;
coinex

بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی [20 اثر برتر]

بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی برای آن دسته افرادی مناسب است که موفقیت خود را در رسیدن به ثروت و جذب سرمایه می‌دانند.

شاید این نقل قول معروف را از تولستوی شنیده باشید که گفته است: «پول خوشبختی نمی‌آورد؛ اما بی‌پولی حتما بدبختی خواهد آورد.» پس بیایید منطقی باشیم و خودمان را گول نزنیم. بدون پول احساس خوشبختی نخواهیم داشت.

بی‌پولی هزار مکافات و دردسر با خودش دارد و آرامش فکری را از ما می‌گیرد. بسیاری از ما فکر می‌کنیم در این اوضاع اقتصادی نمی‌توانیم هرگز امکانات رفاهی چندانی در زندگی داشته باشیم و به آرزوهایمان برسیم و یا حتی به این فکر کنیم که برای پولدار شدن نیاز به یک سرمایه‌ی هنگفت اولیه داریم اما شاید خیلی از ما از یک نکته‌ی مهم غافل شده‌ایم و آن راه و روش چگونه پولدار شدن و کسب درآمد است.

شاید خرید کتاب کسب ثروت بتواند در این شرایط به ما کمک کند. بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی که در بازار وجود دارند را می‌توانید تهیه کنید و در این راه از آنها کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که برای بالا بردن هوش مالی و به دست آوردن ثروت بیشتر چه باید کرد؟ باید گفت که افزایش درآمد و تبدیل آن به ثروت معمولاً نیاز به تغییر نحوه تفکر انسان دارد. شما باید برای دستیابی به شرایط مالی مناسب ساختار فکری و ذهنی خود را تغییر دهید. اما چگونه؟

کتاب‌‌هایی که در مورد کسب ثروت و درآمدزایی هستند، دیدگاه شما را نسبت به هوش مالی تغییر خواهند داد و تمام موضوعات اعم از تغییر در تفکر، دیدگاه، درآمدزایی و… را برای شما بازگو می‌کنند.

اگر قصد دارید در راه کسب ثروت و درآمد بیشتر قدم بگذارید، پس از این دست کتاب‌های معروف و مهم غافل نشوید. تعدادی از بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی در ادامه برای شما معرفی شده‌اند.

پدر پولدار، پدر بی‌پول

بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی

  • اثر: رابرت کیوساکی و شارون لچر

پدر پولدار، پدر بی‌پول کتابی به قلم رابرت کیوساکی و شارون لچر است. این کتاب جزء ۱۰ کتاب پرفروش دنیا در سال ۲۰۰۱ میلادی در روزنامه‌های وال‌استریت ژورنال، یو‌اس‌ای‌تودی و نیویورک‌تایمز بوده و موفق به فروش ۲۶ میلیون نسخه تا سال ۲۰۱۶ شده ‌است.

منظور کیوساکی از این‌که دو پدر دارد، یکی پدر خود و دیگری پدر ثروتمند دوستش بوده است؛ اما هدف او از مفاهیم کتاب، ترکیب دو نظریه‌ی متفاوت بود که با آن درس بزرگی به تمام مردم دنیا داد.

اسرار ذهن ثروتمند

  • اثر: تی هارو اکر

با خواندن این کتاب می‌توانید به اسراری که باعث ثروتمند شدن افراد موفق شده پی ببرید و بتوانید از آن‌ها الگوبرداری کنید. آدم‌های بی‌پول خودشان را قربانی شرایط و محیط می‌دانند و غر می‌زنند؛ اما این ثروتمندان هستند که مسئولیت تغییر شرایط را پذیرفته و برای تغییر قدم برمی‌دارند.

ثروتمندان هیچ‌وقت خودشان را قربانی شرایط نمی‌پندارند بلکه هر شکستی را به‌ منزله تجربه‌ای برای موفقیت حساب می‌کنند. نویسنده در این کتاب یکی از تفاوت‌های اصلی بین ثروتمندان و افراد فقیر را غر زدن می‌داند که افراد فقیر مدام غر می‌زنند و از شرایط شکایت می‌کنند.

چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

  • اثر: فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول شین از نویسندگانی است که کتاب‌های بسیار معروفی را در زمینه‌ سبک زندگی تألیف کرده است. کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین در اصل خلاصه‌ای از ۴ کتاب معروف اوست که در یک کتاب گردآوری شده‌اند.

کتاب‌هایی مانند بازی زندگی و شیوه‌ آن، راهی نهان به سوی پیروزی، گفتار تو چوب جادوی توست و غیره از بهترین کتاب‌های موفقیت این نویسنده‌ معروف هستند.

اثر مرکب

بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی

  • اثر: دارن هاردی

یکی از بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی که در هر سنی می‌توانید شروع به خواندن آن کنید و مابقی عمر خود را با کمک آن بهبود ببخشید، کتاب اثر مرکب، نوشته‌ دارن هاردی است. مطالعه‌ این کتاب توسط اساتید بزرگی مانند آنتونی رابینز و برایان تریسی نیز توصیه شده و همین امر نشان دهنده‌ اهمیت مطالب کتاب برای دستیابی به موفقیت است.

در این کتاب اثرات فوق‌العاده‌ای که عادت‌های کوچک بر روی زندگی شما می‌گذارند، به خوبی نشان داده شده است.

بیشتر بخوانید:

بیندیشد و ثروتمند شوید

  • اثر: ناپلئون هیل

برخی از کارها مانند سرمایه‌گذاری در بورس باید با تحلیل‌های اقتصادی تنظیم شود؛ نکته قابل توجه اینجاست که ذهنیت فرد و داشتن تفکری ثروتمند نیز در موفقیت این گروه بسیار مؤثر است. تمام تغییرات بزرگ از ذهن آغاز می‌شود. کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید نوشته‌ ناپلئون هیل، از بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی است.

بخواهید تا به شما داده شود

  • اثر: استر و جری هیکس

یکی بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی که ارتباط مستقیمی با موفقیت و قانون دارد، این اثر معروف است. استر و همسرش جری، با همکاری هم این کتاب را به نگارش درآورده‌اند. این زوج در زمینه‌ی قانون جذب کار می‌کنند و به علت تجربیات زیاد و عمیقی که در این زمینه دارند توانستند در مدت زمان کوتاهی، کتاب‌های زیادی مانند سارا، تعالیم آبراهام، بازی برنده‌ها و غیره را در کارنامه‌ی خود بگنجانند.

قورباغه ات را قورت بده

  • اثر: برایان تریسی

برایان تریسی، استاد معروف موفقیت و مدیریت در دنیا، این کتاب را تألیف کرده است. قورباغه‌ات را قورت بده به زبان‌های متعددی ترجمه شده است. این کتاب توسط مترجم‌های مختلفی به فارسی برگردانده شده و از بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بنویس تا اتفاق بیفتد

  • اثر: هنریت کلاوسر

خداوند در قرآن به قلم و آنچه می‌نویسد قسم یاد کرده است. شاید این قسم، همان تأکیدی باشد که اساتید موفقیت برای نوشتن اهداف و آرزوها دارند.

هنریت کلاوسر نویسنده‌ آمریکایی در کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد، نوشتن اهداف و آرزوها را یک اصل می‌داند. کلاوسر آثار پرباری دارد که می‌توان «قلبت را روی کاغذ بیاور» و «با هر دو طرف مغزت بنویس» را جزو کتاب‌های پرفروش او دانست.

چه کسی پنیر مرا جابجا کرد

  • اثر: جانسون

در این کتاب داستان دو موش که با هم دوست هستند، به نگارش درآمده است. این دو موش هر دو انباری از پنیر دارند که می‌توانند از آن استفاده کنند؛ اما رویه هر کدام متفاوت است. یکی از این موش‌ها تصمیم می‌گیرد قبل از این که انبار پنیرش تمام شود، پنیر دیگری پیدا کند و در دالان‌های تو در تو به دنبال اهداف خود می‌رود.

در این کتاب توضیح داده شده است که قبل از به هم ریختن شرایط زندگی و کسب و کار، بهتر است روش دیگری هم پیدا کنید که به یک باره غافلگیر شرایط نشوید.

سنگفرش هر خیابان از طلاست

  • اثر: کیم.وو.جونگ

این کتاب از بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی به زبان کره‌ای است و پندهایی برای جوانان کره‌ای دارد؛ اما بالاتر از آن پیامی جهانی دارد؛ بنابراین کم‌کم بسط پیدا کرد و جهانی شد.

او به‌ عنوان ثروتمندی خودساخته تجربیات ارزشمند خود در دنیای کسب و کار را جمع کرده و با خوانندگانش به اشتراک می‌گذارد. کتاب از ۴ قسمت و ۵۲ فصل تشکیل شده است. هر فصل به طور خلاصه موضوعی را در این خصوص بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بی‌خانمانی که میلیاردر شد

  • اثر: آندرس پیرا و جو ویتالی

کتاب بی‌خانمانی که میلیاردر شد، اثر مشترک آندرس پیرا به همراه جو ویتالی است. آنها در این کتاب شما را با هجده اصل اساسی و مهم برای کسب ثروت و ایجاد فرصت نامحدود آشنا می‌کنند.

آندرس یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران املاک در تایلند است و شرکت او به اسم Condos & Homes شناخته می‌شود. او از یک فرد بیکار و بی‌خانمان که شب‌ها در سواحل تایلند می‌خوابید و پول غذای خود را نداشت، به یکی از میلیاردرهای تایلند تبدیل شده است. میزان ارزش شرکت‌های آندرس پیرا تا الان یک میلیارد و هشتصد میلیون بت تایلند است.

تکنیک‌های جذب ثروت

  • اثر: مهدی شهابی

این کتاب شامل تکنیک‌ها و تمرین‌هایی است که با عمل به آن‌ها می‌توان در مسیر موفقیت و جذب ثروت قرار گرفت. شهابی در این کتاب می‌گوید: «زندگی پر از فرصت‌های طلایی است ولی آیا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؟!

شاید شما در اطراف خود بارها با موقعیت‌های شگفت‌انگیز و افراد موفقی که بدون پشتوانه‌ی مالی و به ‌صورت خود ساخته، جاذب پول و ثروت هستند برخورد کرده و جوابی برای چگونگی آن نیافته باشید. چرا برخی از افراد به هر چیزی که دست می‌زنند به طلا تبدیل می‌شود؟

چرا باهوش‌ها پولدار نمی‌شوند؟

  • اثر: علی ایرانمنش

ایرانمنش در این اثر متفاوت تلاش کرده تا به شما کمک ‌کند چالش‌های مسیر ثروتمند شدن را بشناسید و برای اصلاح آن قدم بردارید و به این پرسش که چرا خیلی از افراد با وجود هوش زیاد و تلاش مداوم جهت کسب پول و ارتقاء اجتماعی، با مشکل مواجه می‌شوند، پاسخ داده است.

او با ذکر دلایلی کاملا منطقی و ملموس به شما نشان می‌دهد که هوش و استعداد می‌تواند بعضی اوقات تأثیر منفی و معکوس در کسب درآمد و رسیدن به موقعیت‌های اجتماعی بالا داشته باشد و اوضاع آنقدرها هم که باهوش‌ها فکر می‌کنند به سود آن‌ها نباشد!

رسیدن به استقلال مالی

  • اثر: برایان تریسی

تریسی در این کتاب که از بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی است، این نوید را می‌دهد که رسیدن به استقلال مالی امری غیرممکن نیست و مطمئنا همه‌ی شما می‌توانید به این استقلال دست یابید. چرا که ما در دوران طلایی تاریخ هستیم و در بزرگترین و بهترین دوران بشریت متولد شده‌ایم.

تمام روش‌های پولدار شدن

  • اثر: علی‌اکبر علیزاده

علی‌اکبر علیزاده در این کتاب سعی کرده تا روش‌های پولدار شدن را به شما بیاموزد به این صورت که با ارائه‌ی تکنیک‌هایی به منظور غلبه بر ترس و تنبلی در هر سنی و با تلاش کمتر، پول بیشتری به دست آورید.

علیزاده با مطالعه‌ی بیش از ۳۰۰ کتاب درباره‌ی ثروتمند شدن، باور‌های مالی‌ خود را تغییر داده و با استفاده از قانون جذب، توانست اندوخته‌ی مالی خود را افزایش دهد، اما با این اتفاق نه‌ تنها به موفقیت مالی چشم‌گیری دست پیدا نکرد بلکه دائم متحمل شکست‌های سخت شد. حالا وی می‌خواهد با استفاده از تجربیات خود، موفقیت مالی و پولدار شدن را در قالب ماجرا‌هایی کوتاه توضیح دهد.

موضوع پول نیست

  • اثر: باب پراکتور

باب پراکتور در تلاش است تا به همه‌ی کسانی که شوق یادگیری دارند نشان ‌دهد که چگونه می‌توانند تمامی جنبه‌های زندگی خود را تغییر دهند. این کتاب پرفروش الهام‌بخش افراد زیادی در سراسر دنیا بوده تا زندگی را تجربه کنند که روزی واقعا آرزویش را داشته‌اند.

باب پراکتور استاد معروف موفقیت فردی و مالی است که در  سراسر جهان او را می‌شناسند. او بیش از ۵۰ سال است به تدریس روش‌های موفقیت به مردم می‌پردازد و امروزه یکی از ثروتمندترین و مشهورترین سخنرانان و نویسندگان جهان است.

همسایه‌ی میلیونر

  • اثر: توماس جی.استنلی و ویلیام دی.دانکو

کتاب همسایه‌ی میلیونر، حاصل بیست سال تحقیق و پژوهش دو نویسنده‌ی محقق به نام‌های توماس جی.استنلی و ویلیام دی.دانکو است. این کتاب سه سال پیاپی یکی از کتاب‌‌های پرفروش آمریکا بود.

در این کتاب که از بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی است، داستان‌های برملا نشده‌ی ثروتمندان آمریکا و اینکه چگونه در این مسیر قرار گرفته‌اند را خواهید خواند. در آمریکا به ندرت ارث، تحصیلات عالی یا حتی هوش می‌تواند آینده‌ساز باشد. ثروت در این کشور بیشتر نتیجه‌ی کار مستمر، پس‌اندازهای مداوم و زندگی در سطحی پایین‌تر از درآمد موجود است.

پول، رهبر بازی است

  • اثر: آنتونی رابینز

رابینز به دلیل ارتباطاتی که با افراد متخصص، حرفه‌ای و ثروتمند دارد، نظر ۵۰ فرد ثروتمند دنیا را در رابطه با ثروت‌آفرینی پرسیده است و توانسته یک راهکار قدم به قدمی برای ثروتمند شدن پیدا کند تا واقعا عمل ‌کند.

در این کتاب تمام مصاحبه‌های آنتونی رابینز با افراد ثروتمند در یکجا جمع‌آوری شده است؛ افرادی مثل وارن بافت، استیو فوربز. البته کتاب فقط درباره‌ی پولدار شدن نیست بلکه قرار است به انسان‌ها کمک کند تا بتوانند زندگی دلخواه خودشان را بیافرینند.

بیشتر بخوانید:

ثروتمندترین مرد بابل

  • اثر: جورج کلاسون

این کتاب یک مجموعه‌ی آموزشی درباره‌ی امور مالی با عنوان عقل معاش و موفقیت مالی است که با روایتی داستانی از بابل کهن، روش‌های جذب ثروت را آموزش می‌دهد. ثروتمندترین مرد بابل معروف‌ترین کتاب این مجموعه به شمار می‌رود.

جورج ساموئل کلاسون، متولد ۷ نوامبر ۱۸۷۴ و درگذشته‌ی ۷ آوریل ۱۹۵۷ نویسنده‌ی آمریکایی است. او دارای دو کمپانی به نام‌های کمپانی نقشه‌ی کلاسون و شرکت انتشارات کلاسون بوده و در خلال جنگ‌های آمریکا با اسپانیایی‌ها وارد ارتش شده ‌است.

قطار سرعت به سوی ثروت

  • اثر: دارن هاردی

کتاب قطار سرعت به سوی ثروت، اثری از نویسنده‌ی محبوب کتاب‌های موفقیت، دارن هاردی است. این کتاب برای افرادی نوشته شده که تازه کسب و کار خود را آغاز کرده‌اند و یا قصد راه‌اندازی آن را دارند. وی در این کتاب می‌گوید که ۶۶ درصد شرکت‌ها نمی‌دانند چرا شکست می‌خورند؟

بیشتر مدیران شرکت‌ها نمی‌دانند چه کسانی را برای همکاری استخدام کنند؟ بیشتر افراد می‌ترسند کسب و کاری را شروع کنند تا به درآمد برسند.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی پرداختیم. کتاب‌هایی مفید و جذابی که خواندن هر کدام از آنها می‌تواند تجربه‌ای جدید و زیبا برای شما باشد. خواندن این کتاب‌ها به شما کمک خواهد کرد تا در مسیر درست اهداف خود گام بردارید و انتخاب‌هایی درست در زندگی داشته باشید.

سوالات متداول

کتاب کسب ثروت و درآمدزایی چی بخریم؟

در مورد کسب ثروت و درآمدزایی کتاب‌های بسیاری وجود دارند. به جرات می‌توان گفت که آثار معرفی شده در این مطلب همگی از بهترین‌ها هستند و شما می‌توانید به خوبی روی آنها حساب کنید. در بین منابع معرفی شده  پدر پولدار، پدر بی‌پول، چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، اثر مرکب، بیندیشید و ثروتمند شوید، بخواهید تا به شما داده شود، کتاب قورباغه‌ات را قورت بده، کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد، و چه کسی پنیر مرا جابجا کرد از جمله بهترین‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بهترین کتاب های کسب ثروت و درآمدزایی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر