;
coinex

اختلال در دسترسی به اینترنت جهانی در مبین نت

بنابر داده‌های نت بلاکس، سازمان غیردولتی ناظر بر اینترنت جهانی، اختلال در دسترسی به اینترنت جهانی در اپراتور مبین نت تایید شده است.

نت بلاکس در توییتی نوشته که این اقدام همزمان با محدودیت‌ها و قطع اینترنت در ایران به علت اعتراضات به کشته شدن مهسا امینی انجام گرفته است. مبین نت از جمله بزرگترین شرکت‌های خدمات اینترنتی در ایران است که اینترنت بی‌سیم خانگی عرضه می‌کند. حالا محدودیت در دسترسی به اینترنت جهانی در مبین نت اعمال شده و این همزمان شده با اختلالات اینرتنت همراه در بسیاری از ساعات شبانه روز.

بیشتر بخوانید: فوری: قطع اینترنت توسط وزارت ارتباطات تایید شد [ایلان ماسک در حال فعالسازی استارلینک] 

اختلال در دسترسی به اینترنت جهانی

در روزهای اخیر اپلیکیشن‌های دیگری از جمله اینستاگرام، واتساپ، لینکدین، اپ‌استور، گوگل‌پلی، اسکایپ و همچنین سایت‌های مایکروسافت و استارلینک از دسترس کاربران داخل ایران خارج شده است. پیش از این وحیدی وزیر کشور در گفتگویی با صداوسیما با آتش بیار معرکه خواندن شبکه‌های اجتماعی خارجی، درباره احتمال ایجاد محدودیت برای این پلتفرم‌ها گفته بود:

 «بعضی از این شبکه‌ها آتش بیار معرکه هستند و سامان‌دهی اغتشاشات را انجام می‌دهند و باعث خرابکاری می‌شوند.»

اختلال در دسترسی به اینترنت جهانی در مبین نت

همچنین، وحیدی اضافه کرده بود: «اغتشاشگران موجب اعمال چنین محدودیت‌هایی می‌شوند. طبیعتاً اگر دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شوند که دیگر چنین موقعیتی نیست، این محدودیت‌ها برداشته می‌شوند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اختلال در دسترسی به اینترنت جهانی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر