;
coinex

هزینه تولید آیفون 14 بیست درصد بیش از آیفون 13 است

شرکت اپل اخیراً از آیفون 14 خود رونمایی کرد. حال طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده است، هزینه تولید آیفون 14 حاکی از افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته است.

وب‌سایت Nikkei Asia در گزارشی هزینه تولید آیفون 14 در مدل‌های مختلف را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، هزینه تولید این گوشی‌ها حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

طبق گزارش Nikkei Asia، تولید آیفون 14 پرو مکس 501 دلار برای شرکت اپل هزینه داشته است بنابراین این رقم حاکی از افزایش قابل توجهی نسبت به هزینه تولید 461 دلاری آیفون 13 پرو مکس است. به نظر دلیل اصلی این افزایش، استفاده از تراشه A16 بوده که به‌تنهایی 110 دلار هزینه دربر داشته است. همچنین لازم به ذکر است که هزینه تولید تراشه A16 حدود 2.4 برابر بیشتر از تراشه A15 است.

بیشتر بخوانید:‌ بررسی اولیه آیفون 14 پرو (iPhone 14 Pro)؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها

افزایش بیست درصدی هزینه تولید آیفون 14 نسبت به سال گذشته

به‌گفته این وب‌سایت، از سال 2018 تا سال 2021 همواره هزینه تولید مدل پرو مکس اپل بین 400 تا 450 دلار متغیر بوده است اما امسال شاهد افزایش چشمگیری در هزینه تولید این مدل بودیم. به همین دلیل به نظر می‌رسد که شرکت اپل درآمد خوبی از راه فروش آیفون‌های مدل پرو مکس امسال خود در کشورهایی به غیر از آمریکا بدست آورد.

هزینه تولید آیفون 14

یک دلیل اصلی دیگر برای افزایش هزینه تولید مدل‌های آیفون 14، استفاده از سنسورهای جدید دوربین CMOS شرکت سونی است که‌ از نظر اندازه 30 درصد بزرگتر و 50 درصد قیمت بیشتری دارند‌. قیمت این سنسورها در حال حاضر 15 دلار است. علاوه بر این اپل نمایشگرهای گوشی‌های خود را از شرکت سامسونگ خریداری می‌کند که این قطعات نیز با توجه به اخبار منتشر شده با افزایش قیمت روبرو بوده است.‌

هزینه تولید آیفون 14

علاوه بر همه این علت‌ها، تامین حدود یک سوم قطعات سری آیفون 14 توسط شرکت‌های آمریکایی خود مزید بر علت شده تا هزینه تولید این گوشی‌ها بالا برود. این میزان استفاده از قطعات آمریکایی حدود 10 درصد بیشتر از سال گذشته است و چون قطعات آمریکایی گران‌تر بوده لذا بخشی از افزایش هزینه تولید آیفون‌های جدید می‌تواند به این علت نیز باشد.

سامسونگ نیز دومین تامین‌کننده بزرگ قطعات سری آیفون 14 است. از طرفی دیگر، سهم شرکت‌های چینی در تامین قطعات این سری کاهش یافته و حتی اپل تمایل دارد که کارخانه‌های مونتاژ گوشی‌های آیفون خود را از کشور چین خارج کرده و به کشورهای دیگری مانند هند منتقل کند. حال به منظور سنجش موفقیت سیاست‌های جدید شرکت اپل باید در انتظار انتشار آمار فروش آیفون‌های 14 این شرکت باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش بیست درصدی هزینه تولید آیفون 14 نسبت به سال گذشته چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر