;
coinex

واکنش وزارت دفاع آمریکا به ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران

در گزارش‌های جدید منتشر شده توسط وزارت دفاع آمریکا شاهد واکنش این نهاد به اخبار ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران هستیم. در تکراتو بخوانید.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون اخیرا در طی کنفرانسی خبری در خصوص ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران اعلام کرد: «گزارش‌هایی که از داخل ایران به بیرون مخابره شده را دیده‌ایم که مدعی هستند ایران موشک‌ هایپرسونیک ساخته است ولی ما نسبت به این گزارش‌ها، همچنان با دیده تردید نگاه می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید: نخستین موشک هایپرسونیک ایران توسط سپاه ساخته شد!

جزئیاتی از ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران

موشک‌های هایپرسونیک نسلی از موشک‌هاست که بیش از 5 برابر سرعت صوت‌، سرعت دارند. از این رو رهگیری‌شان با سامانه‌های پدافندی رایج تقریباً ناممکن و انهدام آن‌ها تنها با سلاح‌های لیزری امکان‌پذیر است. برخلاف موشک‌های بالستیک که مسیرهای قابل پیش‌بینی را طی می‌کنند، سلاح‌های هایپرسونیک توانایی رادارگریزی دارند و می‌توان از آن‌ها برای نابودی سریع اهداف مهم دشمن نیز استفاده کرد.

 ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران

چندی پیش سردار حاجی‌زاده؛ فرمانده نیروی هوافضای از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک توسط ایران خبر داده بود. وی اعلام کرد که این موشک می‌تواند از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته عبور کند و آن‌ها را هدف قرار دهد. سردار حاجی زاده در توضیحات مربوط به موشک هایپرسونیک از سرعت بالای آن و قابلیت مانور این موشک در خارج از جو سخن گفت. وی تصریح کرد:

«این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌ای ضد موشکی دشمن را هدف قرار می دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر