;
coinex

نخستین هواپیمای ساخت داخل تا 3 سال آینده وارد صنعت هوایی می‌شود

خودکفایی ایران در تولید هواپیما بالاخره در حال نتیجه دادن است و نخستین هواپیمای ساخت داخل به زودی معرفی خواهد شد.

طبق گفته‌های رئیس سازمان هواپیمایی کشور، ایران در نظر دارد از نخستین هواپیمای ساخت داخل تا 3 سال آینده رونمایی کند. برای عملی شدن این کار باید دانش ساخت هواپیما در کارخانه‌ها سرازیر شود. برای سیراب شدن خطوط هوایی کشور نیاز به خرید یا تولید 550 فروند هواپیما احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: ساخت هواپیما جت توسط ایران ؛ وعده‌های عجیب و غریب وزارت صمت واقعی است؟

نخستین هواپیمای ساخت داخل

محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرد که نخستین هواپیمای ساخت داخل تا 3 آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. وی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت تولید هواپیماهای 72 و 150 نفره مسافربری و هواپیماهای 12 و 17 نفره ایرتاکسی اظهار کرد: «دولت سیزدهم در تولید هواپیما سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت و معدن و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به صورت کنسرسیومی سه‌جانبه مامور کرده است تا طراحی، تولید و ساخت هواپیمای ایرانی انجام شود.»

نخستین هواپیمای ساخت داخل

محمدی‌بخش گفت: «در این میان تامین منابع مالی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بر عهده وزارت صمت و تولید بر عهده وزارت دفاع است.» معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:

«ما به کارکرد هواپیماهای کوچک و ایرتاکسی در اقتصاد هوانوردی به عنوان یک هدف زودبازده توجه می‌کنیم. در حوزه ایرتاکسی نیز راه برون‌رفت از مشکلات را گسترش هوانوردی منطقه‌ای می‌دانیم که در آینده نزدیک موضوع نهایی می‌شود.»

وی توضیح داد: «در تولید هواپیماهای بومی که اولویت دولت است مواردی در دستور کار قرار داده‌ایم. مهم‌ترین موضوع برای ساخت نخستین هواپیمای ساخت داخل این است که سرریز دانش کارخانه هواپیماسازی به بقیه بخش‌ها محقق شود.»

محمدی‌بخش اضافه کرد:

«۵۵۰ فروند هواپیما در خطوط هواپیمایی کشور نیاز داریم که باید از طریق برنامه ساخت داخل، واردات هواپیمای نو و خرید هواپیمایی کارکرده اقدام خواهیم کرد.»

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با تأکید بر فشار تحریم عدم امکان خرید قطعات نو گفت: «امروز عمده نقص و کمبود ما در صنعت در حوزه تامین هواپیماست. در این راستا این کنسرسیوم سه جانبه بین سه وزارتخانه تشکیل شد و پیش‌بینی می‌کنم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای مسافری ایرانی وارد ناوگان هوایی مسافر شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ادعای عرضه نخستین هواپیمای ساخت داخل چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر