;
coinex

پارلمان اروپا با سیاست‌های مالیاتی ارزهای دیجیتال موافقت کرد

اعضای پارلمان اتحادیه اروپا به قطعنامه استفاده از بلاک چین برای مبارزه با فرار مالیاتی و هماهنگ‌سازی سیاست‌های مالیاتی ارزهای دیجیتال رأی مثبت دادند.

پارلمان اروپا در اطلاعیه روز 4 اکتبر خود اعلام کرد که 566 عضو از 705 عضو پارلمان به قطعنامه‌ای که توسط لیدیا پریرا (Lidia Pereira) پیش‌ نویس شده بود، رأی مثبت داده‌اند. این قطعنامه به مقامات 27 کشور عضور پارلمان توصیه می‌کند که یک رفتار مالیاتی ساده را برای کاربران کریپتو درگیر در معاملات کوچک در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اتریوم در سال 2022 ؛ پیش بینی قیمت، آینده و نقشه راه ETH

وضع سیاست‌های مالیاتی ارزهای دیجیتال

طبق قطعنامه مالیاتی ارزهای دیجیتال، کمیسیون اروپا مشخص خواهد کرد که آیا تبدیل کریپتوکارنسی به فیات، بسته به محل وقوع واکنش یک رویداد مشمول مالیات به شمار می‌رود یا خیر. علاوه بر موارد ذکر شده، این خط مشی یک اصلاحیه اداری را برای تبادل بهتر اطلاعات در رابطه با مالیات بر کریپتو درخواست کرده است.

در قطعنامه مالیاتی ارزهای دیجیتال ذکر شده است که کشورهای عضو پارلمان می‌توانند راه‌حل‌های بلاک چین را در برنامه‌های مالیاتی ادغام کنند.

پارلمان اروپا با سیاست‌های مالیاتی ارزهای دیجیتال موافقت کرد

ویژگی‌های منحصر به فرد بلاک چین روشی جدید برای خودکارسازی جمع‌آوری مالیات، محدود کردن فساد و شناسایی بهتر مالکیت دارایی‌های مشهود و نامشهود ارائه می‌دهد. این کار جهت شناسایی بهترین شیوه استفاده از فناوری برای بهبود ظرفیت تحلیلی ادارات مالیاتی صورت می‌گیرد.

سیاست‌گذاران اتحادیه اروپا برای تنظیم بازار کریپتو از طریق چارچوب مشخص قانون‌گذاری خود استفاده کرده‌اند. این لایحه برای اولین بار در سال 2020 به کمیسیون اروپا ارائه شده و در سال 2021 با هدف ایجاد یک چارچوب قانونی منسجم برای ارزهای دیجیتال در میان کشورهای اتحادیه توسط شورای اروپا به تصویب رسید. بسیاری از مقامات انتظار دارند که این سیاست‌ها در سال 2024 اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سیاست‌های مالیاتی ارزهای دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر