;
coinex

عمر باتری آیفون 14 پرو مکس مشخص شد

آیفون 13 پرو مکس در سال گذشته به عنوان یکی از بهترین گوشی‌ها در زمینه عمر باتری معرفی شده بود، حال عمر باتری آیفون 14 پرو مکس مشخص شده است.

اپل در رویداد رونمایی از سری آیفون 14 اعلام کرد که گوشی آیفون 14 پلاس، بهترین عملکرد را در زمینه عمر باتری خواهد داشت. حال اما نتایج بررسی عمر باتری آیفون 14 پرو مکس منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پلاس ؛ تفاوت در چیست؟

عمر باتری آیفون 14 پرو مکس در مقایسه با عمر باتری نسخه قبلی گوشی آیفون

آیفون 14 پرو مکس از یک باتری 4323 میلی‌آمپرساعتی پشتیبانی می‌کند. با توجه به ظرفیت این باتری، باید گفت که در مقایسه با نسخه قبلی گوشی اپل، نزدیک به 29 میلی‌آمپرساعت، کاهش ظرفیت داشته که البته تغییر چندانی نسبت به قبل را سبب نمی‌شود.

گفته شده است که آیفون 14 پلاس از ظرفیت باتری 4325 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که این مقدار حدود 35 درصد بیش‌تر از آیفون 14 پرو است. البته با توجه به این که گلکسی اس 22 اولترا از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی پشتیبانی می‌کند، مقایسه کردن گوشی‌های اندرویدی سامسونگ با گوشی‌های آیفون در زمینه ظرفیت باتری کار بی معنی‌ای است.عمر باتری آیفون 14 پرو مکس

همچنین iPhone 14 Pro Max نسبت به آیفون 13 پرو مکس در زمینه روشن بودن همیشه نمایشگر، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. طبق تست‌های انجام شده درباره عمر باتری آیفون 14 پرو مکس، باید بگوییم که این گوشی تقریبا 24 ساعت (دقیقا 23:39 ساعت) در زمینه وبگردی با Wi-Fi ثبت رکورد کرده است که این مقدار، حدود سه و نیم ساعت بیش‌تر از تست آیفون 13 پرو مکس است. ناگفته نماند که بخشی از آن نیز به غیر از عملکرد بهینه باتری، به تراشه و نمایشگر جدید که در این گوشی به کار رفته است، ارتباط دارد.

این گوشی جدید همچنین مدت زمان ۲۴ ساعت (دقیقا 24:38 ساعت) را در زمینه پخش ویدیوی آفلاین که حدودا نیم ساعت بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس بوده برای خود ثبت کرده است. در زمینه مدت زمان مکالمه تغییر چندانی نسبت به آیفون 13 پرو مکس نداشته و با تنها 3 دقیقه کاهش، عملکرد تقریبا مشابه‌ای را نسبت به نسخه قبلی، ارائه می‌دهد. با آنکه مصرف باتری در زمان آماده به کار بودن گوشی، بالاتر رفته است، اما در مجموع این گوشی در زمینه عمر باتری، امتیاز 121 ساعت را برای خود کسب کرده است.

عمر باتری آیفون 14 پرو مکس

گفتنی است که آیفون 14 پرو مکس در جعبه خود از شارژر بهره نمی‌برد. با این حال برخی از اپراتورها در داخل جعبه این گوشی یک شارژر 20 واتی قرار می‌دهند که در این تست برای شارژ شدن باتری گوشی از همین شارژر 20 واتی استفاده شده است. در 30 دقیقه اول باتری 4323 میلی‌آمپرساعتی آیفون 14 پرو مکس کمی بیشتر از آیفون 13 پرو مکس شارژ می‌شود. در واقع مدل امسال در نیم ساعت اول 48 درصد و مدل سال گذشته در همین مدت 42 درصد شارژ خواهد شد.

همچنین مدت 1 ساعت 52 دقیقه زمان لازم است تا باتری آیفون 14 پرو مکس از 0 تا 100 به طور کامل شارژ شود. در حالی که در نسخه قبلی تنها 1 ساعت و 46 دقیقه زمان برای پر شدن کامل باتری لازم بود. در واقع آیفون 13 پرو مکس 6 دقیقه زودتر نسبت به آیفون 14 پرو مکس شارژ می‌شود. باید بگوییم که گوشی‌ اندرویدی مانند گلکسی اس 22 اولترا، از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و تنها در یک ساعت و سی دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. این گوشی در نیم ساعت اول تا 60% شارژ می‌شود.

در سال گذشته گوشی پیکسل 6 به عنوان پرچمدار شرکت گوگل، در تست‌های مذکور، تقریبا امتیازی مشابه به آیفون 14 پرو مکس را کسب کرده است. بنابراین اگر شما به دنبال یک گوشی با ظرفیت باتری بالا و همچنین شارژ سریع هستید، پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ گوشی‌های اندرویدی سامسونگ بروید تا بتوانید عملکرد قوی این گوشی‌ها را در این زمینه تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عمر باتری آیفون 14 پرو مکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر