;
coinex

توقف فعالیت مجموعه انجام میدم در نتیجه محدودیت‌های اینترنتی

توقف فعالیت مجموعه انجام میدم بعد از هشت سال کاری اعلام شد. این تعطیلی، دلایل مختلفی داشت که مهم‌ترین آن دو چندان شدن مشکلات بود.

این سایت به عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان، بستری ایجاد کرده بود که در آن کاربران بتوانند بر اساس تخصص‌ها، استعدادها، مهارت‌ها و توانمندی‌های خود پروژه‌های کاری مختلفی را دریافت کنند. «انجام میدم» با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که فعالیت خود را بعد از هشت سال، تا پایان سال ۱۴۰۱ متوقف می‌کند. این توقف فعالیت در حالتی است که این سایت، بیش از ۲۲۰ هزار فریلنسر دارد و ۳۳۲ هزار سفارش کسب و کار انجام داده است.

بیشتر بخوانید: تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی قطعی شد

توقف فعالیت مجموعه انجام میدم

فعالیت فریلنسری در بستری انجام می‌شود که در آن به دلیل پرداخت امن، ارتباط دائم با کارفرما و مطمئن بودن از روند کاری حرفه‌ای، پیش از آن که چالش‌های ارتباطات اینترنتی به همراه داشته باشد، باعث تامین معاش تعداد قابل توجهی از افراد می‎‌شد. با توجه به فیلتر شدن اینستاگرام و واتس آپ و تحت تاثیر قرار گرفتن پروسه کاری تولید محتوا، فعالیت فریلنسری هم با چالش‌هایی رو‌به‌رو می‌شود.

توقف فعالیت مجموعه انجام میدم

چندی پیش، در جلسه رونمایی از بسته حمایت از کسب و کارهای اینترنتی از طرف وزیر ارتباطات، خبری اعلام شد. طی این خبر قرار بود که برای فریلنسرها، مصوبه‌ای به تصویب برسد که البته تا به امروز خبری از این مصوبه نیست.

«انجام میدم»، با توجه به زمان‌بندی توقف سایت اعلام کرد که ثبت‌نام کاربران جدید از ۱۳ آبان، ثبت کارهای جدید از ۲۰ آبان، ثبت سفارش‌های جدید از ۲۰ آذر، ثبت درخواست برداشت وجه فوری از ۲۰ دی، آخرین مهلت ثبت درخواست‌های معمولی برداشت وجه ۲۰ بهمن و تسویه حساب‌ها تا پایان بهمن امکان‌پذیر خواهد بود.

بر اساس تقویم توقف کاری، فایل‌های آپلود شده و محتواهای موجود در سایت تا ۱۰ اسفند قابل دانلود است و پشتیبانی می‌شوند. بعد از این تاریخ، وب سایت «انجام میدم» در قبال در دسترس بودن این اطلاعات مسئولیتی ندارد. هم‌چنین پشتیبانی کاربران در واحد‌های مختلف نیز از ۱۰ اسفند متوقف می‌شود.

با ادامه مسئله فیلترینگ ، تعداد زیادی از کسب و کار‌های خرد در اینستاگرام از بین رفتند و در پی آن، بسیاری از فریلنسرها بیکار شدند و ارتباطات کاری آن‌ها از بین رفت، اما با این حال هر روز شاهد این موضوع هستیم که مسئولان ادعا می‌کنند، فیلترینگی وجود ندارد و هیچ کسب و کاری هم از بین نرفته است!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد توقف فعالیت مجموعه انجام میدم چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر