;
coinex

کشف یک هابیت در اندونزی

دانشمندان موفق به کشف یک هابیت در اندونزی شده‌اند این گونه منقرض شده از انسان که تحت عنوان هابیت شناخته می‌شوند بین 100 تا 50 هزار سال پیش در زمین ساکن بودند.

لقب هابیت برای یکی از گونه‌های منقرض شده انسان‌ها، یعنی انسان فلورسی در نظر گرفته شده است که بین 100 هزار تا 50 هزار سال پیش در کره خاکی زندگی می‌کردند.

طول قد آن‌ها تنها 100 سانتی‌متر بوده است و مغزشان نیز تقریبا معادل یک سوم انسان خردمند بوده که یعنی از این نظر با گونه شامپانزه برابر بودند. علت در نظر گرفتن این لقب برای انسان فلورسی توسط دانشمندان به خاطر ابعاد کوچک آن‌ها بوده است. برخی بر این باورند که هابیت‌ها ابتدا در جاوه زندگی می‌کردند و سپس به علت سونامی به بخش‌های دیگر جزایر اندونزی رفته‌اند.

کشف یک هابیت در اندونزی

در حال حاضر دانشمندان موفق به کشف یک هابیت در اندونزی شده‌ که البته این یافته‌های جدید شامل تنها 6 دندان کوچک و بخشی از یک استخوان کوچک فک پایینی هستند، ولی پژوهشگران بر این عقیده‌اند که همین یافته‌های کوچک نیز به خوبی نشان‌دهنده تعلق این فسیل‌ها به اجداد انسان هابیت‌ هستند.

کشف یک هابیت در اندونزی

کوتاهی قد آن‌ها احتمالا به علت زندگی در خانه‌های جدید با گذشت زمان بوده است که باعث کوچک شدن ابعاد آن‌ها شده است. این اتفاق عجیب و طبیعی، کوتولگی جزیره‌ای نام داشته و در زمانی رخ می‌دهد که زیستگاه یک جانور بزرگ به محیطی کوچک محدود می‌شود. البته دلایل متعددی هم می‌تواند داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها محدود بودن ذخایر غذایی و نبود جانوران شکارچی دیگر خواهد بود.

کشف یک هابیت در اندونزی ؛ از واقعیت تا خیال

در این میان برخلاف نظر دانشمندان کاشف هابیت‌ها برخی دیگر از پژوهشگران این حوزه، کشف انسان هابیت را باور ندارند. آنها بر این تصور هستند که این فسیل‌ها به دسته‌ای از انسان‌های مدرن تعلق داشته که از نوعی بیماری خاص رنج می‌برده‌اند. این دسته از پژوهشگران اختلال میکروسفالی (نوعی اختلال رشد عصبی که باعث کوچک شدن مغز می‌شود) و سندروم داون را به عنوان عوامل احتمالی ابعاد کوچک این انسان‌ها مطرح می‌کنند.

کشف یک هابیت در اندونزی

البته با شواهد وجود کفه ترازو به سمت کشف انسان هابیت سنگینی می‌کند؛ زیرا این افراد با وجود مغز کوچکی که داشته اما از ابزارها بسیار هوشمندانه‌ای استفاده می‌کردند. این مسئله در تضاد با باورهای تکامل و رشد انسان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشف یک هابیت در اندونزی چیست؟ آیا شما وجود این گونه انسانی را در گذشته دور باور می‌کنید یا وجود آن‌ها را نتیجه برخی اختلال‌ها می‌دانید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر