;
coinex

جشن هالووین در عربستان سوژه جهانی شد ؛ انحطاط یا آزادی ، مساله این است! [+ عکس و فیلم]

جشن هالووین در عربستان به سوژه جهانی تبدیل شد. تصاویر پخش شده از این جشن متفاوت در فضای مجازی غوغا به پا کرده است.

تصاویر شگفت‌آوری که از جشن هالووین در عربستان منتشر شده است در نوع حود بی نظیر است. در این جشن پوشش‌های زنان و مردان عرب بسیار مورد توجه قرار گرفت. جشن هالووین عربستان فضایی سرگرم کننده برای مردم این کشور بوجود آورد.

بیشتر بخوانید:

جشن هالووین در عربستان

عبدالرحمن، یکی از شرکت‌کنندگان عرب جشن هالووین در عربستان بود که با لباسی الهام گرفته از اسطوره‌ آمریکای شمالی «وندیگو» در این مراسم شرکت کرد. ویندیگو به انسان‌هایی که از قبر درآمده ولی زنده هستند خطاب می‌شود. سرعت حرکت آن‌ها بالا است، سیری‌ناپذیرند و همیشه دهانی خونین دارند.

وندیگو با خوردن هر قربانی رشد بیشتری می‌کند و به این خاطر برخی وندیگوها بدنی غول‌پیکر و چندین بار بزرگ‌تر از بدن انسان معمولی دارند. وندیگوها همواره به دنبال قربانی‌های تازه می‌گردند و، چون همیشه گرسنه‌اند اگر کسی را برای خوردن پیدا نکنند قسمتی از بدن خود را می‌خورند.

جشن هالووین در عربستان

عبدالرحمن که برای اولین بار در این مراسم شرکت کرده بود گفت:

صادقانه بگویم، این جشن بزرگی است و روحیه شادی در آن وجود دارد… از نظر حرام یا حلال، من از آن اطلاعی ندارم. ما آن را فقط برای سرگرمی و نه چیز دیگر جشن می‌گیریم.

جشن هالووین در عربستان و در سراسر خلیج فارس تاکنون ممنوع بوده است. شرکت‌کنندگان در این رویداد هالووین را نوعی سرگرمی بی‌ضرر توصیف کردند.

خالدالحربی یکی دیگر از شرکنندگان جشن هالووین در عربستان نیز گفت: «اقدامات مبتنی بر نیت هستند. من فقط برای خوشگذرانی اینجا هستم.»

جشن هالووین در عربستان

در همان نزدیکی، جادوگر دیگری با موهای قرمز مخملی و یک کلاه جشن همراه با دوستش که لباس گربه‌ای پوشیده بود نشسته بودند. این دو نفر در یک پیاده رو نشسته بودند. یکی از آن‌ها گفت:

من سعی کردم ترکیبی از جواهرات و خالکوبی خط چشم ایجاد کنم. فکر می‌کنم آرایش نیز به من الهام می‌بخشد. این اولین بار است که هالووین را جشن می‌گیرم. سال گذشته من این تاریخ را از دست دادم، بنابراین این بار آن را از دست نمی‌دهم.

جشن هالووین در عربستان

آن یکی گفت: «این رویداد فرصتی عالی برای ابراز خلاقیت و جشن با مردم عربستان بود. هر دو آن‌ها بیمارستان کار می‌کنند و می‌گویند که هالووین و لباس‌هایی که شرکت کنندگان می‌پوشند راهی عالی برای کاهش استرس و لذت بردن است.»

یکی دیگر از حاضران جشن هالووین در عربستان که عبدالعزیز بن خالد نام داشت، تصمیم گرفت عشق خود را به فیلم‌های وسترن و زامبی‌ها نشان دهد و این دو را در حالی که لباس یک گاوچران پوشیده بود و تابلویی را حمل می‌کرد نشان داد.

جشن هالووین در عربستان

عبدالعزیز بن خالد می‌گوید:

این نوع فیلم مورد علاقه من است: کابوی ها، جنگ‌های آمریکایی، فیلم‌های ترسناک و وسترن. من عاشق فیلم «هفت باشکوه» هستم.

جشن هالووین عربستان با نمایش آتش بازی، جلوه‌های صوتی پیشرفته و تزئینات شبح وار کامل شد که این در نوع خود شگفت‌انگیز بود.

با این وجود برخی از مخالفان برگزاری جشن هالووین در عربستان نیز معتقدند که این ایده با مذهب همخوانی ندارد و نشان دهنده آداب و سنن محلی نیست، به خصوص که هالووین با یک دین دیگر سازگار است. از سوی دیگر، حامیان بسیاری از مخالفان را دشمنان شادی توصیف کردند و تاکید کردند که هدف آن‌ها فقط مخالفت با دولت برای اهداف دیگر است.

ویدیوی مربوط به جشن هالووین در عربستان را در ادامه تماشا کنید:

گالری تصاویر جشن هالووین در عربستان

جشن هالووین در عربستان

جشن هالووین در عربستان

جشن هالووین در عربستان

جشن هالووین در عربستان

جشن هالووین در عربستان

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جشن هالووین در عربستان چیست؟ لطفا نظراتتان را با تکراتو و دیگر کاربران در بخش کامنت در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر