;
coinex

حذف دایرکت اینستاگرام ؛ چگونه پیام اینستاگرام را دوطرفه حذف کنیم؟

قابلیت مهمی که در اپلیکیشن‌هایی چون واتساپ و تلگرام وجود دارد و بسیار محبوب است، حذف پیام در شخصی بوده که به صورت یک طرفه و دو طرفه انجام می‌شود؛ اما آیا حذف دایرکت اینستاگرام هم امکان پذیر است؟

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام ویژگی Direct Message (DM) است. با استفاده از دایرکت، کاربران می‌توانند بصورت خصوصی با دوستان خود یک به یک یا گروهی چت کنند. البته برنامه‌های پیام رسان زیادی وجود دارد اما افراد زیادی هستند که از Instagram به عنوان سرویس اصلی پیام رسانی فوری خود استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که اینستاگرام واقعاً برای سازماندهی کامل یک چت از DMها طراحی نشده است و این نشان دهنده کمبود نسبی ابزار برای مدیریت صندوق ورودی DM شما است. پیام‌های دوستانتان، هرزنامه و پیوندهای طرح ریزی شده توسط کلاهبرداران، باعث می‌شود صندوق ورودی شما به سرعت بهم ریخته شود.

بیشتر بخوانید:

حذف دایرکت اینستاگرام

از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم اینستاگرام، این شبکه اجتماعی محبوب می‌توان به دایرکت اشاره کرد. از طریق دایرکت اینستاگرام مانند یک پیام رسان می‌توان برای دوستان خود پیام ارسال کرد. البته دایرکت این برنامه به تمام قابلیت‌هایی که یک پیام رسان دارد، مجهز نشده است.

موضوعی که درباره دایرکت برای کاربران این شبکه اجتماعی اهمیت پیدا کرده، قابیلت حذف پیام‌ها است. اینکه چگونه بتوان حجم انبوهی از پیام‌ها را به صورت دو طرفه یا یک طرفه حذف کرد.

اما آیا راهی برای حذف دایرکت اینستاگرام به صورت دو طرفه و کلی وجود دارد؟ چگونه می‌توان پیام‌های موجود در دایرکت را حذف کرد؟ اگر شما هم مایل هستید در این مورد به اطلاعات بیشتری دست یابید، همراه ما باشید.

آموزش حذف تمام دایرکت اینستاگرام

اول از همه به نحوه پاک کردن چت اینستا به‌صورت کلی می‌پردازیم. با این روش پاک کردن پیام‌های اینستاگرام، می‌توانید تمام چت‌هایی که با یک فرد داشته‌اید را به‌صورت یکجا حذف کنید.

اما با این روش، چت مورد نظر فقط برای شما حذف می‌شود و امکان حذف همه پیام‌های دایرکت اینستاگرام برای طرف مقابل وجود ندارد و طرف مقابل همچنان به پیام‌ها دسترسی خواهد داشت.

برای این کار ابتدا در صفحه اصلی برنامه و در سمت راست بالای صفحه، روی آیکون پیام‌ها یا همان دایرکت بزنید.

آموزش حذف دایرکت اینستاگرام

حالا اگر کاربر نسخه اندروید اینستاگرام هستید، انگشتتان را روی مکالمه‌ای که می‌خواهید حذف کنید نگه دارید و برای پاک کردن دایرکت گزینه Delete را انتخاب کنید.

حذف دایرکت اینستاگرام

اما در آیفون باید انگشت خود را روی پیام، از سمت راست به چپ بکشید و گزینه Delete را انتخاب کنید. پاک کردن پیام‌های دریافتی در اینستاگرام در هر دو سیستم‌ عامل به روشی که گفته شد، قابل انجام است. این پیام‌ها تنها برای شما حذف می‌شوند و طرف مقابل همچنان به آن‌ها دسترسی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

آموزش حذف دوطرفه دایرکت اینستاگرام

یک روش برای حذف دوطرفه پیام‌های شما در دایرکت اینستاگرام وجود دارد که در اینجا این روش را بررسی می‌کنیم. با وجود اینکه کل پیام‌های اینستا را نمی‌توانید برای هر دو طرف حذف کنید، اما حذف دوطرفه پیام‌های شما در دایرکت اینستاگرام به‌صورت تک به تک امکان‌پذیر است.

برای این منظور لازم است به قسمت دایرکت یا پیام‌ها بروید. مکالمه‌ای که پیام مدنظرتان در آن است را انتخاب کنید. حالا پیام خود را پیدا کنید. سپس انگشت خود را روی آن نگه دارید و گزینه Unsend را انتخاب کنید.

حذف دایرکت اینستاگرام

همانطور که دیدید نحوه پاک کردن چت دوطرفه در اینستاگرام بسیار ساده است. البته دقت داشته باشید که تنها می‌توانید پیام‌های خودتان را با این روش پاک کنید و امکان حذف پیام‌های طرف مقابل به این روش وجود ندارد.

برای انجام این کار نیازی به برنامه حذف دوطرفه پیام در اینستاگرام ندارید. اصولا تمام اپلیکیشن‌هایی که با عنوان برنامه حذف کلی دایرکت اینستاگرام، تبلیغ می‌شوند کار خاصی انجام نمی‌دهند چرا که اینستاگرام فقط اجازه حذف پیام‌هایی که خودتان ارسال کرده‌اید را می‌دهد و پیام‌های طرف مقابل را نمی‌توانید پاک کنید.

بیشتر بخوانید:

حذف دایرکت اینستاگرام از طریق نسخه وب

پاک کردن پیام‌های دایرکت از طریق نسخه وب نیز امکان پذیر است. برای این منظور لازم است از وب‌سایت رسمی اینستاگرام استفاده کنید.

در ابتدا برای شروع، یک مرورگر وب را روی کامپیوتر خود باز کرده و به وب‌سایت رسمی اینستاگرام بروید. در گوشه بالا سمت راست سایت، روی آیکن پیام‌های دایرکت بزنید تا چت‌های شما نشان داده شود.

از منوی کناری که در سمت چپ قرار گرفته، مکالمه‌ای که می‌خواهید یک پیام از آن حذف شود را انتخاب کنید. سپس در بخش سمت راستی، پیامی که باید حذف شود را بیابید، ماوس را روی آن ببرید و روی آیکن سه‌نقطه در کنار پیام کلیک کنید.

با کلیک روی آیکن سه‌نقطه منویی تازه باز می‌شود و از درون آن باید روی گزینه Unsend بزنید.

یک اعلان جدید به نام Unsend Message به نمایش در می‌آید که در واقع می‌پرسد آیا از کار خود اطمینان دارید یا خیر. بار دیگر روی Unsend کلیک کنید.

در ادامه اینستاگرام پیام را به صورت دوسویه برای هر دو طرف مکالمه پاک می‌کند. در نظر داشته باشید که می‌توان پیام‌های اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ را نیز به صورت مشابه پاک کرد.

بیشتر بخوانید: 

استفاده از برنامه AutoClicker برای حذف یک باره مکالمات دایرکت

برنامه AutoClicker اپلیکشنی است که برای سیستم عامل اندروید در دسترس بوده و از آن برای حذف گروهی مکالمات شخصی در اینستاگرام می‌توان استفاده کرد. این برنامه جهت تاچ کردن یا کلیک خودکار ساخته شده است.

جهت حذف پیام‌های دایرکت اینستاگرام ابتدا اینستاگرام خود را باز کنید و سپس AutoClicker را هم اجرا کنید. در زیر بخش Multi Targets روی دکمه Enable تپ کنید.

با این کار می‌توانید چندین نقطه در صفحه را برای تاچ کردن خودکار انتخاب کنید.

در اینستاگرام وارد بخش دایرکت شوید. روی آیکن سبز + تپ کنید. سپس از اولین مکالمه (یا مکالمه دلخوه) تا آخرین انگشت خود را بکشید.

حلقه دوم را هم درون حلقه اول قرار دهید. روی حلقه ضربه بزنید تا تنظیمات آن باز شود. تاخیر یا Delay را روی ۱۰۰۰ میلی ثانیه قرار دهید. تایم Swipe را هم روی ۱۰۰۰ تنظیم تنظیم کنید.

حال باید فرایند حذف یکجای مکالمات دایرکت اینستاگرام را انجام دهید تا سایر نقاط تاچ را هم پیدا کنید. برای افزودن نقطه تاچ، مجدد + را بزنید. پس از انتخاب همه نقاط، روی آیکن چرخنده برنامه تپ کنید و این اسکریپ را ذخیره کنید.

حال می‌توانید با تاچ روی آیکن اجرا، چرخه را آغاز کنید. برنامه با اجرای تاچ مصنوعی در محل‌هایی که شما انتخاب کرده‌اید، می‌تواند به صورت خودکار فرآیند حذف چندین مکالمه را به جای شما انجام دهد.

این برنامه بهترین برنامه‌ای است که می‌توان برای حذف کلی پیام‌های دایرکت اینستاگرام از آن استفاده کرد. البته پیشنهاد ما به شما این است که از این مدل برنامه‌ها استفاده نکنید تا وقتی که اینستاگرام خود قابلیت حذف کلی پیام را به دایرکت اضافه کند.

بیشتر بخوانید:

کلام آخر

در این مطلب به بررسی موضوع حذف دوطرفه دایرکت اینستاگرام پرداختیم؛ موردی که چندی است کاربران اینستاگرام در مورد آن سخن می‌گویند. چون دایرکت اینستاگرام مانند یک پیام رسان قابلیت‌ها و امکانات کاملی ندارد نباید انتظار زیادی از آن داشت و به چشم یک پیام رسان به آن نگاه کرد. امکان حذف پیام‌های دایرکت اینستاگرام وجود دارد و شما می‌توانید به روش‌هایی که برای این منظور وجود دارد، اقدام کنید.

سوالات متداول

چرا پیام دایرکت اینستا حذف نمی‌شود؟

ممکن است شما پیامی را ارسال کرده باشید اما به دلیل سرعت نت آن پیام به طرف مقابلتان Sent نشده باشد. در این صورت امکان حذف کردن پیام دایرکت وجود ندارد. باید صبر کنید تا پیام بطور کامل ارسال شود و بعد از آن اقدام به پاک کردن پیام کنید.

آیا با دیلیت اکانت اینستا پیام‌ها حذف می‌شوند؟

خیر؛ زمانی که شما اکانت خود را حذف می‌کنید، پیام‌های شما همچنان در دایرکت مخاطبان شما باقی می‌ماند و فقط نام کاربری شما به Instagram user تغییر پیدا می‌کند.

چگونه در دایرکت اینستا پیامی را که به شکل لینک درآمده است، پاک کنیم؟

برای پاک کردن هر نوع پیامی از جمله متن، لینک، عکس و یا ویدئو کافی است مراحلی که در اینجا گفته شد را  دنبال کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پیام در دایرکت اینستا فقط در یک حالت پاک نمی‌شود و آن این است که پیام شما بطور کامل ارسال نشده باشد. در این صورت منتظر باشید تا اتصال موبایلتان به اینترنت درست شود. در غیر اینصورت یک ضربدر قرمز کنار پیام ارسال نشده نمایش داده می‌شود که با لمس آن می‌توانید پیام مورد نظر را پاک کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد حذف دایرکت اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر