بلاک چین هلیوم به سولانا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر