;
coinex

بازیگران سریال آتش سرد ؛ بیوگرافی و عکس

آتش سرد عنوان جدیدترین مجموعه شبکه دو سیماست. برای آشنایی با داستان و بازیگران سریال آتش سرد ، در این نوشتار تکراتو همراه ما باشید.

مجموعه 30 قسمتی سریال آتش سرد روایتگر داستانی با مضامین اجتماعی است. نویسندگی این سریال آن بر عهده محسن سرتیپی و نازنین فرخلو بوده و نادر برهانی مرند و مهدی میرباقری بازنویسی نهایی فیلمنامه را انجام داده‌اند.

رضا ابوفاضلی کارگردان آتش سرد، و علی مهام تهیه کننده این سریال است. در این ملودرام اجتماعی بازیگرانی باتجربه و توانمند از جمله پرویز فلاحی‌پور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، شیوا خسرومهر، مهسا کرامتی، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، بهزاد خداویسی، پویا امینی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

در این نوشتار به بیوگرافی کارگردان و زندگینامه بازیگران سریال آتش سرد می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال های محرم 1401

ساعت پخش سریال آتش سرد [+ساعت پخش تکرار]

بازیگران سریال آتش سرد

در مجموعه آتش سرد علاوه بر بازیگرانی که نام بردیم، مریم موسویان، مرتضی ضرابی، یلدا قشقایی، سارا احمدیان، پرهام امینی، سودابه علیپور، کامران ملکی، حسین حاجیعلی، رومسیا طاهری، امیرعلی موسوی، حمید عرب سرخی، ستاره حیدرآبادی، آرش احمدی، رومینا حاجی‌حسنی، علی دهقانی، میلاد شوریده، حمید شکوهی‌فر، عاطفه شاکری، نسیم سروش، سمیرا چراغی، فریبا قدرتی، طه رهنما، حسین رهنما و شاهد احمدلو نیز ایفای نقش کرده‌اند.

شما در ادامه علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال آتش سرد ، می‌توانید خلاصه‌ای از داستان و  عکس بازیگران سریال آتش سرد را نیز مشاهده کنید.

فریبا متخصص

بازیگران سریال آتش سرد

فریبا متخصص، زاده‌ی یکم مرداد ماه سال 1340 در بروجرد است. او دانش‌‌آموخته‌ی رشته جامعه شناسی بوده و کار هنری خود را از 20 سالگی با اجرای نمایش در تئاتر آغاز کرده است.

وی علاوه بر بازیگری، به عنوان گوینده در نمایش‌های رادیویی اجرا داشته و از سال 68 در اداره کل نمایش صدا استخدام شده است. فریبا متخصص در سال ۱۳۶۳ با بازی در فیلم شب مکافات به کارگردانی فرامرز باصری وارد سینما شد. شب زمستانی، سیب سرخ حوا و ماه پیشونی، پشت دیوار سکوت و زیر سقف دودی از جمله آثار او در سینما هستند.

وی در 23 سالگی با ایفای نقش در سریال‌ طالب به کارگردانی عبدالرضا اکبر وارد قاب تلویزیون شد. ایشان یکی از بازیگران پرکار تلویزیون هستند که با کارگردانان صاحب نام همکاری داشته‌اند. نیمه پنهان ماه، آوای فاخته، تولدی دیگر، چشم به راه، همسفر، در چشم باد و به دنیا بگویید بایستد  برخی از سریال‌های تلویزیونی کارنامه هنری وی هستند.

ایشان از بازیگران سریال برف بی صدا می بارد به کارگردانی پوریا آذربایجانی نیز بود که به تازگی از شبکه سه پخش شد.

فریبا متخصص سال‌هاست ازدواج کرده است و پسری به نام پوریا پور‌بهرامی دارد که در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال راز ناتمام [+ساعت پخش تکرار]

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

عبدالرضا اکبری

بازیگران سریال آتش سرد

عبدالرضا اکبری در چهاردهم فروردین ماه سال ۱۳۳۲ در شهر بافت کرمان به دنیا آمد. وی تحصیلات مقدماتی خود را در تهران به پایان رساند. اکبری دارای مدرک کارشناسی مدیریت روابط عمومی است.

او از شانزده سالگی عضو کانون پرورش فکری شد و به اتفاق دوستانش در سال ۱۳۴۷ یک گروه تئاتر به نام گروه تئاتر نجف آباد را تشکیل دادند. در اوایل کار مربی آن‌ها داریوش مؤدبیان بود و بعدها بهزاد فراهانی این سمت را به عهده گرفت و به این ترتیب گروه تئاتر کوچ تشکیل شد.

سال 60 گروه منحل شد و اکبری بازیگری را سینما و تلویزیون ادامه داد. در سال ۱۳۶۳ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «زندان دوله تو» (رحیم رحیمی‌پور) وارد دنیا سینما شد و یک سال بعد با بازی در سریال پیر وفا به کارگردانی مجتبی یاسینی به طور حرفه‌ای کار در تلویزیون را شروع کرد.

عبدالرضا اکبری سال‌هاست ازدواج کرده و دو پسر به نام‌های پندار و عرفان دارد. پندار متولد سال 1361 بوده و همچون پدر در عرصه بازیگری مشغول فعالیت است.

پویا امینی

بازیگران سریال آتش سرد

بیوگرافی بازیگران سریال آتش سرد را با پویا امینی ادامه می‌دهیم. وی زاده‌ی پانزدهم اردیبهشت ماه سال 1356 در تهران است. او دارای دیپلم رشته ریاضی و فیزیک و کارشناسی کارگردانی نمایش است. امینی بازیگری را در زمان دانشجویی، زمانی 20 ساله بود با ایفای نقش سینا در سریال در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده آغاز کرد.

پویا امینی با نقش‌آفرینی در سریال تلویزیونی «خط قرمز» به کارگردانی قاسم جعفری که یکی از بهترین سریال های ایرانی بوده، به شهرت رسید. راه رفتن روی خطوط، برج میلاد، عمق میدان، عامل سوم، کامنت، شام عروسی، راه بی بازگشت، در کنار مادر و به خاطر تهمینه برخی از فیلم‌ها و سریال‌های کارنامه هنری وی هستند.

پویا امینی در دانشگاه با بیتا بجانلی (دانشجوی رشته گرافیک) آشنا شد و این پس از فارغ التحصیلی در 25 با او ازدواج کرد. آن‌ها صاحب یک فرزند پسر به نام ایلیا هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تاریخی ایرانی

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

مهدی سلوکی

بازیگران سریال آتش سرد
بیوگرافی بازیگران سریال آتش سرد

مهدی سلوکی در چهاردهم خرداد ماه سال 1361 در اصفهان به دنیا آمد. مادرش اصالتا اراکی و خانه‌دار بوده و پدر او سرهنگ نیروی هوایی و اهل تهران است. برادر او محمد سلوکی از مجریان مطرح کشور است.

وی دارای مدرک دیپلم رشته گرافیک از هنرستان مالک اشتر تهران است و فعالیت هنری خود را با خطاطی و نقاشی آغاز کرد.

سلوکی جزو پذیرفته‌ شدگان رشته بازیگری دانشگاه اراک بوده اما به گفته‌ی خودش بازیگری و فعالیت‌های هنری‌اش مانع به پایان رساندن دوره‌ی کارشناسی او شده است.

او یکی از بازیگران پرکار تلویزیون و سینماست و از آثار او می‌توان فیلم‌های عرفان، ما همه گناهکاریم، پاشنه بلند 2، صفر، بار دیگر بنگر، سگ های پوشالیف دنیای پرامید، پروانگی، پاتو زمین نذار، زادبوم، کریستال و احضار شدگان و همچنین سریال‌های شاهرگ، ستایش 3 و بوی باران (عروس تاریکی) را نام برد.

مهدی سلوکی در آذر ماه سال 1393 ازدواج کرده و زندگی موفق و عاشقانه‌ای دارد.

مهسا کرامتی

بازیگران سریال آتش سرد
عکس بازیگران سریال آتش سرد

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال آتش سرد می‌رسیم به مهسا کرامتی که در سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل مدیریت بازرگانی است. کرامتی در دوره‌ی کودکی در فیلم‌های خانه ابری ساخته‎‌ی اکبر خواجویی و تویی که نمی‌شناختمت به کارگردانی ابراهیم سلطانی‌فر حضور داشته است.

وی پس فارغ‌التحصیلی از دانشگاه دوره‌های بازیگری را در کانون سینماگران جوان سپری کرد. اولین حضور حرفه‌ای او در سینما، بازی در فیلم محیا به کارگردانی اکبر خواجویی بود.

کرامتی یک سال پس از ایفای نقش در مجموعه بازی پنهان ساخته‌ی شاپور قریب، با نقش‌آفرینی در سریال خط قرمز به کارگردانی قاسم جعفری به شهرت رسید. مهسا کرامتی همسر راما قویدل و عروس امیر قویدل است.

مهسا کرامتی در 24 سالگی با راما قویدل پسر زنده‌یاد امیر قویدل از کارگردانان مطرح کشورمان، ازدواج کرد. آن‌ها در سال 1394 صاحب یک پسر شدند. او درباره نام گذاری فرزندش گفته است: «نام مانی را من و همسرم با هم انتخاب کردیم، اما من دوست داشتم حتما پسرم نشانه‌ای از پدر همسرم، امیر قویدل را داشته باشد به خاطر همین اسم امیر‌مانی را برای پسرم انتخاب کردیم.»

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های طناز طباطبایی

بهترین فیلم های علی صادقی

شیوا خسرو مهر

بازیگران سریال آتش سرد
عکس بازیگران سریال آتش سرد

شیوا خسرو مهر در آذر ماه سال 1350 در سبزوار به دنیا آمد. خسرو مهر دانش‌آموخته‌ی رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست، و علاوه بر بازیگری در زمینه داستان نویسی هم مشغول به فعالیت است.

او فرزند ارشد یک خانواده شش نفره بوده و یک خواهر و دو برادر دارد. وی از کودکی با تئاتر آشنایی داشته، چون پدرش هوشنگ خسرو مهر از فعالان تئاتر سبزوار بوده و نمایش‌های بسیاری را اجرا کرده است.

شیوا خسرو مهر پس از شرکت در کلاس‌های بازیگری امین تارخ، اولین حضورش بر روی صحنه را در سال 79 با تله تئاتر «به سوی دمشق» به کارگردانی استاد سمندریان رقم زده است. وی در سریال‌های بسیاری ایفای نقش داشته که می‌توان از میان آن‌ها محله تهرونی ها، خط شکن، نرگس، یلدا، اسلحه سرد و قلب یخی را نام برد.

وی یک دختر به نام رکسانا دارد که دانشجو است و تئاتر هم کار می‌کند، اما به حرکات فرم و بازیگری علاقه ندارد.

شیوا خسرو مهر که همسرش جدا شده، درباره این موضوع در مصاحبه‌ای گفته بود: «هم پدر بودن و هم مادر بودن سخت است، مخصوصا وقتی که مجبوری سوا و جدا از مادر بودن، نقش پدر را هم ایفا کنی و برای فرزندت سوای مادر، پدر هم باشی. شاید جالب باشه که برای شما بگوییم تبریکاتی که من روز پدر می‌گیرم خیلی بیشتر از زمان‌هایی است که برای روز مادر به من تبریک می گویند.»

کارناوال مرگ، سایه وحشت، امپراطور، ورود به صحنه جرم ممنوع، سنگ کاغذ قیچی، مخمصه، عروسی مهتاب و عشق فیلم برخی از فیلم‌های سینمایی کارنامه هنری شیوا خسرومهر هستند.

پرویز فلاحی پور

بازیگران سریال آتش سرد
بیوگرافی بازیگران سریال آتش سرد

در زندگینامه بازیگران آتش سرد ، به پرویز فلاحی پور می‌رسیم. وی زاده‌ی سال ۱۳۳۶ در تهران است. او دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی است. فلاحی‌پور فعالیت هنری‌ خود را با بازی در تئاتر از دوران دبیرستان شروع کرد. این بازیگر قبل از انقلاب با یک گروه تئاتر به سرپرستی «قشقایی» همکاری داشته است.

وی فعالیت هنری خود را بازی در سریال‌های تلویزیونی ادامه داد. اگه بابام زنده بود، گل‌های گرمسیری، مرد هزار چهره، یوسف پیامبر، دلنوازان، در جستجوی آرامش، خانه امن و فرشتگان بی بال برخی از سریال‌هایی هستند که فلاحی پور در آن‌ها بازی داشته است.

وی با نقش‌آفرینی درخشانش در نقش «یاور» در مجموعه «شب دهم» به شهرت رسید. دیگر همکاری پرویز فلاحی پور با حسن فتحی در سریال شهرزاد رقم خورد که او ایفاگرشخصیت نصرت پاشایی بود.

فلاحی پور با بازی درخشانش در نمایش «لابی» از بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر «جایزه بهترین بازیگر مرد» را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مهناز افشار [14 عنوان برتر]

بهترین فیلم های عزت الله انتظامی ؛ از هامون تا حکم

جعفر دهقان

بازیگران سریال آتش سرد
عکس بازیگران سریال آتش سرد

جعفر دهقان در بیست و یکم فروردین ماه سال ۱۳۳۹ در نظرآباد به دنیا آمد. وی مدرک دیپلم خود را از هنرستان فنی دریافت کرده است. او فعالیت هنری خود را از ۱۵ سالگی، با بازی در گروه تئاتر مرکز رفاه بازی آغاز کرد و در سال ۱۳۶۰کارش در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد.

ایشان با بازی در نقش‌ ماکسیمیلیانوس در سریال مردان آنجلس به کارگردانی فرج‌الله سلحشور به چهره ای شناخته شده تبدیل شد. دهقان در 21 سالگی با بازی در فیلم توجیه به کارگردانی منوچهر حقانی‌پرست وارد دنیای بازیگری سینما شد.

جعفر دهقان در جشنواره فجر سال ۱۳۷۲، توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را برای نقش‌‌آفرینی در فیلم حماسه مجنون به دست آورد. وقتی او فنون رزمی خود را در فیلم‌هایی از جمله یاس‌های وحشی و شیرهای جوان به نمایش گذاشت مورد تحسین بینندگان و منتقدان قرار گرفت.

او یکی از پرکارترین بازیگران سینما و تلویزیون است که کارنامه هنری درخشانی دارد. به علاوه، دهقان از بازیگران سریال راز بقا سعید آقانی نیز است که اخیرا از شبکه نمایش خانگی پخش شد و مورد استقبال بینندگان قرار گرفت.

این بازیگر در یکی از مصاحبه‌هایش درباره بازیگری گفته است: «بازیگری کار سختی است اما این سبب دور شدن بازیگر از این شغل نمی‌شود، اگر کسی می‌خواهد وارد این عرصه شود، باید عشق، انگیزه و تلاش داشته باشد. هر چه بیشتر بازی کند، بیشتر احساس نیاز به این شغل می‌کند.»

وی متاهل و صاحب دو فرزند، به نام‌های سروش و سحر است.

سارا احمدیان

بازیگران سریال آتش سرد

و اما در پایان نوشتار بازیگران سریال آتش سرد می‌رسیم به سارا احمدیان که متولد 25 فروردین ماه سال 1363 در تهران است. او دارای مدرک لیسانس حسابداری و فوق دیپلم بازیگری بوده و فعالیت خود را از سال 1389 شروع کرده است.

وی همزمان با تحصیل در رشته بازیگری در کلاس‌های استاد سمندریان نیز ثبت نام کرد و بازیگری را به طور حرفه‌ای آموخت.

او فرزند اول خانواده بوده و یک خواهر کوچکتر دارد. احمدیان پیش از ورود به دنیای بازیگری در بیمارستان آسیا به عنوان حسابدار و یک شرکت هواپیمایی مشغول کار بوده است.

سارا احمدیان تا کنون در فیلم‌های یزدان، پونه، مستانه، نازنین، بندرعباس و عابر پیاده و سریال‌های دنیای گمشده چارسو، خونه بی بی گندم و خانه مادری ایفای نقش داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مریلا زارعی ؛ از زیر سقف دودی تا هناس

بازیگران سریال پرده نشین ؛ بیوگرافی و عکس

داستان سریال آتش سرد

قصه‌ی مجموعه آتش سرد که در ژانر ملودرام اجتماعی ساخته شده است درمورد پسری به نام فرید بوده که پدر و مادرش را در یک حادثه از دست داده و حالا او وارث نیمی از یک کارخانه‌ بزرگ است.

از سوی دیگر محسن تاجیک مردی میانسال است که مدتها در جبهه بوده و به دلیل موج گرفتگی مشکلاتی برای سلامتی‌اش به وجود آمده که باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. او صاحب یک گلخانه است و وظیفه اداره آن را برعهده دارد.

بازیگران سریال آتش سرد

تاجیک که شوهر عمه فرید و از طرفی هم قیم قانونی او است، به دستکاری صورت گرفته در حساب‌های کارخانه پی می‌برد و این موضوع آغاز ماجراهای سریال آتش سرد است.

