;
coinex

عرضه گوشی کشویی جایی در برنامه‌های سامسونگ ندارد!

طی سال‌های اخیر غول تکنولوژی کره‌ای در تولید گوشی‌های تاشو فعالیت داشته و در این میان، صحبت‌هایی درباره تولید گوشی‌های کشویی مطرح شده است. اما احتمالا سامسونگ هیچ برنامه‌ای جهت عرضه گوشی کشویی ندارد و اگر خوش‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، به این زودی‌ها شاهد تولید اسمارت‌فون کشویی نخواهیم بود.

باوجود اینکه کمپانی Samsung Display طی سال‌های اخیر مشغول به آزمایش نمایشگرهای متفاوت و استفاده از آن‌ها در گوشی‌های تاشو بوده، برخی از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که سامسونگ هیچ برنامه‌ای جهت توسعه و عرضه گسترده اسمارت‌فون‌های کشویی ندارد.

باتوجه به این موضوع که در حال‌حاضر بازار گوشی‌های تاشو تحت سلطه غول تکنولوژی کره‌ای قرار دارد، انتظار نمی‌رود که این شرکت به‌زودی توسعه گوشی‌های کشویی را در دستور کار خود قرار دهد؛ اما از طرف دیگر، احتمال می‌رود که رقبای چینی برای تصاحب بازار اسمارت‌فون‌های کشویی در آینده، جهت تولید و عرضه این محصولات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: برنامه RegiStar سامسونگ معرفی شد؛ شخصی‌سازی رابط کاربری و فعالسازی قابلیت Back Tap برای گوشی‌های سامسونگ

چرا عرضه گوشی کشویی توسط کمپانی سامسونگ بعید به نظر می‌رسد

طبق ادعای تحلیل‌گر ارشد و مدیرعامل UBI Research (چونگ هون) بازار اسمارت‌فون‌های کشویی و تاشو با یک‌دیگر همپوشانی دارند؛ به همین دلیل سامسونگ علاقه‌ای به عرضه گوشی کشویی نخواهد داشت. آقای چونگ هون معتقد است که توسعه محصولات با فاکتورهای شکلی جدید، جایی در برنامه‌های سامسونگ ندارد؛ اما احتمال می‌رود که این کمپانی تمرکز خود را روی ارتقا و پیشرفت گوشی‌های تاشو خود قرار دهد.

یکی دیگر از دلایلی که سبب می‌شود Samsung همچنان به توسعه اسمارت‌فون‌های تاشو ادامه دهد، این است که طراحی تاشو نسبت طراحی کشویی بسیار ساده‌تر است و کاربران طراحی تاشو را به کشویی ترجیح می‌دهند؛ چراکه طراحی تاشو اسمارت‌فون‌ها شباهت زیادی به کتاب دارد و علاوه‌براین، گوشی‌های تاشو سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و باتوحه به این موارد، می‌توان گفت کاربران با ظاهر گوشی‌های تاشو غریبه نیستند.

اکنون که بحث عرضه گوشی کشویی به میان آمده، بدنیست به این موضوع اشاره کنیم که پیش‌ از این، کمپانی ال جی مشغول به توسعه یک گوشی کشویی به نام LG Rollable جهت عرضه در بازارهای جهانی بود؛ اما قبل از این‌که مراحل پایانی توسعه این محصول خاتمه پیدا کند، ال جی از حوزه اسمارت‌فون‌ها عقب‌نشینی کرد و تنها تعدادی از کارکنان این شرکت به LG Rollable دسترسی پیدا کردند.

در حال‌حاضر تعدادی از توسعه دهندگان چینی تمام تلاش خود را برای به چالش کشیدن سامسونگ و تصاحب بازار گوشی‌های تاشو به کار می‌گیرند؛ اما برخی از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که ابن تلاش‌ها بیهوده هستند و در آخر، بازار اسمارت‌فون‌های تاشو همچنان در اختیار سامسونگ باقی می‌ماند. از آن‌جایی که رقابت در زمینه محصولات تاشو برای کمپانی‌های چینی دشوار خواهد بود، احتمال این‌که این شرکت‌ها شانس خود را در زمینه گوشی‌های کشویی امتحان کنند بسیار زیاد است. با این‌حال به‌نظر نمی‌رسد که عرضه گوشی کشویی و بازار فروش آن، پتانسیل بازار گوشی‌های تاشو را داشته باشد و دست‌آخر، برنده این رقابت شرکت سامسونگ است.

Slidable Screen

در ادامه باید این نکته را خاطر نشان کرد که باتوجه به چالش‌ها و موانع گوناگون، احتمال این‌که سامسونگ از فناوری نمایشگر کشویی در لپ‌تاپ‌های خود بهره ببرد، بسیار ضعیف است؛ اما این امکان وجود دارد که قبل از لپ‌تاپ یا گوشی کشویی، شاهد عرضه تبلت کشویی باشیم. چالش‌های موجود برای عرضه یک تبلت کشویی بسیار کمتر از سایر دستگاه‌های هوشمند است و پیش‌ازاین، در رویداد Intel Innovation 2022 شاهد نمایش یک تبلت با نمایشگر کشویی 13 تا 17 اینچی بودیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عرضه گوشی کشویی توسط سامسونگ چیست؟ به‌نظر شما در صورتی که کمپانی‌های چینی جهت توسعه و عرضه گوشی‌های کشویی اقدام کنند، قادر به شکست کمپانی سامسونگ و تصاحب بازار گوشی‌های تاشو و کشویی خواهند شد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر