;
coinex

بازیگران سریال عملیات رعد [بیوگرافی + عکس]

در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال عملیات رعد می‌پردازیم. عملیات رعد یکی از جدیدترین مجموعه‌های پلیسی به کارگردانی اصغر نعیمی است.

سریال عملیات رعد با مشارکت موسسه فرهنگی هنری ناجی هنر و همکاری سازمان صدا و سیما ساخته شده است.

در سریال عملیات رعد بازیگران توانمند و مطرحی همچون مجید واشقانی، مهدی زمین پرداز، هادی دیباجی و شهروز ابراهیمی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. تاریخ پخش این مجموعه‌ی پلیسی اجتماعی خانوادگی 14/ 7 / 1401 اعلام شده است.

ما در ادامه خلاصه‌ای از داستان این مجموعه و بیوگرافی بازیگران سریال عملیات رعد و کارگردان آن را به شما ارائه می‎‌ دهیم.

بیشتر بخوانید: 

بازیگران سریال عملیات رعد

فیلم‌برداری سریال عملیات رعد به تهیه‌کنندگی علی یاور، از اوایل مرداد ماه در سکوت خبری آغاز شد. این سریال ۱۰ قسمتی، روایتگر چند پرونده‌ی مهیج عملیات یگان ویژه فراجا است.

بازیگران سریال عملیات رعد

علاوه بر بازیگرانی که در بخش بالا نام بردیم، چهره‌هایی همچون ارسطو خوش فرم، مهشید جوادی و معصومه بافنده نیز در سریال عملیات رعد ایفای نقش داشته‌اند.

به گفته‌ی سازندگان عملیات رعد، فیلمبرداری این سریال در لوکیشن‌های خاص از جمله برج میلاد و بانک مرکزی انجام شده است و صحنه‌های تعقیب و گریز و اکشن جذابی دارد.

این سریال از چهاردهم مهر ماه، هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

شما در ادامه این نوشتار علاوه بر مختصری از زندگینامه هنرپیشه‌های مطرح این مجموعه، می‌توانید عکس بازیگران سریال عملیات رعد را نیز مشاهد کنید.

مجید واشقانی

بازیگران سریال عملیات رعد

مجید واشقانی در ششم خرداد ماه سال 1359 در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته مهندسی متالوژی است. واشقانی با توجه به علاقه‌ای که به بازیگری داشته از سال 1377 در 18 سالگی وارد تئاتر شد.

نقش آفرینی در فیلم هشدار پلیس در سال 1378 آغاز کار حرفه‌ای او بود. واشقانی پس از حضور در آثار مختلف تلویزیونی و سینمایی، در سال 1390 با بازی در سریال مسیر انحرافی به شهرت رسید.

ماتادور، انقلاب زیبا، میکائیل، هوش سیاه 2، کمین، زیر هشت و پایتخت برخی از سریال‌های تلویزیونی هستند که واشقانی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

مجید واشقانی از بازیگران سریال بی نشان بود که اخیرا از شبکه سه سیما پخش شد و مورد توجه بینندگان سریال‌های تلویزیونی قرار گرفت. او در مجموعه عملیات رعد در نقش یکی از نیروهای یگان ویژه فراجا بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

مهدی زمین پرداز

بازیگران سریال عملیات رعد
بیوگرافی بازیگران سریال عملیات رعد

مهدی زمین پرداز در بیست و سوم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.

او فعالیت هنری خود را از 13 سالگی از کانون فرهنگی هنری مطهری، با اجرا برای کودکان و مدارس آغاز کرد. اما به شکل حرفه‌ای از سال 1379 همزمان با ورود به دانشگاه آزاد برای تحصیل در رشته‌ی بازیگری با عضویت در گروه‌های پائیز، گروتمان، راویان ایران، هفت سبز و فریاد به نقش‌آفرینی پرداخت.

زمین پرداز در سال 1374 دیپلم افتخار و مقام اول جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را دریافت کرد و پس از آن هر ساله در جشنواره های تئاتری افتخار آفرینی کرده است.

او علاوه بر بازیگری، در عرصه‌ی کارگردانی تئاتر و نویسندگی در فیلم‌های کوتاه و مستند فعالیت می‌کند. مهدی زمین پرداز در 31 سالگی در فیلم مستندی درباره حسن باقری از فرماندهان جنگ ایران و عراق به کارگردانی محمد حسین مهدویان ایفای نقش کرد.

سپس سال 95 در فیلم کوتاه مونالیزا حضور داشت تا اینکه همین سال دوباره با مهدویان وارد همکاری شد و در فیلم ماجرای نیمروز در نقش مسعود ایفای نقش کرد. در سال 96 در سریال گیله به کارگردانی اردلان عاشور وارد قاب تلویزیون شد.

فیلم‌های ماجرای نیمروز، لاتاری، مرد بازنده، تروا، دیدن این فیلم جرم است!، ماجرای نیمروز: رد خون، مجموعه تلویزیونی رعد و برق و سریال زخم کاری برخی از آثار کارنامه هنری مهدی زمین پرداز هستند.

او درباره تحصیل در رشته بازیگری و اجرایش در تئاتر گفته است: «تحصیل در زمینه تئاتر و تجربیات روی صحنه دارم مرا از نظر بازیگری پخته کرد. واقعا بازی در تئاتر تجربیات خیلی خوبی به آدم می‌‌دهد، که همه جا به ویژه در تلویزیون و سینما می‌‌توان از آن استفاده کرد.»

بیشتر بخوانید:

محمدهادی دیباجی

بازیگران سریال عملیات رعد

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال عملیات رعد می‌رسیم به محمدهادی دیباجی که در دوازدهم تیر ماه سال 1362 در تهران متولد شد. او فاغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. دیباجی فعالیتش در عرضه‌ی هنر را با چهره پردازی آغاز کرد. او در سال 1384 با بازی در فیلم جایی در دور دست به طور حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شد.

وی در سال 1393 در سریال تلویزیونی عملیات 125 به ایفای نقش پرداخت و سال‌ها بعد با بازی در سریال گاندو به شهرت رسید.

دیباجی ایفای نقش‌ در فیلم‌های گلوگاه (۱۳۸۹ محمدابراهیم معیری)، سیب و سلما (۱۳۸۹ حبیب‌الله بهمنی)، پایان‌نامه (۱۳۸۹ حامد کلاهداری)، دامنه‌های سفید (۱۳۹۱محمدابراهیم معیری) و چندین فیلم دیگر را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

پدر محمدهادی دیباجی در جنگ تحمیلی ایران و عراق به شهادت رسیده است.

شهروز ابراهیمی

بازیگران سریال عملیات رعد
عکس بازیگران سریال عملیات رعد

شهروز ابراهیمی متولد چهاردهم اردیبهشت ماه سال 1356 در تهران است. او فرزند اول یک خانواده 5 نفره است و دو برادر دوقلو دارد. پدرش بازنشسته ارتش است.

ایشان باتوجه به علاقه‌اش به بازیگری، از دوره دبیرستان به واسطه‌ی پدرش به گروه تئاتر ارتش رفت و از آنجا به طور جدی کارش را آغاز کرد.

ابراهیمی دانشجوی انصرافی رشته تئاتر است. او از 21 سالگی به عنوان دستیار تهیه کننده با زنده‌یاد رضا صفدری در برنامه شب‌های تابستان کار کرد و پس از آن دستیار قاسم جعفری در سریال کاشانه شد.

وی در سال 1378 در کلاس های بازیگری صدا و سیما شرکت کرد و زیر نظر علی چراغی و زنده‌یاد رضا خندان آموزش دید و یک سال بعد با بازی در فیلم آخر بازی به کارگردانی همایون اسعدیان برای اولین بار بازیگری جلوی دوربین را تجربه کرد.

تیک، شبهای تهران، پیدا و پنهان، اولین شب آرامش، خانه مادری، دوردست ها، روشن تر از خاموشی، ماه و پلنگ، بچه مهندس، دردانه ها خلیج فارس، ستایش، روزهای زیبا و خانواده دکتر ماهان برخی از آثار کارنامه هنری شهروز ابراهیمی هستند.

او در یکی از مصاحبه‌هایش درباره سختی بازیگری و شغل دوم گفته است: «من هنوز پس از سال ها تجربه بازیگری وقتی جلوی دوربین می روم هیجان و دلشوره دارم بنظر من بازیگری یکی از سخترین مشاغل است.

دوست دارم در مسیر بازیگری ثابت قدم باشم و می‌‌دانم ممکن است از نظر معاش و درآمد به مشکل بر بخورم بنابراین دوست دارم شغل دیگری هم داشته باشم. مثلا خیلی دوست دارم یک کافه داشته باشم اما هنوز سرمایه چنین کاری را ندارم.»

ابراهیمی مدتی به عنوان مجری در شبکه جام جم فعالیت داشته است؛ او در این شبکه اجرای برنامه چشم ‌انداز که به شدت مورد توجه مردم داخل و خارج از ایران قرار گرفت، را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید:

مهشید جوادی

بازیگران سریال عملیات رعد
بازیگران سریال عملیات رعد

مهشید جوادی در دوم بهمن ماه 1374 در ارومیه به دنیا آمد. وی اولین فرزند یک خانواده چهار نفره است و تنها یک برادر دارد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته ریاضی کاربردی بوده و و در 14 سالگی در کلاس‌های خبرنگاری و گویندگی شرکت نمود و مدتی بعد بازیگری را با اجرای تئاتر شروع کرد.

او در 20 سالگی توانست با بازی سریال «حورمت» وارد شبکه استانی شود و پس از آن سال 95 در مجموعه‌ای با محوریت دریاچه ارومیه با نام «دریا» بازی کرد. جوادی در فراخوان بازیگری سریال جواد افشار تست داد و پذیرفته شد به این ترتیب در سال 1396 با سریال «آنام» در نقش جوانی مارال جلوی دوربین رفت.

وی همکاری با جواد افشار را یکی از خود شناسی‎‌های زندگی‌اش می‌داند. او نقش مارال را عاشقانه دوست داشته و برای ایفای آن نحوه دوشیدن شیر گاو را یاد گرفت.

جوادی در فصل سوم و چهارم سریال «بچه مهندس» در نقش مرضیه توفیقی مقدم و نیز در مجموعه نوار زرد 2 به ایفای نقش پرداخت.

مهشید جوادی از طرفداران موسیقی سنتی است و بیشتر دوست دارد در خلوت و تنهایی خودش باشد. او در کنار بازیگری، وارد رشته نقاشی رنگ روغن روی مقوا شده و علاقه و استعداد زیادی دارد. همچنین وی تصمیم دارد در رشته فیزیک ادامه تحصیل بدهد.

معصومه بافنده

بازیگران سریال عملیات رعد
بازیگران سریال عملیات رعد

بیوگرافی بازیگران سریال عملیات رعد را با معصومه بافنده ادامه می‌دهیم. وی در سال ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی رشته‌ی روانشناسی است.

معصومه بافنده در آثار موفقی زیادی از جمله خانه پدری، آقای مدیر، تله فیلم دوران سرکشی، از ما بهترون، این راهش نیست، وقت اضافه، دوباره زندگی، این پرونده مختومه نیست، سریال ساختمان ۸۵، همیشه داماد و زیر گنبد کلیسا ایفای نقش داشته است.

بیشتر بخوانید:

ارسطو خوش رزم

بازیگران سریال عملیات رعد
زندگینامه بازیگران سریال عملیات رعد

ارسطو خوش رزم فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی گرایش اصلاح نباتات از دانشگاه آزاد کرج است. پدرش بهروز خوش رزم تهیه کننده مطرح نام سینما و تلویزیون است. یک خواهر به نام غزال دارد.
تهران 53، گرگ ها، روزی روزگاری، آپارتمان، آوای فاخته، زیر گنبد کبود، داستان های نوروزی، هتل پیاده رو، ورثه آقای نیکبخت، یک مشت پر عقاب، یلدا و رنگ شک برخی از سریال‌های موفقی هستند که پدر ایشان تهیه‌کنندگی آن‌ها را به عهده داشته است.

وی در سال 1386 در دوره بازیگری حرفه‌ای موسسه کارنامه شرکت کرد و دو سال بعد در کلاس بازیگری در کارگاه تئاتر ایرانی دوره دید و هیات موسس و عضو گروه خوابگردها شد.

ارسطو خوش رزم به واسطه‌ی شغل پدرش از دوران کودکی وارد دنیای بازیگری شد، اگر چه پدرش موافق بازیگر شدنش نبود اما او در 21 سالگی برای اولین بار در سریال یک مشت پر عقاب به کارگردانی اصغر هاشمی جلو دوربین رفت و به ایفای نقش پرداخت.

خوش رزم پس از بازی در چند سریال موفق در تلویزیون، اولین بار در سال 87 با نقش‌آفرینی در فیلم مسیر عشق وارد سینما شد. بعد از آن در سال 88 با بازی در نمایش آنتیگونه بازیگری در تئاتر را تجربه کرد. او کارگردانی چند کار موفق را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

او درباره ورود به دنیای بازیگری به واسطه‌ی نام پدرش گفته است: «این باعث افتخاره من است هر جا می‌روم بخاطر پدرم بهم احترام می‌گذارند و اسم این آدم برای من رانت بوده، البته هیچ دفتر سینمایی پیدا نمی کنید که من فرم بازیگر پر نکرده باشم.»

داستان سریال عملیات رعد

در خلاصه‌ی داستان این مجموعه آمده است: «یک گروهک تروریستی قصد تخریب و ایجاد ناامنی در ایران را دارد که یک تیم ویژه از نوپو برای مقابله با آن وارد عمل می‌شود.»

بازیگران سریال عملیات رعد

علی یاور تهیه‌کننده سریال عملیات رعد در گفتگو با رسانه‌ها، درباره‌ی داستان این مجموعه بیان کرده است: «ما دو سال روی پرونده‌های گروهک تروریستی کار کردیم و طرح کلی را به معاونت سینمایی ناجا ارائه دادیم. بعد از تایید، نگارش تخصصی کار شروع شد. بخش اصلی داستان درباره گروهک‌های تروریستی داعش است که در کرمانشاه عملیات داشتند و گروه تروریست‌هایی که قاچاق الماس داشتند و بعد از ورود به ایران، پول تقلبی چاپ می‌کردند.»

وی با بیان اینکه 90 درصد داستان بر اساس پرونده‌های واقعی نوشته و ساخته شده است گفت: «اوایل قصه به فضای سایبری و هکر‌ها می‌پردازیم که بعد از موفق نشدن وارد عملیات بمب‌گذاری می‌شوند و آن‌ها هم توسط نیرو‌های متعهد خنثی می‌شود.»

تصویربرداری این سریال جدید تلویزیونی در تهران و کرمانشاه انجام شده و از ابتدای فیلمبرداری به صورت همزمان تدوین و صداگذاری توسط عوامل تولید آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

کارگردان سریال عملیات رعد

اصغر نعیمی متولد سال 1352 در تهران است. او از شانزده سالگی به عنوان نویسنده و منتقد در نشریه‌‎های گوناگون فعالیت مطبوعاتی خود را شروع کرد.

بازیگران سریال عملیات رعد

وی مدتی برنامه ریز و دستیار کارگردان بوده و با کارگردانان سرشناسی همچون کیانوش عیاری، فریدون جیرانی، سیروس الوند، کیومرث پور احمد و احمد امینی همکاری داشته است.

اصغر نعیمی کارگردانی فیلم‌های هایلایت (۱۳۹۶)، سایه‌های موازی (۱۳۹۳)، سلام بر عشق (۱۳۸۸)، بی وفا (۱۳۸۵) و نویسندگی آثاری همچون آپاچی، آس و پاس (۱۳۹۴)، مستانه (۱۳۹۳)
و زندگی خصوصی (۱۳۹۰) را در کارنامه هنری خود دارد.

سوالات متداول

بازیگران سریال عملیات رعد چه کسانی هستند؟

مجید واشقانی، مهدی زمین پرداز، هادی دیباجی و شهروز ابراهیمی، ارسطو خوش فرم، مهشید جوادی و معصومه بافنده، بازیگرانی هستند که در سریال عملیات رعد به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال عملیات رعد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام و وقت بخیر خدمت دست اندرکاران مجموعه عملیات رعد،واقعا تموم بازیگران کارشون درسته،

    پاسخ