علی مهام تهیه‌کننده سریال آتش سرد در گفتگو با رسانه‌ها گفته است: «در این مجموعه سعی شده از نگاه مذهبی و اجتماعی به موضوع یتیم‌نوازی و به نوعی قیم بودن یک یتیم و مسئولیت‌هایی که برای طرف مقابل دارد، پرداخته شود و تلاش شده به این مهم بدون پرگویی و درشت‌نمایی و هنرمندانه توجه کنیم.»

به بیان دیگر می‌توان گفت تقابل خیر و شر، توجه به یتیم و آموزه‌های دینی ما در این رابطه، درون مایه اصلی داستان مجموعه آتش سرد است.

کارگردان سریال آتش سرد

رضا ابوفاضلی در سال ۱۳۴۷در تهران متولد شد. او از نوجوانی فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد. وی بازیگری و کارگردانی نمایش‌های مخلتفی را در کارنامه‌‎ی هنری‌ خود دارد. این هنرمند در سمت‌هایی دیگری از جمله دبیر برگزاری جشنواره‌ی تئاتر و سرود، دبیر مسابقات فرهنگی و هنری مناطق مختلف آموزش پرورش و مدرس دانشگاه‌ نیز فعالیت داشته است.

ایشان در مجموعه‌های «طالب» (۱۳۶۳)، «پای پیاده» (۱۳۸۴) و «تا صبح» (۱۳۸۵) نقش‌آفرینی‌ کرده است.

وی به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز با پروژه‌های بسیاری همکاری داشته است. رضا ابوفاضلی در سال ۱۳۸۹ اولین تله‌فیلم خود را با نام «برکت» را ساخت. از دیگر تله‌فیلم‌های که او آن‌ها را کارگردانی کرده، می‌توان به «به خاطر تهمینه» (۱۳۹۰)، «ناشناس» (۱۳۹۰)، «بهای یک بهانه» (۱۳۹۱) اشاره کرد.

ابوفاضلی به عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان در سریال‌های «ماجراهای آقا جمال» (۱۳۷۵)، «همه فرزندان من» (۱۳۷۶) و «سرنوشت» (۱۳۸۶) حضور داشته است. کارگردانی چند قسمت از سریال پربیننده‌ «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، مهم‌ترین اثر کارنامه هنری رضا ابوفاضلی به شمار می‌آید.

عوامل سریال آتش سرد

  • کارگردان: رضا ابوفاضلی
  • تهیه کننده: علی مهام
  • نویسندگان :محسن سرتیپی و نازنین فرخلو
  • بازنویسی فیلمنامه: نادر برهانی مرند و مهدی میرباقری
  • مدیر تصویربرداری :علیرضا تقوی
  • مدیر صدابرداری :روح‌الله جعفربیگلو
  • طراح صحنه و لباس :مرتضی احمدخانی
  • طراح چهره پردازی :مهری شیرازی
  • تدوین :فرامرز هوتهم
  • مدیر تولید :حمید برزو
  • موسیقی تیتراژ :علی وانیار ، موسیقی متن :دانیال سالاری و علی وانیار
  • منشی صحنه :لیدا صادقی
  • مدیر تدارکات :محمدحسن کاظمی
  • مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان :داوود بابایی
  • اصلاح رنگ :محراب مشهدبان
  • تیتراژ :محمدعلی پورسرکشه
  • مدیر مالی :مهدی مختاری حصار
  • پزشک پروژه :بهاره برزو
  • عکاس و تصویربردار پشت صحنه :تقی زنجانی
  • مدیر روابط عمومی :سپیده حیدرآبادی

 سوالات متداول

بازیگران سریال آتش سرد چه کسانی هستند؟

پرویز فلاحی‌پور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، شیوا خسرومهر، مهسا کرامتی، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، بهزاد خداویسی، پویا امینی، مریم موسویان، مرتضی ضرابی ، یلدا قشقایی، سارا احمدیان، پرهام امینی، سودابه علیپور، کامران ملکی، حسین حاجیعلی، رومسیا طاهری، امیرعلی موسوی، حمید عرب سرخی، ستاره حیدرآبادی، آرش احمدی، رومینا حاجی‌حسنی، علی دهقانی، میلاد شوریده، حمید شکوهی‌فر، عاطفه شاکری، نسیم سروش، سمیرا چراغی، فریبا قدرتی، طه رهنما، حسین رهنما و شاهد احمدلو در آتش سرد به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران آتش سرد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر