;
coinex

بازیگران سریال بی گناه ؛ بیوگرافی و عکس

در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال بی گناه می‌پردازیم. این مجموعه که به تازگی از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود، مورد استقبال بینندگان قرار گرفته است.

مجموعه بی گناه به کارگردانی مهران احمدی و نویسندگی محسن کیایی، عماد رضائی نیک و رضا علیپور ساخته شده است و از ششم شهریور ماه هر هفته، روز یکشنبه ساعت 8 یک قسمت از این سریال جذاب در فیلیمو منتشر می‌شود.

در این سریال خانوادگی اجتماعی بازیگران مشهور و توانمندی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. مسعود رایگان، مهرانه مهین‌ترابی، رویا تیموریان و آتیلا پسیانی هنرمندان باتجربه و مطرح این سریال هستند.

شما در این نوشتار علاوه بر زندگینامه بازیگران سریال بی گناه ، می‌توانید عکس بازیگران سریال بی گناه را نیز مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال بی گناه

بر اساس اعلام سازندگان سریال بی گناه، این مجموعه 22 قسمتی خواهد بود و هر قسمت آن 50 دقیقه است. مصطفی کیایی تهیه‌کنندگی بی گناه را برعهده دارد.

بازیگران سریال بی گناه

علاوه بر بازیگرانی که دربخش بالا نام بردیم، محسن کیایی، ویشکا آسایش، شبنم مقدمی، مهران احمدی، ماهور الوند، نسرین نصرتی، حسین پورکریمی، هدیه بازوند، نوید لایقی، منوچهر زنده‌دل، دنیا مدنی، مبینا طبایی و مهران وثوقی دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش کردند.

باران احمدی، احسان معجونی و یگانه رادبخش نیز در مجموعه بی گناه به عنوان چهره‌های جدید بازیگری معرفی شده‌اند.

در ادامه به بیوگرافی بازیگران سریال بی گناه و همچنین معرفی کارگردان این مجموعه پرداخته‌ایم.

مهرانه مهین‌ترابی

عکس بازیگران سریال بی گناه

مهرانه مهین ترابی در بیستم مرداد ماه سال 1336 در کرج به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده و فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرده است.

ایشان فرزند چهارم یک خانواده هشت نفره بوده و چهار برادر و یک خواهر دارد و هیچ کدام از اعضای خانواده‌ی او فعالیت هنری ندارند.

مهین‌ترابی در سال 1354 بعد از گرفتن دیپلم، در رشته ارزیابی گمرک وارد دانشگاه شد و پس از دریافت مدرک کاردانی به استخدام گمرک درآمد. وی با توجه به علاقه‌اش به بازیگری مدتی در کرج به کلاس های تئاتر رفت تا اینکه در 20 سالگی با اجرای نمایشی به نام «تله، وشته» به کارگردانی محسن یلفانی، برای نخستین بار بازیگری را به طور جدی تجربه کرد.

وی با بازی در سریال «مش خیرالله و صندوقچه اسرار» در سال 1369 وارد قاب تلویزیون شد و چهار سال بعد با نقش آفرینی در مجموعه «همسران» به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد.

او با ایفای نقش در سریال پربیننده‌ی «خانه سبز» و همبازی شدن با خسرو شکیبایی به اوج شهرت رسید.

مهرانه مهین‌ترابی مجرد است و در این باره گفته است: «تصمیم به مجرد ماندن سخت‌‌ترین تصمیم زندگی‌‌ام بود. ازدواج را دوست داشتم اما باید تنها می‌‌ماندم، من هم عاشق بچه هستم، دوست دارم برای افراد خانواده‌‌ام آشپزی کنم، اما بازیگری وجودم را ساخته بود، نمی‌توانستم به راحتی از حرفه‌‌ام بگذرم.»

بیشتر بخوانید:

مسعود رایگان

بازیگران سریال بی گناه
عکس بازیگران سریال بی گناه

مسعود رایگان متولد یکم بهمن ماه سال 1333 در خرم آباد است. ایشان فارغ التحصیل رشته‌ی کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنرهای دراماتیک و مدرسه فیلم سوئد بوده و از 13 سالگی وارد تتاتر شد.

وی از سال 1355 به سربازی رفت و پس پایان سربازی وارد دانشگاه دراماتیک شد تا اینکه در 29 سالگی برای بازی در سریال پیدایش صهیونیسم جلوی دوربین رفت.

مسعود رایگان در سال 1362 برای ادامه تحصیل و زندگی به سوئد مهاجرت کرد و علاوه بر تحصیل در مدرسه فیلم سوئد، با مراکز «اینترنشنال کالچر»، «فرهنگ ملل» و «تئاتر شهر» این کشور همکاری نمود.

ایشان موفق به ساخت برنامه دست‌های روشن برای شبکه 2 تلویزیون سوئد شد. همچنین او در فیلم زندگی خطرناک به کارگردانی سوزان اوستن و  چهار مجموعه دیگر به ایفای نقش پرداخت.

رایگان در سال 1380 به دعوت وحید موسائیان برای بازی در فیلم خاموشی دریا به ایران بازگشت و پس پایان فیلم دوباره به سوئد رفت. او بار دیگر پس از سه سال به دعوت رضا میرکریمی در فیلم خیلی دور خیلی نزدیک برای همیشه به ایران آمد و با بازی درخشان در این فیلم به اوج شهرت رسید.

مسعود رایگان در 49 سالگی بود که با رویا تیموریان (بازیگر) ازدواج کرد و سال‌هاست کنار هم زندگی می‌کنند. آن‌ها در پروژه‌های موفق بسیار با هم حضور داشتند، سریال بی‌گناه یکی از آن‌هاست که هر دو به عنوان بازیگر در آن به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

رویا تیموریان

بازیگران سریال بی گناه
بیوگرافی بازیگران سریال بی گناه

رویا تیموریان در بیست و هفتم اسفند ماه سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر است. ایشان کار هنری خود را از سال 1358 با بازی در تئاتر «ماهی سیاه کوچولو» شروع کرد.

وی در سال 1367 با ایفای نقش در سریال رعنا به کارگردانی داوود میرباقری وارد تلویزیون شد. تیموریان در سال ۱۳۷۳ بازیگری در سینما را با نقش‌آفرینی در فیلم حسرت دیدار ساخته‌ی محرم زینال‌زاده تجربه و آغاز نمود.

تیموریان یکی از پرکارترین بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون است. ایشان در مصاحبه‌ای گفته بود: «هیچ چیز را بیشتر از همسر و فرزندانم دوست ندارم، و در بازیگری، لحظه‌ای که یک پیشنهاد خوب می‌گیرم و با یک گروه خوب کار می‌کنم و یک نقش را خوب از آب در می‌آورم. لحظات خوبی را در آن شرایط تجربه می‌کنم.»

رویا تیموریان پس از جدایی از همسر اولش، در سال ۱۳۸۲ با مسعود رایگان ازدواج کرد. او از ازدواج با آقای میر ولی‌الله مدنی، از تهیه‌کنندگان سینما (همسر اول تیموریان) دو دختر به نام‌های دنیا و درنا دارد.

بیشتر بخوانید:

محسن کیایی

بازیگران سریال بی گناه
عکس بازیگران سریال بی گناه

محسن کیایی متولد سال ۱۳۶۰ در تهران بوده و دارای مدرک کارشناسی بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی علاوه بر بازیگری در زمینه نویسندگی نیز فعالیت دارد. فیلمنامه سریال طنز مهمانان ویژه به کارگردانی جواد رضویان که از شبکه 5 پخش شد، توسط او نوشته شده بود.

کیایی در آثاری همچون بعد از ظهر سگی سگی، ضد گلوله، یک روز بخصوص، چهارراه استانبول، دینامیت، ماجرای نیمروز : ردخون، بی صدا حلزون و نگهبان شب به ایفای نقش پرداخته است. همچین او یکی از بازیگران سریال ساخت ایران بود.

محسن کیایی در سال ۱۳۸۶ با سهیلا امیر حسینی ازدواج کرده و صاحب یک دختر به نام رز است. ایشان برادر مصطفی کیایی کارگردان و تهیه کننده کشورمان است.

ویشکا آسایش

بازیگران سریال بی گناه

زندگینامه بازیگران سریال بی گناه را با ویشکا آسایش ادامه می‌دهیم. وی در شانزدهم آبان ماه سال 1351 در تهران به دنیا آمد. ایشان در خارج کشور به ادامه تحصیل پرداخته و دارای مدرک کارشناسی طراحی صحنه و لباس از لندن است.

آسایش کارش را از سال 1370، با بازی در سریال امام علی به کارگردانی داوود میرباقری آغاز کرد. وی 6 سال بعد با نقش‌آفرینی در فیلم ساحره ساخته‌ی داوود میرباقری به طور حرفه‌ای فعالیت هنری خود را دنبال کرد تا در سال 1389 با ایفای نقش در سریال مسافر ری به بازیگری مطرح تبدیل شد.

این بازیگر مشهور در سال 2021 از ششمین جشنواره فیلم کالیای اسپانیا جایزه بهترین بازیگر زن در بخش فیلم‌های مستقل دریافت کرد، این جایزه برای بازی آسایش در فیلم گورکن به کارگردانی کاظم ملایی بود.

از دیگر افتخارات کارنامه هنری ویشکا آسایش دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم ورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان است.

ویشکا آسایش از بازیگران سریال پرده نشین بود و بازی هنرمندانه‌ای در نقش هدی به نمایش گذاشت. او سال‌هاست ازدواج کرده و یک پسر به نام گیو دارد.

بیشتر بخوانید:

ماهور الوند

بازیگران سریال بی گناه

ماهور الوند، زاده‌ی تیر ماه سال 1373 در تهران است. او دانش‌آموخته‌ی رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد رشته بازیگری است.

او دختر سیروس الوند از کارگردان های مطرح کشورمان است و پدرش را مهمترین استاد خود در زمینه بازیگری می‌داند. ماهور الوند با شرکت در کلاس‌های بازیگری استاد سمندریان بازیگری را به طور حرفه‌ای آموخت.

وی به طور جدی بازیگری مقابل دوربین را در سال ۱۳۹۴ آغاز کرد و با بازی در فیلم سینمایی دختر به کارگردانی مهران کاشانی وارد سینما شد. ماهور الوند پیش از این فیلم جلوی دوربین نرفته بوده و از میان 400 نفر که تست بازیگری داده بودند، انتخاب شد.

او در سریال «نهنگ آبی» که در  شبکه نمایش خانگی منتشر شد، در نقش ژاله (یکی از نقش‌های اصلی) به ایفای نقش پرداخت و با بازیگران مشهوری همچون لیلا حاتمی، حسین یاری، آزاده صمدی و ساعد سهیلی همبازی شد.

دنیا مدنی

بازیگران سریال بی گناه
عکس بازیگران سریال بی گناه

دنیا مدنی در سیزدهم تیر ماه سال 1369 در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته طراحی لباس در مالزی و جهاد دانشگاه تهران است. وی دختر رویا تیموریان بازیگر مطرح سینما و تلویزیون است.

او سال 1391 در سریال «زندگی جای دیگری است» ساخته‌ی منوچهر هادی علاوه بر طراحی لباس، به نقش‌آفرینی پرداخت.

مدنی سه سال بعد با ایفای نقش در فیلم مفت آباد برای اولین بار، بازیگری در سینما را تجربه کرد. او درمورد این فیلم گفته بود: «خیلی کیف داشت آقای پژمان تیمورتاش کارگردان فیلم بهم اعتماد کرد، هیچ وقت حال بار اول که فیلم رو روی پرده دیدم یادم نمیره، دست خوهرم درنا رو محکم گرفته بودم، قلبم از سینه‌ام داشت بیرون می‌پرید.»

دنیا مدتی در ماه رمضان سال 1397 با بازی در نقش فرناز در سریال رهایم نکن، کنار بازیگران باتجربه‌ای همچون امین تارخ، فریبا متخصص و محمدرضا هدایتی شهرت رسید. او از بازیگران سریال بی گناه بوده و در این مجموعه با مادرش (رویا تیموریان) همبازی است.

بیشتر بخوانید:

هدیه بازوند

بازیگران سریال بی گناه

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال بی گناه می‌رسیم به هدیه بازوند که در بیست‌و‌هفتم مرداد ماه سال ۱۳۶۶ در بندرعباس به دنیا آمد. او شهر بندرعباس را بسیار دوست دارد، اما اصالتا کرد کرمانشاهی است. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی معماری بوده و بازیگری را به طور جدی از سال 1397 با ایفای نقش موش بند در مجموعه هشتگ خاله سوسکه آغاز کرد.

بازوند نقش کوتاهی در فیلم سینمایی آنجا همین ساعت به کارگردانی سیروس الوند داشت. وی با بازی در نقش روژان دختر نورالدین در سریال پرطرفدار نون خ به شهرت رسید. همچنین هدیه بازوند یکی از بازیگران سریال راز بقا به کارگردانی سعید آقاخانی بود.

شبنم مقدمی

بازیگران سریال بی گناه

شبنم مقدمی متولد سوم فروردین ماه سال 1351 در تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فارسی بوده و بازیگری را با تئاتر دانشجویی آغاز کرده است. وی در 1384 با علیرضا آرا (کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون) ازدواج کرده است.

مقدمی در سال 1376 با ایفای نقش در سریال «گل های آفتابگردان» به طور جدی فعالیت هنری خود را ادامه داد. او با بازی در سریال زیر تیغ به شهرت رسید.

شبنم مقدمی به عنوان مجری با برنامه‌های «هفت شنبه»، «خط خطیم»، «کبوتری ناگهان» و «هفت ترانه» همکاری کرده است.

از آثار کارنامه‌ی هنری ایشان می‌توان به فیلم‌های زخمی، از صمیم قلب، به نام پدر، پاداش سکوت، فرزند خاک، خجالت نکش، تنهایی و شبی که ماه کامل شد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نسرین نصرتی

بازیگران سریال بی گناه
بیوگرافی بازیگران سریال بی گناه

نسرین نصرتی در سال 1355 در تهران به دنیا آمد. به گفته خودش ورودش در دنیای بازیگری اتفاقی و با پیشنهاد یکی دوستانش بوده است. او با بازی در نقش فهمیه در سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم به شهرت و محبوبیت رسید.

پایتخت، محمد رسول الله (فیلم)، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، تا ثریا، زخم شانه حوا، پانزده و یک روز، روشنایی های شهر، و خداوند عشق را آفرید، رو به آسمان، آینه و کارآگاهان برخی از آثار موفق کارنامه هنری نسیرین نصرتی هستند.

نسرین نصرتی درسال 1388 پس از ده سال آشنایی با سام پاک پیکار ازدواج کرد، و حالا یک دختر به نام سوفی دارند.

همسرش بازیگر نیست و فعالیت هنری ندارد اما او در یک مصاحبه در این باره گفته است: « همسرم، مخاطب جدی هنر است و به حوزه کاری من اشراف کامل دارد؛ همین موضوع باعث می‌شود با یکدیگر در نهایت عشق و احترام زندگی کنیم. او بهترین مشاورم است و بی‌تردید اگر لطف و حمایت‌های او نبود، نمی‌توانستم به بازیگری ادامه داده و پرتوان کارم را انجام دهم.»

آتیلا پسیانی

بازیگران سریال بی گناه

آتیلا پسیانی متولد دهم اردیبهشت ماه سال 1336 در تهران است. ایشان دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی دانشگاه تهران است. وی بازیگری را از سال 1346، زمانی که 10 سال داشت، با اجرای تئاتر آغاز کرد. او در سال 1361 با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی «محله برو بیا» به شهرت رسید.

بی حساب، آشوب، نگار، کارگر ساده نیازمندیم، نقش نگار، آخرین بار کی سحر را دیدی؟، دلبری، سیانور، نیمه شب اتفاق افتاد، آتش بس 2،  زیر پای مادر، کشیک قلب، آسمان من، پرده نشین، انقلاب زیبا و مدینه تنها بخشی از آثار کارنامه هنری این بازیگر باتجربه و پرکار تئاتر، تلویزیون و سینما هستند.

آتیلا پسیانی سال‌هاست ازدواج کرده و یک دختر و پسر با نام‌های ستاره و خسرو دارد. او علاوه بر بازیگری، سخنور و سفیر نیکوکاری هم است

بیشتر بخوانید:

داستان سریال بی گناه

در خلاصه داستان راز آلود و عاشقانه‌ی مجموعه بی‌گناه آمده است: «بهمن مردانی برای کشف راز آنچه ۲۵ سال قبل باعث فرار او به خارج از کشور رخ داده به ایران باز می‌گردد و خانواده رشید فرشباف -استاد مشهور طراحی فرش- را در موقعیت تازه‌ای قرار می‌دهد، موقعیتی بسیار عجیب»

بازیگران سریال بی گناه

در روایت داستان سریال بی‌گناه رفت و برگشت‌هایی به تاریخ و دهه ۶۰ وجود دارد. این ویژگی یکی از جذابیت‌های قصه‌گویی این سریال است، که باعث می‌شود بیننده با لایه‌های درونی و انگیزه‌های فعلی شخصیت‌ها آشنا شود و به شناخت کاملی از نقش‌ها دست یابد.

بیشتر بخوانید:

کارگردان سریال بی گناه

بازیگران سریال بی گناه
زندگینامه بازیگران سریال بی گناه

مهران احمدی متولد نهم اسفند ماه سال 1351 در تهران است. او دوران کودکی را به همراه خانواده در شهر نیشابور گذراند و مدتی در تئاتر نیشابور فعالیت کرد، سپس وارد دانشگاه شد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد است. احمدی سال‌هاست ازدواج کرده و یک دختر به نام باران دارد.

ایشان پس از کارگردانی چندین نمایش تئاتر در نیشابور و آشنایی با حامد بهداد و عبدالرضا کاهانی به تهران آمد. او از سال 1370 با بازی در نمایش‌هایی همچون محاکمه ژاندارک، چندوچون به چاه رفتن و «آ سید کاظم» بازیگری را شروع کرد.

او با یک تله‌تئاتر به نام «انگشتری ژنرال ماسیاس» وارد تلویزیون شد و پس از آن در ابتدای دهه‌ی 80 بازیگر سریال‌هـای «روزهای مه آلود» و «بیابان عشق» می‌شود که از آیتم‌هـای نمایشی برنامه «سیمای خانواده» محسوب می‌شدند.

احمدی چندی سالی از بازیگری فاصله گرفت و به عنوان دستیار کارگردان به فعالیت پرداخت. وی در سال 1390 با بازی در سریال تا ثریا به کارگردانی سیروس مقدم دوباره به دنیای بازیگری برگشت. او علاوه بر کارگردانی سریال بی گناه، به عنوان بازیگر نیز در این سریال به نقش‌آفرینی پرداخته است.

مهران احمدی با بازی درخشان خود در نقش شکیب در مجموعه آوای باران به شهرت رسید. «بغض»، «شیار 143»، «سیزده»، «نفس»، «کارگر ساده نیازمندیم»، «مهرآباد»، «پایتخت 3» و «چرخ فلک» از دیگر آثار کارنامه هنری او هستند.

عوامل سریال بی‌گناه

  • مدیر فیلمبرداری: حسین جلیلی
  • تدوین: نیما جعفری جوزانی
  • موسیقی: آرمان موسی پور
  • جلوه‌های بصری: فرید ناظر فصیحی
  • مدیر تولید: شهاب علی بخشی
  • مدیر هنری صحنه و لباس: سیامک احصایی
  • طراح صحنه و لباس: مهدی قوچانی
  • طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی
  • صدابردار: امیر نوبخت
  • صداگذار: امین شریفی
  • برنامه‌ریز: زینب نصرالهی
  • دستیار اول کارگردان: محمد مهدی رسول‌زاده
  • جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک
  • مدیر تبلیغات: میلاد کیایی
  • منشی صحنه: سعیده دلیریان
  • عکاس: محسن کرمانی
  • مجری طرح: محسن کیایی
  • مدیر تدارکات: مرتضی اسکندری

سوالات متداول

بازیگران سریال بی گناه چه کسانی هستند؟

مسعود رایگان، مهرانه مهین‌ترابی، رویا تیموریان و آتیلا پسیانی،محسن کیایی، ویشکا آسایش، شبنم مقدمی، مهران احمدی، ماهور الوند، نسرین نصرتی، حسین پورکریمی، هدیه بازوند، نوید لایقی، منوچهر زنده‌دل، دنیا مدنی، مبینا طبایی و مهران وثوقی بازیگران توامند و مشهوری هستند که در این سریال ایفای نقش کردند. باران احمدی، احسان معجونی و یگانه رادبخش نیز در مجموعه بی گناه به عنوان چهره‌های جدید بازیگری، در مجموعه بی گناه معرفی شده‌اند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال بی گناه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر