;
coinex

استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده توسط هلال احمر

استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده توسط هلال احمر تا پایان سال عملیاتی می‌شود تا این نهاد خدماتی به یک تکنولوژی پیشرفته تجهیز شود.

استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده توسط هلال احمر تا پایان سال در دستور کار این نهاد قرار گرفته است. به گفته معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر، این دستگاه‌ها به منظور افزایش سرعت و اثرپذیری بیشتر آموزش مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: قیمت هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR2 اعلام شد [+زمان عرضه]

استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده توسط هلال احمر

پیمان صابریان معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد:

استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در هلال احمر، سرعت و تأثیر آموزش را افزایش می‌دهد، بنابراین با همکاری معاونت و پشتیبانی و اداره کل فناوری اطلاعات، عینک‌های VR و AR را تا پایان امسال در آموزش‌های همگانی هلال احمر به‌کارگیری خواهیم کرد.

استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در هلال احمر

وی ادامه داد: «برنامه‌هایی که به‌طورمستمر برای این شبیه‌سازها طراحی می‌شود، نقاط کم‌خطر و پرخطر در ساختمان و جلوگیری از فرار غیراصولی و ناامن با آموختن اصول پناه‌گیری در هنگام وقوع زلزله را آموزش خواهد داد.»

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت:

با شبیه‌سازی سیلاب استفاده‌کننده از این ابزارها می‌آموزد که در هنگام حادثه به چه نقاطی فرار کند تا ایمن بماند، همچنین چه ارتفاعی از آب می‌تواند تعادل در ایستادن انسان و یا خودرو را برهم بزند.

وی تصریح کرد: «آموزش‌های ایستگاهی طرح‌هایی است که به دفعات در طول سال برگزار می‌شود و در آن مربیان هلال احمر به برپایی یک ایستگاه آموزشی موقت در مکان‌های تجمع و معابر شلوغ اقدام می‌کنند.»

صابرین افزود:

پروژه ایجاد «اتاق‌های فرار» نیز در دستور بررسی است تا در اختیار آموزش‌های همگانی هلال احمر قرار گیرد.

تفاوت بین واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) چیست

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو مفهوم مشترک هستند. هر دو آنها توانایی قابل‌توجهی در تغییر ادراک ما از جهان دارند. واقعیت مجازی قادر به انتقال مفهوم به کاربر است و به‌عبارت‌دیگر مکان دیگری را برای ما خلق می‌کند.

استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در هلال احمر

Oculus Rift ، Samsung Gear VR ، Google Cardboard نامهایی هستند که احتمالاً تاکنون درباره آنها شنیده‌اید. قرار دادن یک هدست VR بر روی چشمان، شما را نسبت به دنیای کنونی کور می‌کند و تمام حواس شما را به جای دیگری سوق می‌دهد. حتی ممکن است خود را در بالای کوهی بلند بیابید! به‌طوری‌که برخی از کاربران احساس صعود از یک پله یا سقوط در محیط مجازی می‌کنند.

واقعیت افزوده، دنیای فعلی ما را در بر می‌گیرد و چیزی به آن می‌افزاید. ما را به جای دیگری منتقل نمی‌کند و به سادگی می‌تواند وضعیت حضور فعلی ما را تقویت کند. سامسونگ آماده ارائه عینک‌های مانیتور AR خود است که می‌تواند از طریق WIFI به تلفن یا رایانه شخصی متصل شود.

اپل همچنین در واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری کرده است، یعنی در آینده عینک Apple AR با ویژگی‌های AR جدید شگفت‌انگیز در آیفون نسل بعدی ساخته خواهد شد.

فرق اصلی این دو تکنولوژی در چیست؟

درحالی‌که VR همه‌گیرتر است، AR آزادی بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند و امکانات بیشتری را برای بازاریابان فراهم می‌کند زیرا نیازی به هدست‌های مجهز نیست. پپسی مکس در کمپین LiveForNow از واقعیت افزوده (AR) در روش‌های باورنکردنی استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده توسط هلال احمر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر