;
coinex

بیش از یک چهارم اختراعات دنیا متعلق به ایرانی‌هاست

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین مطرح شد که طی پنج سال گذشته و ثبت 331 اختراع، کشور ایران یک چهارم اختراعات دنیا را به خود اختصاص داده است.

در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد که ایران در حوزه چاپ مقالات علمی پیشرفت چشمگیری داشته و در سال 2001 از رتبه پنجاه و هفتم جهان به پله چهارم صعود کرده است. همچنین با ثبت 331 اختراع بین‌المللی، 27 درصد یا یک چهارم از اختراعات دنیا را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: 6 ماه تبلیغ رایگان کسب و کارها در صداوسیما ؛ البته مشروط به مهاجرت به پلتفرم داخلی!

یک چهارم اختراعات دنیا به نام ایرانی‌ها

در این جلسه اعضای شورای عالی انقلاب، هفته کتاب و کتابخوانی را تبریک گفتند و در ادامه بیان شد که در سال 1400، 112 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که منجر به کسب رتبه اول نشر کتاب در منطقه شده است و آن نشان از میزان علاقه مردم به کتاب و کتابخوانی دانستند.

در این جلسه به موضوعات مختلفی پرداخته شد و همچنین سند ستاد توسعه علم و فناوری در حوزه نانو نیز به تصویب رسید. تشکیل این ستاد در سال 1385 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در 16 سال گذشته رشد چشمگیری در حوزه نانو داشته است. سندی که در جلسه امروز به تصویب اعضا رسید به شاخص‌های مربوط به افزایش چشمگیر محصولات نانو در تولید ملی پرداخته و اولویت‌بندی شد تا در حوزه های انرژی، سلامت، کشاورزی، آب، محیط زیست و ساخت و ساز فعالیت کند.

طبق آمارها، از سال 1387 تعداد محصولات از 11 به 1266 محصول در سال 1401 رسیده و حجم گردش مالی که کسب و کارها از این راه داشته اند 20 هزار و 280 میلیون تومان بوده است.

همچنین در جلسه امروز صلاحیت آقایان دکتر حمیدرضا طیبی، دکتر عبدالحسین شاهوردی و دکتر کیوان مجیدزاده مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت تا به عنوان عضو حقیقی هیئت امنای جهاد دانشگاهی در بیایند.

علاوه بر سه نفر مذکور، معاون علمی و فناوری جدید رئیس جمهور هم به عنوان عضو حقوقی به اعضای هیئت امنای جهاد دانشگاهی اضافه شد.

یکی دیگر از اقداماتی که اعضای شورای انقلاب فرهنگی در جلسه امروز انجام دادند تائید عضویت آقایان دکتر محمدعلی محقق و دکتر سید حسن امامی در هیئت امنای فرهنگستان ها بود که رئیس فرهنگستان علوم پزشکی پیشنهاد داده بود.

بیشتر بخوانید:

یک چهارم اختراعات دنیا به نام ایرانی‌ها است! نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظارت خود را با تکراتو در بخش کامنت در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر